Har dere fortalt at dere venter baby? :)

minoja

Elsker forumet
Ja, lurer på om hvem som har fortalt og hvordan det ble gjort - evt reaksjoner? :) Og om noen enda venter litt før nyheten slippes? :)

Vi venter enda en liten stund - skjønner ikke helt enda at vi venter nr 3 så vi tar det når det begynner å vises mer og blir vanskeligere å skjule ;)

venter til etter uke 12 med å fortelle til familie og venner (grunnet tidligere historikk), og da forteller jeg vel det til sjefen også.... skal på ultralyd på sykehuset om en uke så da vet vi litt mer om hvordan det står til der inne  

Mine nærmeste venner og familie vet det. De bla glade men ikke veldig overrasket, da de har vært klar over at vi har prøvd. De samme folkene viste det også de to forrige gangene jeg var gravid og mistet, og jeg syns det er helt topp å ha noen å snakke med det om :)

Nei, det er bare noen få av mine nærmeste veninner som vet det.... Men vi skal hjem til foreldrene mine om ca 10 dager og da kan det hende at vi sier det. (eller får snuppa til å si at hun skal bli storesøster). Var 8 uker på fredag og plutselig var magen der så jeg vet ikke om jeg klarer å skjule det heller.

Har fortalt det til kommende tanter, onkler og besteforeldre:-) resten får vite det etter uke 12

Jeg har ikke sjans til å skjule det pga magen og tisse-besøk :P så her er det heller folk som spør enn at jeg forteller det. Synes det er veldig hyggelig å få gratulasjoner og undrende blikk :)

Har fortalt det til alle! :P

Våre foreldre, min sjef og min beste venninne vet det
-resten får vente til uke 12.

Men må si jeg er veldig spendt på om jeg klarer å holde det skjult i 4 uker til,
for her er magen stor allerede c",)

Nærmeste familie og venner vet, og sjefen min og et par kollegaer. Det er de som trenger å vite det, og da trenger vi ikke å fortelle det til alle og enhver for min del :-D

Våre foreldre og søsken vet det, i tillegg til mine nærmeste venninner. Har ikke planer om å fortelle det på jobb enda, da jeg har søkt om å få utvidet stillingen min. Noe forutinntatt, eller evt pessimistist, men syns ikke de trenger å vite enda. Skal på tidlig ul i morgen, og da kan det hende noen fler får vite, om alt står bra til.

Min families reaksjoner var relativ dempet, men det hadde jeg forventet også. Har på en måte skjønt at de syns at 2 er nok og at jeg og mannen begynner å bli for gamle for dette De har på en måte "besteforeldreansvaret" alene, da det andre settet bor veldig langt unna, så det kan hende det er sin egen begrensning de kjenner på :-) Men ho da, de kommer seg sikkert etter sjokket en gang de også, og da blir det nok greit. :-)

Jeg har fortalt det til sjefene mine (det er veldig greit de vet det, uansett utfall) og så vet min svigerinne det.. Her er det mannen som helst vil holde det sjult til etter uke 12. Hihi.. Men det er jaggu ikke lett, er 9+4 i dag, og magen viser seg mer og mer...

Hei,

Vi hadde prøvd så lenge (nesten 3 år) og alle visste at vi hadde prøvd, så når det endelig klaffet klarte vi ikke å holde det hemmelig. Vi var på besøk hos min mor i Nord-Norge når vi fant det ut (uke 5). Vi vi skulle i bryllup med hele familien og mange andre kjente, og vi visste at de kom til å undre når jeg bare drakk brus. Vi fant det derfor like greit å si det.

Fikk bare gode reaksjoner fra alle. Min mor jubla høyt kl 7 om morgenen og vekket hele huset (første barnebarn). Sjefen min hadde gjetta det allerede da jeg sa det til ham for ca 2 uker siden, så da var det ingen vits å skjule det for noen :) Men på mange måter skulle jeg ønske vi hadde venta litt, sånn at vi fikk litt tid til å holde det hemmelig bare mellom oss.

Klem :)

planen var jo å vente til uke 12.. men er en del som veit det da.. klarer jo ikke holde helt tette, etter å prøvd et heelt år!

som mine foreldre og søsken. min klasse på skolen (10 jenter), bestemor (ho spurte rett ut da.. så ble litt satt ut), tante, et par veninner. og ja hele mannens familie.. de har tydligvis sagt det til hverandre :P

resten skal vente til uke 12. skal på ul neste tirsdag, så etter det blir det mer offentlig. men ikke noe greier på facebook ennå.. viss ikke noen gratulerer der inne da.. syns det kan vente lengst mulig :P

skal bli godt å få sagt det da :)

Back
Topp