Har dere et "babybudsjett" ?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Har dere et budsjett på hvor mye dere kan bruke på utstyr til den kommende babyen ?
Har dere noe fra før dere kan bruke om igjen, kjøper dere brukt/arver eller er alt nytt ?

Jeg har mye fra forrige, så det vi trenger er bilstol. Har tenkt å kjøpe brukt :)

Nope, har bare supplert litt på det vi hadde fra før, noe brukt, noe nytt, alt på salg

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Her har vi endel etter storesøster, fått endel brukt og er det noe mer vi trenger så kommer vi til å kjøpe det.

Har satt opp budsjett, med utgangspunkt i at alt må kjøpes. Ender nok opp litt under budsjettet til slutt, siden vi har arvet litt og kjøper en del brukt :)

Ikke noe budsjett. Har en del fra før, og nyinnkjøp har vi (jeg!) spredt utover månedene, helt siden uke 12. Har handlet det meste på salg, lett etter rabattkoder på nett, osv. Fikk bl.a 40% på Leandervugge med stativ på opphørssalg, fant nettilbud på maxi cosi med base til 1990,- Synes jeg har gjort gode kjøp. :)

Har ikke satt noe budsjett nei. Har det meste fra storebror da. Prøver å spare mest mulig der det går an siden vi ikke har den beste økonomien da, så kjøper gjerne brukt. Bilstol kjøpte vi helt nytt da, men var heldige og fikk det 1000,- billigere på salg :D Måtte også kjøpe storguttseng til storebror da, så hadde maxpris på den ;)

Har kjøpt nesten alt av utstyr brukt. Kjøper ny madrass i senga, orker ikke å bruke andre sine der.... Største utgifta ble bil:p Måtte ha sju-seter...

vi tenker som så at vi kjøper det vi trenger. Det koster, som det koster og vi forsøker å kjøpe det vi kan på salg for å spare penger.
Hadde en plan om å kjøpe noe brukt, men det har blitt bare nytt til nå.
Vogn, bilstol og seng er i hus :)

Har en del etter storesøster. Skal kjøpe ny vogn denne gangen og det vi ellers mangler :) Har ikke noe budsjett!

Har ikke budsjett, men ser helst etter gode tilbud/salgsvarer + at vi arver en del utstyr og klær. Men når man ser noe supersøtt er det vanskelig å ikke kjøpe det, så jeg kunne nok vært mer fornuftig med pengebruken...

Har ikke budsjett men følger med på tilbud. Arver fra mine søsken og fått brukt seng fra hans familie. Pappa skal betale vogna :-)

Ja jeg beregnet å bruke ca 15-17.000 på alt av utstyr og klær fram til 3 mnd alder.
So far so good :) Ser etter gode tilbud og slår til på det :)

Ser jeg hadde svart før, men sa ikke noe om summen jeg hadde forventet å bruke.
Mesteparten av budsjettet gikk til vogna. Noe som egentlig er sykt :/

Vi har ikke satt opp budsjett på utstyret. Vi har vugge, sprinkelseng og kurv fra da vi selv var små. Vi sparte 8500kr med stram økonomi til vogna men den koster 10500kr da . Vi har beregnet ca 22000kr totalt siden det er vår første og vi vil ha mest nytt så vi kan bruke det til de neste smårollingene.
Handler inn litt å litt nå men vi flytter snart så vil ikke handle for mye heller.

Sent from my iPhone using BV Forum

Har brukt mer penger enn jeg trodde/håpa på i hvert fall. Sikkert godt over 20000 allerede :-O

Sent from my iPhone

nei- men bure hatt det. Ser det går alt for mye penger, men er så koselig å handle inn nytt smått babytøy :)

Ikke satt opp noe budsjett men har spredd det utover mnd og kjøpt det meste på tilbud.. Hadde planer om å kjøpe endel brukt men har vel kun endt opp med brukt stellebord.. Ellers er alt nytt

Back
Topp