Har dere fått med dere vg idag?

Synes det er bra at ammehysteriet blir rakket litt ned på;)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Spurte om dette på ammeforumet i forigårs, men har ikke fått noe respons, så jeg sniker meg inn her, jeg. Kjenner jeg blir stressa, nervøs og forvirra av alle de ulike "ekspert"-meningene. Har alltid hørt at man bør amme i minst ett halvt år om man kan, men nå skal man altså ikke det, nei. Ender jo med at ungen blir dum og svak uansett hva man gjør!

Jeg fikk anbefaling å smått begynne med fast føde ved 4 måneder på min datter (som nå er 14 mnd), fordi jeg ga mme.. Skjønner ikke hvorfor de som fullammet ble anbefalt å vente til barna var 6 mnd, når de som fikk mme kunne starte fra 4 mnd :P men bra det blir forsket på :)

☆★hilsen meg★☆

Vi har hatt HS på hjemmebesøk i dag og de anbefalte alle å bynne å introdusere fastføde fra 4 mnd alder!
Barna som var eldre hadde vansker med å svelge annet enn tynn melk!
De hadde hatt to tilfeller nå i det siste hvor barna måtte innlegges på sykehuset for "tvangsmating"...
Altså å lære seg å spise/svelge!
Så hun syns det var supert det disse forskerne var kommet med!

Og må si meg enig at jeg er gla fokuset så kanskje man slipper alt ammehysteriet!

Sent from my iPhone using BV Forum

Min fikk smake annen mat fra 3 mnd og 3 uker (måtte innføre sviskesaft tidlig fordi han ikke responderte på malt og ikke hadde avføring på lange tider) Ila 4-mnds alderen og utover fikk han smake på mye rart. Tro om det er derfor han alltid har vært tidlig ute motorisk?

Spurte om dette på ammeforumet i forigårs, men har ikke fått noe respons, så jeg sniker meg inn her, jeg. Kjenner jeg blir stressa, nervøs og forvirra av alle de ulike "ekspert"-meningene. Har alltid hørt at man bør amme i minst ett halvt år om man kan, men nå skal man altså ikke det, nei. Ender jo med at ungen blir dum og svak uansett hva man gjør!
Helt enig. Er dette riktig fordi noen forskere mener det.? Tar andre forskere som er uenig feil plutselig? Jeg ser an med tiden hva jeg gjør, men innen da har det vel kommet ny forskning om at man plutselig bør amme så å så lenge eller noe annet i den duren :P

Vel, jeg syns det er positivt det blir forsket på...men om en stund blir det vel hevdet noe annet igjen:P
Vi kommer til å introdusere most banan,gulrotpure m.m. ved 4mnd.alder, og kommer jo da til å trappe ned på ammingen, men tenker jeg vil delamme lengst mulig:);)

Vel, jeg syns det er positivt det blir forsket på...men om en stund blir det vel hevdet noe annet igjen:p
Vi kommer til å introdusere most banan,gulrotpure m.m. ved 4mnd.alder, og kommer jo da til å trappe ned på ammingen, men tenker jeg vil delamme lengst mulig:);)

Slik vi kommer til å gjøre det også. Storesøster fikk smaksprøver av grøt fra 4 mndr, samt diverse most frukt og grønnsaker med stor suksess :)

Vi har begynt med smaksprøver og annen mat fra 4 mnd alder med de andre, så kommer nok å gjøre det denne gangen og :)

Min fastlege på 63 år kunne fortelle at for de som har vært med en stund (han er tidl kirurg på prematuravd, har spes komp som gyn og sitter i div forskningsgrp) at dette egentlig ikke er noe nytt. Han mener at det er på høy tid at ammepolitikken blir litt mer nyansert og at ammepolitiet må åpne for ny forskning. Amming er kjempebra missforstå meg rett, men for oss som ikke fikk det helt til kan vi endelig kvitte oss med litt dårlig samvittighet ;-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Helt enig. Er dette riktig fordi noen forskere mener det.? Tar andre forskere som er uenig feil plutselig? Jeg ser an med tiden hva jeg gjør, men innen da har det vel kommet ny forskning om at man plutselig bør amme så å så lenge eller noe annet i den duren :p
det er jo ingen som har sagt at ikke amming IKKE er bra eller at man IKKE skal amme. bare at det er faktisk ikke krise for oss som ikke kan fullamme og barna har godt av å få smake litt, litt tidligere enn det som har blitt sagt :-)

Back
Topp