har dere erfaring med denne vogna??

*JanuarSpire2013*

Gift med forumet
Kjenner ikke til den vognen. Jeg ville også helst ha SIMO, men så var jeg innom babybutikken før helgen og prøvde forskjellige. Da fant jeg ut at jeg syntes Emmaljunga Edge Duo med sportsunderstell var klart best. Til nummer en hadde jeg en billig vogn kjøpt på fretex ettersom jeg var student, nå vil jeg ha det litt mer lettvint, så å ha en så gammel vogn er uaktuelt denne gangen. Blir nok å kjøpe brukt likevel, ser ikke vitsen med å betale 9000, når folk selger sine vogner som de nesten ikke har brukt. Har heldigvis noen mnd til å finne den perfekte vognen på finn.no. 

Lykke til! Håper du finner frem i barnevognjungelen!:)

Har ingen kjenskap til den vognen.. men i mine øyne ser den ikke noe god ut.. 

Men så er jeg en svoren Simo-tilhenger som SKAL ha simo denne gangen og emoticon . har endelig bestemt meg for å gå for Duo denne gangen. :)

Jeg også var helfrelst på Simo, og bombesikker på at det var det jeg ville ha, og mente at Emmaljunga bare var en motegreie. Men det var helt til jeg prøvde å gå litt med dem, da var jeg ikke i tvil. Det var stor forskjell, og var en liten forskjell på understellene til emmaljunga også. Sportsunderstellet føltes mye mer stødig å gå med, så jeg er ikke i tvil om at det blir den for oss. :)

Man får stort sett det man betaler for og jeg synd denne ikke så spesielt god ut, kan vedde for at den er superstiv også. Og om planen var å kjøpe hele pakken, jeg hadde aldri satt mitt barn i den bilstolen.

MammatilDani skrev:
Jeg også var helfrelst på Simo, og bombesikker på at det var det jeg ville ha, og mente at Emmaljunga bare var en motegreie. Men det var helt til jeg prøvde å gå litt med dem, da var jeg ikke i tvil. Det var stor forskjell, og var en liten forskjell på understellene til emmaljunga også. Sportsunderstellet føltes mye mer stødig å gå med, så jeg er ikke i tvil om at det blir den for oss. :)

Har prøvd Emmaljunga Duo Edge med barn oppi og jeg synes den var grusom. Stiv og ekkel.
Jeg har hatt Simo før ( da kombi ) og likte så godt at den var lett å trille på, hadde gyngefunksjonen og at man kan stramme kalesjen.
Men smaken er som baken.. 

Amourica skrev:

MammatilDani skrev:

Har prøvd Emmaljunga Duo Edge med barn oppi og jeg synes den var grusom. Stiv og ekkel.
Jeg har hatt Simo før ( da kombi ) og likte så godt at den var lett å trille på, hadde gyngefunksjonen og at man kan stramme kalesjen.
Men smaken er som baken.. 

Hmmm.. Kanskje jeg skal prøve med barn i da. Har to venninner med abby nå, og den ene har emmaljunga og den andre simo, så er ikke noe vanskelig å få prøvd med litt trilling;) Takk for godt prøvetips:)

*Nyperose* skrev:
Man får stort sett det man betaler for og jeg synd denne ikke så spesielt god ut, kan vedde for at den er superstiv også. Og om planen var å kjøpe hele pakken, jeg hadde aldri satt mitt barn i den bilstolen.

Veldig enig her. Er en stor fordel å ha prøvd vogna før man kjøper den. om den passer til bruken.

Denne er sikkert veldig grei som "kjøpesenter" vogn.. Hvor det ikke er særlig med hindringer.
Bilstolen så heller ikke særlig trygg ut.

Og beklager at vi kuppa tråden din med snakk om Simo og Emmaljunga.

Aldri hørt om den vogna...og hadde nok aldri brukt den bilstolen!!!Vi skulle ha ei simo til første, men fant ut den var alt for stor.
Så vi endte opp med ei TFK jogster twist, http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/barnevogner/sportsvogner/tfk-joggster-twist.html med hardbag. Er veldig godt fornøyd med den vogna!!! God plass i bagen, tar liten plass i bilen og den har adapter til bilstolen (vi hadde Maxi cosi cabriofix).
Lykke til i jakten på den perfekte vognen

Har du solgt emmaljungaen??? Har sett på nesten en lik, men den e større :)

*3 skal bli 4* skrev:
Har du solgt emmaljungaen??? Har sett på nesten en lik, men den e større :)

ja, solgte den i sommer. er en god vogn med god plass. men venninna mi har simo og etter jeg få prøvde den syns jeg egentlig den var mye mer behageli/lettere og trille. må nok prøve en del vogner før jeg klarer å bestemme meg :-P

Desverre har jeg ingen erfaring med denne vognen. Jeg var helt klar i forhold til hvordan vogn jeg skulle ha til førstemann og da kjøpte jeg simo duo og er råfornøyd!!! Men jeg har vogn etter behovet mitt. Vi bor litt på utsiden av byen og da er det mye tur på grusveier og asfalt, litt skogstier og sånt. Jeg trengte en solid vogn med god plass. Duo`n er flott med stor plass men den tar stor plass i bilen også da.. vi hadde også en stor hund den gangen og måtte ha litt motstand hihi men jeg syntes den er alt for stor til kjøpesenter! Nå bruker jeg bare en sportstrille i byen. Men simo`n er i dagelig bruk forsatt! Lykke til med vognkjøp!

Back
Topp