Har dere fortalt den gode nyheten?

Silkehår

Blir kjent med forumet
Hei! Jeg lurer på om dere har fortalt at dere er gravid, vet alle det eller er det bare noen få utvalgte? Jeg selv har ikke fortalt det, ene og alene fordi jeg synes det er dødsskummelt
 
Føler folk flest vet det. Familiene, nærmeste venner, jobben osv. Men det er ikke offentliggjøre på Facebook osv enda. Skal på ul om 9 dager, da er jeg 15+3 -
Håper kanskje vi får vite kjønn og får noen fine bilder da, så blir det offentliggjort :)
 
Vi har fortalt det på Facebook,ble så mye snakk bak ryggen min på jobb,så orket ikke mer.. nærmeste familie og venner har visst det hele tiden.er 13+1 i dag:happy:
 
Vi har fortalt det til alle rundt oss, litt ettersom vi har møtt de. :) hadde tenkt å vente med å legge det ut på Facebook en stund til, men samboer kom meg i forkjøpet en kveld og delte et bilde. Så nå vet ALLE det. :D <3
 
Vi har fortalt de fleste som vi mener bør vite det, så har vi sagt at det ikke er hemmelig og de kan evt. dele det med andre :happy: Og er det noen som spør så bekrefter vi at det er sant.
Har ingen planer om å publisere på Facebook - legger aldri ut noe der, så det blir så unaturlig. Kanskje vi legger ut noe på Instagram etter OUL, vi får se :)
 
Ja, vi fortalte det til unger og familie i uke 12 og ungene har spredt nyheten videre. Så fortalte jeg det på jobb i uke 14 da jeg var tilbake gradert☺️ Gjør sikkert noe på insta etter OUL ☺️
 
Mine og mannens foreldre veit det, pluss de på jobben min. Orka ikke at de skulle spekulere i hvorfor jeg var sykemeldt og hvorfor jeg har tilrettelegging
 
Har fortalt de nærmeste. Resten får vite uke 12. Som er på tirsdag hahahaha
 
Har fortalt det til naboen (som spørte omtrent rett ut fordi ho er hjemme i permisjon og merket at jeg også var mye hjemme), ei venninne og sjefen (pga sykemelding).

Tenker å fortelle familien til påske, iallfall min :) Vil fortelle dem det ansikt til ansikt, og påska er neste gang vi ser dem. Foreldrene til samboer vet jeg ikke når vi skal treffe neste gang. Var noe snakk om å kanskje ta en tur hit i mai, så vi får se om det blir først da, eller om vi møter dem før det :hilarious:

Tenker å legge ut bilde på Instagram av noe strikkeplagg etterhvert, så venner får vite det da. Men det må bli etter alle besteforeldre har fått vite, så får se når det blir :p
 
Her vet mine foreldre og søstra mi + noen utvalgte kollegaer og ei venninne som er sykepleier og ei som er selvutnevnt klarsynt. Hun som er klarsynt dreiv å dekka på bordet til en for mange da vi skulle komme på besøk, så hun spurte meg rett ut, mens hun som er sykepleier så at det var "noe". Vet ikke helt når vi skal dele nyheten med hans familie. De bor på andre siden av landet, så vi treffer dem ikke så mye. Tenker vi får finne på noe lurt litt fort, for det vises godt allerede.
 
Her har jeg delt det med to venninner.
Svigermor og sjefen min får vite det om litt over to uker og resten får vente til 1.april.
 
Fortalte det til dem aller nærmeste i uke 5/6 og resten har fått vite det sånn fortløpende. Vi skal legge ut på sosiale medier når vi har vært på OUL i april:)
 
Hei! Jeg lurer på om dere har fortalt at dere er gravid, vet alle det eller er det bare noen få utvalgte? Jeg selv har ikke fortalt det, ene og alene fordi jeg synes det er dødsskummelt
Bare noen få gode venner vet det her foreløpig. Skal på første UL på lørdag og hvis alt står bra til så skal familien få vite det samtidig hos oss helgen etter når vi feirer datteren vår sin ettårsdag❤️
 
