Har dere fått noen cravings/gravidnykker?

Fiffi-

Betatt av forumet
Sommerfuglene <3
Ja, det lurer jeg på. Er det noen form for mat eller annet du har spesielt lyst på nå som du er gravid?

Selv får jeg veldig god luktesans (til det plagsommelige) når jeg er gravid. Men jeg har fått en greie for sterke, gjerne kjemiske lukter. Bensin, eksos, garasjelukt og spylevæske er helt fantastisk i tilegg til sterk såpelukt fra for eksempel jif sprayflasker. Våkner om natta og får lyst til å vaske kjøkkenet med MASSE såpe og tenker at jeg et helt gal. Om ikke annet så er alle spraybare overflater skinnende rene om dagen, for å ikke snakke om fronruta på bilen ;)
 
Maiskolbe med smør, fanta og isbiter. Nom nom :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sterke gode lukter, kjellerlukt/bodlukt, og som du, JIF KJØKKENSPRAY!!
Lukter fantastisk, nesten så jeg vil smake på den :D hoho!!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ikke egentlig. Eller, salte og sure ting en periode. Kan ikke gå med parfyme, det stinker!


Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.
 
Hjemmelaget smoothie med frosne skogsbær, banan og cultura naturell :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har vært litt forskjellig her - vært mye søtsuging, mye sjokolade og små godt til is.

Peanøttsmør

Leverpostei

Må innrømme at jeg har følt for mye junkfood og generelt fet mat. Føler jeg har levd veldig usunt - det verste er at jeg er mer usunt i svangerskapet enn ellers...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Rundstykke/knekkebrød med gulost og agurk ♥

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Pølsegrateng ;)
 
Ikke akkurat en craving kanskje, men har spist mye tomat og agurk med salt og pepper (og litt majones) på skiva til lunsj de siste 3-4 månedene.
 
Ja, det lurer jeg på. Er det noen form for mat eller annet du har spesielt lyst på nå som du er gravid?

Selv får jeg veldig god luktesans (til det plagsommelige) når jeg er gravid. Men jeg har fått en greie for sterke, gjerne kjemiske lukter. Bensin, eksos, garasjelukt og spylevæske er helt fantastisk i tilegg til sterk såpelukt fra for eksempel jif sprayflasker. Våkner om natta og får lyst til å vaske kjøkkenet med MASSE såpe og tenker at jeg et helt gal. Om ikke annet så er alle spraybare overflater skinnende rene om dagen, for å ikke snakke om fronruta på bilen ;)

Sniker fra juli- helt lik jeg også!! Lukter på vaskemiddelet hver gang jeg vasker klær og generelt alt av sterke lukter! ;-) men man får liksom aldri nok så må bare bestemme meg for å legge det bort en stund :)
 
Nja, ikke egentlig. Hadde en periode litt i starten med veldig behov for meieriprodukter; spiste masse ost og drakk enorme mengder melk :D
Nå er det saftis som gjelder. Med mangosmak. Kunne sikkert spist 10 om dagen. Holder meg til én, da. Stort sett :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Fryst jordbær... Men fant ut av at man ikke bør spise fyrste utenlandske bær :(
 
Jeg hadde kvikk lunsj, men nå har jeg gått bort i fra det å er nesten avhengig av forskjellige lukter. Garasje lukt, bensin/diesel og ligger med nesa godt planta i lillemor sine støvler.. Trudde ikke gummi skulle lukte så godt...
 
Føler meg nesten litt kjedelig i dette selskapet, men samtidig veldig glad for det. Har ikke hatt noe, verken økt luktesans som jeg har merket eller hatt lyst på noe spesielle matvarer oftere enn ellers. Har aldri vært en godteriperson og ble det ikke denne gang (nesten til min samboers skuffelse, tror han håpet jeg skulle spise litt mer godis med han i alle fall). Snart i mål så regne rmed det ikke dukker opp noe spesielt heller.
 
Alt med ferskensmak, ferskensaft, hermetisk fersken og nå har jeg endelig funnet vanlig fersken i butikken, slurp! :)
 
Rundt kl 12 hver kveld må jeg ha brødskive med masse bremykt og fårepølse! Er bare i uke 9 enda, pluss att jeg har gått ned 5 kg på denne tiden, så jeg nyter nattmaten min ;)
 
Rundt kl 12 hver kveld må jeg ha brødskive med masse bremykt og fårepølse! Er bare i uke 9 enda, pluss att jeg har gått ned 5 kg på denne tiden, så jeg nyter nattmaten min ;)
Ikke for å drepe matgleden din, men fårepølse regnes som spekemat og det skal man holde seg unna i graviditeten ;)

Les mer om hva man kan/bør/ikke skal spise når man er gravid her
 
Back
Topp