Har dere "familiebil"??

Pinkcloud

Flørter med forumet
Til dere som har barn fra før,har dere typisk "familiebil", eller klarer dere det fint med vanlig personbil`?? Tenker på
det praktiske, med inn og ut med barnesete og vogn og div.

Tenker på å bytte ut min gamle volvo ( nærmer seg 18 år og ser ikke ut, hehe), med noe litt mer familievennlig.
Jeg vil jo helst ha en liten bil, men med stort bagasjerom..lar seg kanskje ikke gjøre men, hehe Sliter endel med ryggen, så stort + hvis det er lett å ta inn å ut barnevogn fra bagasjerommet.
Har sett endel på Peugeot 307 SW, virker som en ok bil med god plass. Noen som har denne bilen/erfaringer med den`??
Tar gjerne imot tips på andre biler[:D]

Vi har en zuzuki grand vitara...den er veldig familievennlig, med bra komfort, og stort bagasjerom[:)]

Jeg kjører MB Gelendewagen og er KJEMPEFORNØYD [:)][:)]

Skal kjøpe stasjonsvogn til lillingen kommer. Har hund med hundebur vi må ha plass til og.

Vi har peuegot 307 men ikke sw (uten glasstaket og de ekstra to setene i bagasjerommet).
Kjempefornøyd med bilen [:)]

Vi har Mazda 1300 fra -77. Tror nok den må bort før lille kommer. Hahahaha. Værste blikkboksen[8D]

vi har en audi a6 (97-mod) og en renault laguna personbil (94-mod).. audien går, men spent på om jeg må kvitte meg med gullet mitt[8D]

her har vi en toyota camry, synes den er super.
føler plassen i den er kanon god... :)

Eg syns det er eit must med familiebil når barnevogn skal inn og ut. Me har volvo v70, og er veldig fornøgd med den. Eg syns også sikkerheten er viktig når ein skal frakta ungar så eg ville ikkje køyrt rundt i ein gamal bil (så sant økonomien tillet byte).

Vi kjøpte en Audi A4 stasjonsvogn når vi ventet førstemann. Har vært veldig fornøyd med den, men synes i grunnen aldri vi får nok plass da! Spesielt ikke når vi skal på reise/ferie/helgeutflukt. Så vi har supplert med en stor god takboks også. Det er god plass til vogna i bagasjerommet, og i tillegg er det plass til litt handleposer etc.

Det beste for meg har vært å ha en relativt ny, trygg bil som jeg kan stole på! Det ble liksom enda viktigere nå enn når jeg skulle skaffe meg billig studentbil. Veldig kjedelig en kald, sur vintersdag å bli stående langs veien med en død skranglekasse av en bil, og et lite knøtt i baksetet...[;)]

Vi har Toyota Avensis, kjempe fornøyd med den[:D]
Og en Toyota Corolla, men den bruker gubben på jobb bare[;)]

Næ, vi har to biler og begge er av typen "stor og gøy å kjøre". Nå ser jeg derimot at jeg nok må bytte ut min romslige sedan for å få en stasjonsvogn med plass til tvillingvogn i bagasjerommet. Førstevalget av familiebil vil da være en Ford Mondeo med stor motor og firehjulstrekk.

vi har en peugot 306 stv. Kjempestort bagasjerom. Får plass til to vogner baki der.

Men vi skal bytte, for det er litt smårusk med den, og gidder ikke å plutselig få problemer. Ser på en VW passat, 2007-mod. Alt for ny og fin synes jeg, men vi har noe egenkapital vi må få satt noen plass, for vi finner ikke ny leilighet enda [:D]

Vi har stasjonsvogn ja, men har klart oss med personbil uten problem med nr 1 [:)]
Veeeeldig deilig med stasjonsvogn, men absolutt ikke nødvendig..Jeg må innrømme at jeg synes det er herlig å sette vognen rett inn og ikke dele den i 2[:D]
Men spørs hvordan bil du har da..[:D]

ORIGINAL: Dugong

Eg syns det er eit must med familiebil når barnevogn skal inn og ut. Me har volvo v70, og er veldig fornøgd med den. Eg syns også sikkerheten er viktig når ein skal frakta ungar så eg ville ikkje køyrt rundt i ein gamal bil (så sant økonomien tillet byte).

derfor vi vurderer denne [;)]
og touranen, som var såååå digg å kjøre..
så vi får se hva det blir

har en bil nå, en opel astra og det er altfor smal, så trenger en til som jeg kan kjøre [8D]

Har Ford Focus stasjonsvogn.
Den fungerer fint nå og så lenge babyen skal sitte i babysetet,men når vi skal ha to store bakovervendte seter,tror jeg vi bytter [:)]

Vi har volvo v70 og er veldig godt fornøyd med den:) Den er god og romslig:) Og som det sto på trygg trafikk sine sider så er den godkjent med 3 barneseter bak og det er en stor fordel når 3. mann kommer:)

Vi venter vår første og har kjøpt oss BMW 525 tds touring. Er veldig god plass både i baksete og bagasjerom [:)]

Jeg har VW Touran...og jeg er KANON fornøyd!! Den er bare fantastisk å kjøre og syns det er god plass i den. Skal bytte den etterhvert, men bare i noen år nyere( har 2004 modell).

Back
Topp