Har dere det meste klart til lille nå?♡

mamat2prinsesser&4prinser

Forumet er livet
VIP
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Jeg mangler å kjøpe smokker og smokkesnor med navn, ellers er vi i rute❤️

*Har kjøpt ny vogn fra Dk, en Emmaljunga Next90B som har vognbag på 98cm✨
Screenshot_20230706_184057_Samsung Internet.jpg

*Har også en Emmaljunga Edge duo 2019modell fra 2018-barnet i fargen Lounge Grey.

*Og blå og grå vognpose fra RisaRosa.

*Babybay bedside crip

*Babynest

*Cosifix ammepute

*Andungen dyner i str 65x80 og 80x100+5 sett sengetøy

* 15 omslagsbodyer og 15 par med bukser i både str 50 og 56+20 sokkepar i bomull og ull(meste er arvet fra storebror født i 2021)

* 5 Babypledd i bomull og merinoull+ 20 stk gulpekluter

* kosekluter

*Vugge som morfar laget til førstefødte i 2007 til å stå i stua

*Flasker fra Mam, Dr.Browns og Medela, men håper å få amme som med alle de andre❤️

*Medela Freestyle
dobbel elektrisk
brystpumpe

*Bilstol fra besafe+base+ trille fra babyjogger som vi kan feste bilstolen på

*Fødebager til meg og lille:
Til baby sin fødebag/stellebag pakker jeg:

*2 bodyer, 2 bukser, 2 sokker og en babylue(brukes til hjemreisen) Vi har bilstolpose, så kommer ikke til å pakke en bamsedress, ellers hadde jeg gjort det. Må være to dager på sykehuset etter KS, så i den tiden bruker lille sykehusklærne.
*2 par ullsokker
*Babypledd
*2 Mam-smokker
*Koseklut
*Gulpekluter
*bleier
*Inotyol til stumpen
*Tørre Våtservietter som jeg selv våter med kokt vann og litt nøytral olje
*Liten flaske med babyolje, som jeg etterfyller med solsikkeolje når den er tom

Til min fødebag:

*Helsekortet
*2 Amme-bh'er
*2 Amme-topper
*Medela Purelan brystvortesalve
*Multi-mam salve til såre bryst
*Amme-innlegg fra Medela(de synes jeg var best, kjøpes på apotek)
*Brukte nettingtrusene fra sykehuset de andre gangene, men skal denne gangen prøve Tena trusebleiene fra apoteket!
*Bruker gravidbukser/gravidtights etter fødsel og legger med 2 stk.
*Slippers- Lett å få på føttene og komfortable.
*Sminke, tannbørste, tannkrem, deo, børste, leppepomade og hygienesaker som krem, dusjsåpe, sjampo og balsam(bruker sånne små flasker)
*Lader til mobil
*Tyggis
*Brus/redbull til mannen og litt snacks til han
*Nettbrett så jeg kan se nyheter, serier og filmer

*Stellebag er klar med alt av bleier, skift med bodyer, bukser, sokker, yttertøy i ull som babyluer, jakke og ullsokker, babyolje, tørre våtservietter, inotyol, purelan for såre brystvorter og mam-kompresser, ammeinnlegg fra Medela

Last edited:
Jeg mangler å kjøpe smokker og smokkesnor med navn, ellers er vi i rute❤️

*Har kjøpt ny vogn fra Dk, en Emmaljunga Next90B som har vognbag på 98cm✨
Vis vedlegget 416274

*Har også en Emmaljunga Edge duo 2019modell fra 2018-barnet i fargen Lounge Grey.

*Og blå og grå vognpose fra RisaRosa.