Her vet fortsatt bare to venninner + naboen om graviditeten. Hadde tenkt å fortelle familie i påska, forde vi ville si det ansikt til ansikt denne gangen, men nå vet vi jo ikke når vi kommer til å se dem igjen, så nå lurer jeg på om vi kanskje skal sende et bilde av kommende storebror i storebror T-skjorte i stedet.. Hadde lyst til å vente til etter neste ul, for å være sikker på at alt er Ok før CI forteller, men tipper den vi skal ha på tirsdag blir avlyst, så da blir det evt etter oul om fire uker. Da er jeg 20+1 og så og si halvveis, så det kan jo bli en ganske stor overraskelse da i så fall :hilarious:

Flere som ikke har fortalt enda? :shy::shy:
 
Her vet fortsatt bare to venninner + naboen om graviditeten. Hadde tenkt å fortelle familie i påska, forde vi ville si det ansikt til ansikt denne gangen, men nå vet vi jo ikke når vi kommer til å se dem igjen, så nå lurer jeg på om vi kanskje skal sende et bilde av kommende storebror i storebror T-skjorte i stedet.. Hadde lyst til å vente til etter neste ul, for å være sikker på at alt er Ok før CI forteller, men tipper den vi skal ha på tirsdag blir avlyst, så da blir det evt etter oul om fire uker. Da er jeg 20+1 og så og si halvveis, så det kan jo bli en ganske stor overraskelse da i så fall :hilarious:

Flere som ikke har fortalt enda? :shy::shy:

Har fortalt det til svigers da vi er mye der og jeg har vært så dårlig, så har vi fortalt det til noen venner. Tenkte å si det til min familie i påsken, men treffes ikke likevell så har ikke helt funnet ut hvordan vi gjør det. Vurderer også å vente til etter OUL, da får de samtidig vite kjønn og om alt er greit o_O:)
 
Hei! Jeg lurer på om dere har fortalt at dere er gravid, vet alle det eller er det bare noen få utvalgte? Jeg selv har ikke fortalt det, ene og alene fordi jeg synes det er dødsskummelt


Kun meg og samboer vet, vet ikke helt om jeg tørr å fortelle til jobben... ferdig med permisjon om 14 dager... de ser vel når magen vokser ...
 
Har fortalt det til svigers da vi er mye der og jeg har vært så dårlig, så har vi fortalt det til noen venner. Tenkte å si det til min familie i påsken, men treffes ikke likevell så har ikke helt funnet ut hvordan vi gjør det. Vurderer også å vente til etter OUL, da får de samtidig vite kjønn og om alt er greit o_O:)

Ja, enig! Synes det er greit å vite at alt er i orden før jeg sier noe, og fire uker er jo ikke så lenge til å vente når vi allikevel har venta helt til nå. :rolleyes: Jeg har kjøpt storebror T-skjorte som gutten egentlig skulle ha på seg når vi skulle møte dem i påska, men tenker å kanskje ta et bilde av han med t-skjorta på i stedet, også sende det. Hadde så lyst til å si det ansikt til ansikt den gangen her, men jaja :p Blir litt lenge å vente til vi kan møtes, vil tippe det blir en god stund til :shy: «dere blir besteforeldre om to mnd! overraskelse! :D» :rolleyes:
 
Vi har ikke fortalt det til familie og venner. Kun jobben av praktiske grunner.. Mine foreldre og svigers har rett og slett vært så ufyselige med å mase om barnebarn uten å en gang ta hensyn til om vi vil, eller det faktum at det er våre liv som vil snus på hodet.. Følte meg bare som en ku som måtte gi pensjonistene nytt leketøy, og kom nesten til det punkt at jeg lurte om jeg i det hele tatt hadde lyst på barn. Innerst inne så vil jeg jo det. Men sammen med mannen min og ikke med gærne foreldre som skal beordre oss rundt. Da vi fant ut at vi skulle få barn var det ingen tvil om at dette var noe som vi skulle prøve å nyte sammen. Bare vi to. Hvertfall til vi begge har blitt komfortable med tanken.

Er nå 16+3. Og begynte akkurat å bli klar for å fortelle venninnene, men så kom dette Coronagreiene. Og føler ikke for å si det på Skype. Så nei, vi holder det for oss selv litt til. Har kanskje et lite håp om å fortelle det når vi er halvveis..
 
Familiene våre vet det, noen få venner samt arbeidsgiverne mine. Men jeg ble brått usikker på om jeg ønsker å dele det på sosiale medier, i alle fall før sommeren.. Vanskelig.
 
Back
Topp