Har dere dyr?

Vi har katter. De er ikke overbegeistret for barn, så de holder seg som regel på avstand. Eldste får klappe de når han vil. Trenger ikke passe på noe akkurat da de aldri legger seg i senger, vogn el.
 
Har hund på 8 år og barn på 8 og 9 år, venter ei jente i desember så spent på hvordan det blir i hjemmet da[emoji254]
 
Har hund på 7 år og hund på 10 mnd og venter baby i Januar, så er spent på hvordan det går opp.
Planen vår her er å ha hundepasser noen ganger i uken som kan ta de lange gode turene med yngstemanenn; hun er en bruksschæfer og trenger en god del. 7 åringen er en selvskapshund og trives godt på rolige koseturer og lek hjemme så der er jeg ikke så bekymret.
Yuna, schæferen, er jeg litt bekymret for skal få manglende oppfølging de siste to mnd av graviditet og de neste tre mnd etterpå. Jeg vet jo ikke hvordan jeg vil ha det etter fødsel. har selvfølgelig lest masse skremmende her inne (jeg er en dust) men hååper at jeg slipper unna med en grei fødsel
 
Jeg anbefaler ikke å skaffe valp samtidig som man har/får baby. Vi kjøpte valp da sønnen vår var åtte måneder, og det har vært en utfordring. Spesielt med tanke på valg av rase. Men det har gått seg til i stor grad, og de to er gode venner i dag. :) Har også fått en gutt til og en katt siden da, så nå er huset fult av liv. Det er både slitsomt og herlig. ;)
 
Vi har katt og undulat. Ønsker oss egentlig hund etterhvert men det får vente til guttene er eldre. Jeg jobber turnus i tillegg og ikke så lett for mannen å gå tur med hunden mens han er alene hjemme med guttene når jeg jobber kveld. Har 2 gutter som er såpass slitne etter bhg at det blir å komme seg hjem, spise og roe ned før de legges
 
Har ikke dyr akkurat nå men har veldig lyst på katt. Har god erfaring med barn og katter når vi har hatt det før :)
 
Jeg har dyr, ja, men ikke INNE :) De bor ute. Kunne tenkt meg hund, men er skikkelig allergisk dessverre...

Man må bare passe på heeeele tiden og aldri la barn og dyr være alene. Aldri, ikke 1 sekund engang.
 
Har hund og kanin. Hadde også ilder under svangerskapet og en tid etterpå.
Gikk så fint atte :) Nå syntes hu det er veldig gøy å mate kaninene og leke med hunden!
 
Vi har en hund i tillegg, han bryr seg lite om babyen i grunn. Går vekk når det er mye lyd og kan ellers hilse litt i blant. Hunden er veldig rolig rundt babyen, babyen smiler fra øret til øret hver gang han ser hunden.
 
Har en chihuahua og en bengalkatt :) Barna mine har vokst opp med dyr og dyra med barn. De behandler hverandre fint og jeg tror barna mine har lært hvor viktig det er å behandle dyr pent :)
 
Har 2 hunder. Her er både jeg og sønnen allergisk, så vi valgte å kjøpe en allergi vennlig rase og det funker kjempe fint :) merker det har hatt en positiv påvirkning på sønnen min angående det å vise omsorg og ta ansvar.
 
Når veslemor ble født hadde vi tre schäfere ("bruksschäfer) og en katt. Det gikk strålende. Alle dyra tok i mot veslemor med åpne armer. I dag har vi to hunder igjen og hatt en katt til i mellomtiden.

Det var heller ikke et problem å sjonglere nok aktivitet for hundene sammen med å ha en liten tobeinet. Veslemor ble med på sportrening i bæresjal eller meis (når hun ble større) og fungerte perfekt som litt ekstra forstyrrelse. ;)

Den yngste hunden er bare et år eldre enn veslemor og de er bestevenner. Helt uadskillelige. <3
 
Det er så fint å ha dyr. Men her er mannen allergisk dessverre, så ingen dyr på oss.
 
Back
Topp