Har dere dyr som merker graviditeten?

Høsten

Glad i forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Sensommerbarna 2019
Hunden min bjeffer på alt og er mye verre en hun er til vanlig.
Er ikke i tvil om at hun merker at hun skal bli storesøster :hilarious:
Tror hun har visst det omtrent like lenge som oss.

Men jeg merker at det passer dårlig med temperamentet mitt.
Jeg blir så irritert når hun bjeffer av hver minste lyd og hun gir seg ikke :eek:
Hun var likedan med nr 1. Skal passe på meg..

Noen andre som merker endret oppførsel på dyr?
 
Ja. Hunden vår er ekstremt oppi meg. Ligger nesten helt oppå magen og vel så det. Jeg får ikke fred på dagtid, og spesielt ikke på kvelden eller når frøkna hviler. Han var nesten litt verre med første, tror jeg å huske. Men det blir kanskje verre når magen kommer. Han er ekstremt beskyttende når vi går tur da, det kan være litt slitsomt. Han er forresten 23 kg kosebamse og en staffordshire Bull terrier, såkalt "slosskjempe" av en hund.(bemerket av noen...)
 
Her skal hundene oppå meg hele tiden. Han som normalt velger å sove med mannen velger å sove med meg i sofa istedenfor, det gjorde han sist jeg gikk gravid og. Tispen skal ligge med hode på magen hele tiden igjen.
 
Har ikke merket noe på verken kattene eller hunden, men kanskje de finner ut av det etterhvert :)
 
Har ikke merket så mye på noen av dyra foreløpig :) Eneste er kanskje at tispa har en tendens til og alltid skal legge seg oppå magen min når hun lå i sofaen.
 
Hundene mine er like klengete og masete som alltid :hilarious: Ingen forskjell der.
 
Nei, men har en sønn som mistenker det o_O:laughing002
Siden jeg var gravid med første småsøskenet hans har han "visst" det før meg.... da han var liten var han litt mindre subtil (les. erklærte høyt og tydelig at "mamma har baby i magen" lenge før det var offisielt, og 2 ganger før jeg visste det selv :joyful:) enn nå som 13 åring; så her om dagen spurte han om de skulle få flere søsken imens han gav meg et merkelig blikk... snodig liten mann o_O
 
Jeg har hund som har vært på "juleferie" hos svigermor siden litt før jeg fant ut at jeg var gravid.
Vi skal dit et par ganger i jula, så jeg er ganske nysgjerrig på om han merker det når han ser meg igjen :p
 
Jada, jeg har en katt som så og si aldri ligger i fanget eller på meg generelt. Første gang han frivillig kom opp og la seg på brystet mitt var da jeg var gravid tidligere i år. Andre, tredje, og fjerde gang har vært nå når jeg er gravid :)
 
Så morsomt at mange av dyrene deres merker graviditeten. :) Skal ikke undervurdere hunder og katter altså...
 
Har en hund som snuser ekstra mye på meg når jeg kommer inn døren, og har blitt litt mer kosete. Men det verste er vel at han tror han må gå i buret hele tiden, som om vi har valgt han bort :(
 
Artig at dyrene reagerer så forskjellig og at de merker det i det hele tatt :Heartred

Det var en hund som oppførte seg uvanlig rundt meg i dag, som jeg egentlig ikke kjenner.
Mistenker at hun skjønte det også.
 
H
Nei, men har en sønn som mistenker det o_O:laughing002
Siden jeg var gravid med første småsøskenet hans har han "visst" det før meg.... da han var liten var han litt mindre subtil (les. erklærte høyt og tydelig at "mamma har baby i magen" lenge før det var offisielt, og 2 ganger før jeg visste det selv :joyful:) enn nå som 13 åring; så her om dagen spurte han om de skulle få flere søsken imens han gav meg et merkelig blikk... snodig liten mann o_O
Haha! Så utrolig rart :eek:
Har han en ekstra sans? :p
 
Har en hund som snuser ekstra mye på meg når jeg kommer inn døren, og har blitt litt mer kosete. Men det verste er vel at han tror han må gå i buret hele tiden, som om vi har valgt han bort :(
Aw:Heartblue Det må føles vondt :sorry:
 
Ja, det knuser et mammahjerte.. men heldig vis er han lett å lokke ut av buret igjen, og tar i mot alt av kos vi kan gi ☺️
Godt å høre :Heartred
Hunder blir dessverre fort tilsidesatt når det kommer en ny sjef inn i familien som krever mye oppmerksomhet:(
 
Vår hund merket det bedre første gang, om han ikke merket kreften først. Fikk begge deler på en gang. (alt gikk bra!) da snuste han mye mellom beina på meg med en gang han kunne.
Nå derimot er han mer rampete og ulydig. Kan jo være at nå "forstår" han hva som kommer. Enda en å måtte dele oppmerksomheten med :p hunder har god luktesans, og vi forandrer jo lukt når vi går gravide. Så ikke så rart de forstår noe nytt er på gang :)
 
Back
Topp