Har dere fått foreldrepengar innvilget?

Bruker00ma

Betatt av forumet
Eg sendte søknaden i midten av mars, men har ikkje fått svar endå. Eg gjekk ut i permisjon for ei veke sidan, så eg har snart lyst på pengar :p
Dei har forøvrig mottat papir frå alle arbeidsgivarane mine...
er det sånn at utbetaling skal byrja etter termin eller når ein går ut i permisjon? :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg fikk innvilget etter to ukers behandlingstid. Permisjonen begynte 21 april. Fikk foreldrepenger sammen med sykepengene for april. Neste utbetaling er vel i slutten av mai :) mine bruker å være på konto rundt den 25 i måneden :)

Min permisjon begynte 15.april. Fikk foreldrepenger for halvmåned den 25.04. Du kan logge inn på nav.no sider under Dine utbetalinger med bankID. Når de skal utbetale noe til meg, så ser jeg det noen dager før der. Eller må du ringe til NAV om du har ikke fått noe som helst brev ang foreldrepenger og hvor langt blir din permisjon. ;)

Jeg har fått det innvilget etter ca 6 ukers behandlingstid... Gikk ut i permisjon den 14/4, og fikk foreldrepenger fra den 14 :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Har enda ikke fått, gikk ut i permisjon 15 april og jenta er 2 uker...men de endra behandlingstid her etter j søkte så ska vel få svar neste uke...får heldigvis lønn av arb giver....:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile

Jeg har enda ikke fått godkjenningspapirene.. NAV mottok min søknad 19. Februar (!!!) og jeg har nå purret på de i 4 uker, men får ikke noe svar.. I mitt tilfelle får jeg utbetalt permisjonspengene av arbeidsgiver, også får de etterbetalt av nav, men jeg må jo fremdeles få godkjenningen! Snart vært 2 uker i permisjon..

Fikk papirer at det var godkjent i dag. Permisjonen begynte på mandag - steike så deilig det er å kunne gå hjemme - og få penger for det!
Får lønn av jobben, så vil nok ikke merke noe spesielt..

Sent from my iPhone using BV Forum

Har ikke fått noen papirer enda, ringte inn for et par uker siden og da sa de at de måtte behandle ferdig sykemeldingssaken min før de begynte/godkjente permisjonspapirene, men de hadde fått inn alt av papirer osv som de trengte.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Her er de forsinka i behandlingen tydeligvis, damen i telefonen hadde ingen unnskyldning eller bortforklaring, men her er det en hr avdeling på jobb som er mer stressa enn meg tror jeg.

Fikk brev om innvilga søknad om foreldrepenger én dag før permisjonen starta, 16 April. Pengene kom 22. April for April. Det var riktignok dagen etter jeg hadde født, men det visst jo ikke de ennå.
Vet ikke når de vanligvis utbetaler, for dette var rett etter påska.

Btw, sykepengene kom samtidig med foreldrepengene, endelig, og jeg ble sykmeldt 22 februar! 2 mnd brukte de på å utbetale dem!

Jeg har ikke fått innvilget foreldrepenger enda. Sendte inn papirene i god tid, men fikk brev denne uka om at arbeidsgiveren min ikke hadde sendt inn bekreftelse på lønn og at jeg ikke ville få noen penger hvis de ikke sendte det inn innen 2 uker. Men det blir fikset da. Det er uansett ikke mitt problem når pengene kommer ettersom jeg uasett får penger fra min arbeidsgiver og at det er arbeidsgiveren som må vente på pengene fra NAV.

Jeg har ikke fått innvilget foreldrepenger enda. Sendte inn papirene i god tid, men fikk brev denne uka om at arbeidsgiveren min ikke hadde sendt inn bekreftelse på lønn og at jeg ikke ville få noen penger hvis de ikke sendte det inn innen 2 uker. Men det blir fikset da. Det er uansett ikke mitt problem når pengene kommer ettersom jeg uasett får penger fra min arbeidsgiver og at det er arbeidsgiveren som må vente på pengene fra NAV.

Akkurat det samme som skjedde med meg! Hørte av ei vennine som jobber på Ullevål sykehus at der "glemmer" ofte arbeidsgiver å sende inn lønnsopplysninger. Men den ansatte får lønn som vanlig men sykehuset får ikke tilbakebetalt lønna bare og får derfor i minus budsjettmessig. Men vi som skal ha lønn merker ikke dette sånn på kroppen da.

Jeg fikk papirene på at de var innvilget noen uker etter at jeg søkte. I god tid før perm. starta. :-)
Her var det mannen sin søknad NAV begynte å tulle med, men fikk det raskt oppklart. :-)

Nei...og jeg gjekk ut i permisjon 17.april :/

Sent from my iPad using BV Forum

Trur det tok 10 dager fra jeg sendte søknaden til den var ferdig behandlet, så gikk overraskende kjapt. Nå får jeg uansett betalt av arbeidsgiver.

Det gikk veldig kjapt, ca to uker. Men hadde krysset feil et sted, så måtte rette opp og sende på nytt. Gikk litt fort i svingene da vi søkte;)

Fikk innvilget etter 2 mnd.
Heldigvis var alt i orden til jeg gikk ut i perm.

Jeg har ikke fått... Sendte inn i uke 30, startet perm på onsdag! Men det buzzer får arbgiver ta, de utbetaler til meg! Men skjønner ikke hvorfor det står på NAV sine sider at man skal sende inn søknad 4-6 uker før premstart, når de bruker så innmari mye lenger tid på det!

Brukte bare 9 dager her, inkl postgang! :o
Men vet om flere som venter opptil 12 uker i storbyene :/

I Oslo er det hvertfall 2 mnd behandlingstid fikk jeg vite, derfor jeg søkte tidlig.

Det tok 2 mnd på dagen også.
Drøyt spør du meg...

Back
Topp