*Babybay bedside crip

*Babynest

*Cosifix ammepute

*Andungen dyner i str 65x80 og 80x100+5 sett sengetøy

* 15 omslagsbodyer og 15 par med bukser i både str 50 og 56+20 sokkepar i bomull og ull(meste er arvet fra storebror født i 2021)

* 5 Babypledd i bomull og merinoull+ 20 stk gulpekluter

* kosekluter

*Vugge som morfar laget til førstefødte i 2007 til å stå i stua

*Flasker fra Mam, Dr.Browns og Medela, men håper å få amme som med alle de andre❤️

*Bilstol fra besafe+base+ trille fra babyjogger som vi kan feste bilstolen på

*Fødebager til meg og lille:
Til baby sin fødebag/stellebag pakker jeg:

*2 bodyer, 2 bukser, 2 sokker og en babylue(brukes til hjemreisen) Vi har bilstolpose, så kommer ikke til å pakke en bamsedress, ellers hadde jeg gjort det. Må være to dager på sykehuset etter KS, så i den tiden bruker lille sykehusklærne.
*2 par ullsokker
*Babypledd
*2 Mam-smokker
*Koseklut
*Gulpekluter
*bleier
*Inotyol til stumpen
*Tørre Våtservietter som jeg selv våter med kokt vann og litt nøytral olje
*Liten flaske med babyolje, som jeg etterfyller med solsikkeolje når den er tom

Til min fødebag:

*Helsekortet
*2 Amme-bh'er
*2 Amme-topper
*Medela Purelan brystvortesalve
*Multi-mam salve til såre bryst
*Amme-innlegg fra Medela(de synes jeg var best, kjøpes på apotek)
*Brukte nettingtrusene fra sykehuset de andre gangene, men skal denne gangen prøve Tena trusebleiene fra apoteket!
*Bruker gravidbukser/gravidtights etter fødsel og legger med 2 stk.
*Slippers- Lett å få på føttene og komfortable.
*Sminke, tannbørste, tannkrem, deo, børste, leppepomade og hygienesaker som krem, dusjsåpe, sjampo og balsam(bruker sånne små flasker)
*Lader til mobil
*Tyggis
*Brus/redbull til mannen og litt snacks til han
*Nettbrett så jeg kan se nyheter, serier og filmer

*Stellebag er klar med alt av bleier, skift med bodyer, bukser, sokker, yttertøy i ull som babyluer, jakke og ullsokker, babyolje, tørre våtservietter, inotyol, purelan for såre brystvorter og mam-kompresser, ammeinnlegg fra Medela
Jeg liker best «up&go» bleier og hadde de fra Tena sist. Har kjøpt det igjen nå. Mye bedre enn de nettingtrusene med bind som aldri holder seg på plass :)

Ser ut som du er godt i rute! Ikke lenge igjen for dere da. Du ligger rundt 4 uker foran meg, og er lenge siden jeg gjorde opp status. Kjenner jeg fikk behov for å ta en liten gjennomgang nå :nailbiting:

Jeg liker best «up&go» bleier og hadde de fra Tena sist. Har kjøpt det igjen nå. Mye bedre enn de nettingtrusene med bind som aldri holder seg på plass :)

Ser ut som du er godt i rute! Ikke lenge igjen for dere da. Du ligger rundt 4 uker foran meg, og er lenge siden jeg gjorde opp status. Kjenner jeg fikk behov for å ta en liten gjennomgang nå :nailbiting:

Ja, er vel de jeg har kjøpt denne gangen også. Er jo trusebleier i én på en måte :p

Er kun 40 dager igjen til PKS, så ikke lenge igjen til han kommer, og føles nå veldig bra å ha det meste klart til hans ankomst❤️

Da har du fortsatt litt tid på deg til å få alt i orden til lille- det er så rart vi neeesten er i mål❤️

Vi har ingen ting på plass ennå ❤️❤️ haha. Veldig rolig. Vi har jo alt fra frøkna da ;) men tenkte å vaske det nye tøyet. Å få det inn i skapet. Bed siden har sårt på soverommet vårt fra jentungen. Jeg gadd aldri sette den vekk. For viste jeg ville ha en til. Men ja, mannen lurte på om vi skulle pakke baggen snart? Men det gidder jeg ikke ;) tar ting veldig med ro, kommer langt med seng vogn og klær ;)

Tror jeg har kontroll på det meste, i alle fall. Har en del ting i kjelleren som må tas fram og vaskes (vognbag, bilstol, vognposer og bilstolpose, badebalje med nyfødtsete, nyfødtsete til tripp trapp...). Vugga i stua må også vaskes og ordnes i stand, men det er for tidlig.

