Har dere fortalt det til noen?

Martemor2015

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberlykke 2021
Maiskolbene 2023 :-)
Har dere fortalt noen om graviditeten, når tenker dere å gjøre det og hvordan? :):):)

Vi har ikke fortalt det til noen... eller et vennepar vet det fordi vi har jacket hverandre opp gjennom prøving samtidig. Tenker ikke å fortelle det til noen før etter TUL uke 14.
Håper bare ikke jeg blir så kvalm som siste.. umulig å skjule om enn kaster opp hele tiden ;):meh:

Vi har ikke fortalt det til noen, men vurderer å fortelle det til de aller nærmeste etter tul. For se! Kan være vi ombestemmer oss:angelic: sist gang var jeg så og si i isolasjon hjemme i nesten 5mnd pga kvalme og oversensistiv luktesans:grumpy: så "alle" visste det før vi kunne dele nyheten... Har veldig lyst å fortelle det før det evt braker løs, men vi får se det an til etter tul:happy:

Har dere fortalt noen om graviditeten, når tenker dere å gjøre det og hvordan? :):):)

Vi har ikke fortalt det til noen... eller et vennepar vet det fordi vi har jacket hverandre opp gjennom prøving samtidig. Tenker ikke å fortelle det til noen før etter TUL uke 14.
Håper bare ikke jeg blir så kvalm som siste.. umulig å skjule om enn kaster opp hele tiden ;):meh:

Vi tenker å gjøre som dere: vente med å fortelle. Sist fortalte vi de nærmeste i uke 14 etter vi hadde vært på tul. Vi satser på å gjøre det samme denne gangen :) Jeg har mistet flere ganger, og vet med meg selv at jeg trenger å bearbeide og sørge i fred dersom det skjer igjen. I tillegg synes jeg det er litt koselig å vite at det kun er mannen min og jeg som vet om dette:)

Jeg fortalte bestevennindå mi (ringte henne 10 sec etter positiv test) :p
Fortalt de 2 jeg jobber fast nattevakt med, pga jeg er så ekstremt trøtt og sliter med å holde meg våken på jobb :dead:
Har fortalt søsteren min fordi hun viste vi prøvde å få barn...
Skal fortelle svigers om noen dagar pga kjæresten reiser offshore på jobb på torsdag, å han vil si det før han reiser..
Resten får vente noen uker til.. Mamma er rene se og hør så hun får vente, ellers vet alle det (lært av tidligere erfaring).. :shifty:

Tror de på jobb begynner å ha en grei mistanke etter at jeg fikk inn en covid-19 pasient her om dagen... Sånn er det. Umulig å skjule.

Jeg har fortalt mine aller nærm
nærmeste + ei i barselgruppa som jeg også jobber sammen med, hun vet om hele prøvehistorien vår og om hvor vanskelig det har vært for oss å bli gravid.
Så nå når det plutselig skjedde helt uplanlagt trengte jeg faktisk noen å snakke med.
Jeg er allerede utrolig glad i den lille spira som har vagt å komme til oss, men vet at dette blir utrolig tungt også.

Vil vente med å fortelle flere før uke 12, ihvertfall til jeg har vært på TUL

flere en jeg ønsket vet om det:/ mamma, pappa, to venninner og søskebarnet mitt. Resten må vente til etter OUL om jeg klarer å skjule magen

Her vet min familie og svigerfamilien, en bestevenninne og sjefen. Måtte fortelle sjefen slik at jeg tar det med mere ro (er helsepersonell) siden jeg har mistet 2 ganger før og ene var senabort. Våre familier vet for de er de nære og ene venninna siden jeg stoler på henne og trenger råd iblant..
Får skikkelig dårlig samvittighet når andre venninner spør hvorfor ser jeg så sliten ut.. osv..men tørr ikke fortelle andre før jeg har passert uke 13-14 .. får se :)

Vi har ikke fortalt det til noen enda. Har mister i uke 7 en gang tidligere, så må komme meg gjennom den uken først. Forteller det nok til mamma og min søster etterhvert, men resten venter vi nok til etter uke 12 :)

Vi har fortalt det til en nær venn hver.
Mine foreldre får vite det før vi reiser på ferie (forteller det om ca 3 uker, før hvis jeg begynner å kaste opp siden vi bor hos dem og det da blir vanskelig å skjule) og hans familie får vite det i løpet av den første uka av ferien (om 4-5 uker). Planen er at frøkna skal få på seg en body som det står "jeg skal bli storesøster" på, og så får vi se hvor lang tid det tar før de fanger det opp.
Resten av verden får vite etter TUL, som vi tenker å ta i løpet av ferien, og da er planen å legge ut bilde av frøkna i bodyen, tror jeg...

Jeg har fortalt det til to bestevenninner, jordmora mi fra forrige gang, sjefen. Blir nok noe familie i løpet av de nærmeste dagene.

Fant det ut i dag❤️

Mamma / pappa og to venninner. Og to av mine brødre. Jeg er elendig i å holde på hemmeligheter

Mannen selvfølgelig, og min nærmeste venninne vet det. Kommer til å være åpen med sjef dersom kvalmen melder seg. Og vi tenker å fortelle det til nærmeste familie etter tidlig UL + nipt i uke 9 dersom alt er bra. Resten får vente til etter uke 12.

Har fortalt det til mine to bestevenninner, min kusine og mannen har fortalt det til en av sine søstre.
Er straks familieferie, så da finner nok de fleste raskt ut av det!

Kun fortalt til er vennepar fordi vi er på ferie sammen nå!. Ville blitt vanskelig å holde det skjult hele ferien, så det var lettere å bare si det.

Noen som har et artig forslag til hvordan fortelle det til besteforeldre?. Blir første barnebarn på begge sider, så er litt stas:)

Fortalt to venninner og et par kollegaer (grunnet arbeidsoppgaver jeg ikke kan utføre lenger). Likte ikke å fortelle så tidlig, livredd for å jinxe noe:nailbiting:

Back
Topp