Mangler tripp trapp/kiddo stol til mellomste (baby overtar hennes) og babycall, men det tar vi etter hvert. Samme med seng til mellomste, for hun sover ennå i sprinkelsenga som baby skal overta senere (satser på samsoving i starten).

Har pakket baby sin bag til sykehuset, men ikke min. Bruker det meste av klær i det daglige, bare en del toalettsaker som er gjort klar i reiseflasker.

Kjøpte sprinkelseng og en Tripp trapp stol da! Så nå har vi det hvertfall :) må jo ha 2 Tripp trapp stoler ;)

Vi mangler bilstol, madrass og laken til sprinkelsenga, få vugga inn i hus (andregenerasjons bruk, så det er litt stas), pysjer, stellematte og stelleting, male og skifte gulv på barnerommet :)

Har på stell:
- Alt av klær, yttertøy, luer, votter, tøfler m.m opp til 6 mnd.
- Stellesaker, kremer og bleier
- Flasker og smokker
- Sengetøy, dyne
- Vogn - må bare gjøre om til bagdel
- Seng
- Vippestol
- Bæresele og sjal
- Moonboon
- Najell babynest
- Bilstol og bilstolpose
- Vinterpose til vogn
- Nyfødtsete og babyset til tripptrapp
- Babycall
- Stelleveske - skal pakke den nå :)

Gjenstår, som vi lar stå så vi har noe å ønske oss:
- Babygym og babyleker
- Nattpose 0-6m
- Tripptrapp (trenger en tredje)
- Ny lekematte

Gjenstår som vi skal fikse selv:
- Adapter til bilstol/reisetrille
- Stativ til Moonboon
- Fikse soverommet til babyen. Dvs. tapetsere , male og liste. Tror vi drøyer den en liten stund siden vi p.t holder på med nytt rom til storebror.

Avventer:
- Brystpumpe - vet ikke om det blir noe pumping denne gangen heller. Synes det er så styrete. Hvis han tar flaske i det hele tatt så tenker jeg mme er helt ok, så ser an behovet for pumpe.

Nå er vel det aller meste kjøpt inn :Heartblue
Vi overtar huset om en måned, og jeg gleder meg SÅ til å få alt på plass!

Vet vi mangler stellebord og stellematte..

Vi har klart vogn, bilstol, base, bilstolpose, vognpose, saueskinn, rangle.

Stellevesken er pakket klar med bleier, våtservietter, smokk, kremer, gulpekluter, ammeinnlegg.
Eneste som mangler er ekstra skift, men det kommer på plass ila uka.

Senga er kjøpt inn, madrass, bedside crib, laken, sengetøy, fant ut at jeg har kjøpt dundyne i både baby og barne størrelse. Babynest er klart, gulpekluter og tepper (ull og bomull), div leker som uro og dill til rommet har kommende mormor tatt seg godt av.

Har begynt på fødebagen.
Til bittelille er alt pakket klart.
Har med 3-4 sett med ull og bomull i både 50 og 56 (+sokker og lue), da sykehuset ikke tilbyr klær lengre. Har med et teppe i ull og et helseteppe.
Smokk og livets første bamse/kos.

Har gjort klart noe til meg også, men tar det litt etter litt...
Undertøy, ammesingelett, ammeinnlegg, bleier, kremer, silverette, ammegenser i ull.

Til mannen har jeg bare pakket ned noe snacks, så fikser jeg han rett før vi flytter :smiley-ashamed004:Heartred

Vi mangler fortsatt vogn, å vet ikke hva vi skal gå for, noen forslag på gode vogner? Har hatt emmaljunga til tvillingguttene mine

Det hørtes intr ut. Noen som kan linke til disse? Var så mye forskjellig. Er det disse? https://www.farmasiet.no/catalog/st...-underwear-3m-buksebleie,5104975?searchQuery=

Handlet apotekvarer på Boots, 2 for 1! Sparte 500kr :dance008 Men de hadde ikke inotyol og det må vi ha. Bepanthen og andre sinksalver kan ta seg en bolle i forhold til dette gullet på tube!

Back
Topp