Har dere byttet?

lennypenny

Forumet er livet
VIP
September 2012
Til ny bilstol?
Kjøpte en Britax 9-25 kg idag... Åh, så deilig det var og få byttet ut med babystolen:)
Nå satt han skikkelig stødig og godt, og hadde god plass....
Masse tilbud på babyshop. Hvis noen tenker å kjøpe nytt:)

Han er jo rundt 12 kg, så var på tide hehe

Nei det har vi ikkje, men det skjer vel ila sommaren. Hvilket Britax sete kjøpte du?

Hi- way 2 tror jeg det het :) Virket veldig allright.. Og lett og montere i bilen....Merket stor forskjell... Håper du finner en fin bilstol :)

Vi byttet for to mnd siden allerede :-) En besafe izikid, veldig fornøyd! Han sitter kjempe fint og det er god plass :-)

Har ikke det. Begynner å nærme seg knappt i Maxi Cosi'n. Han er 74cm lang og rundt 10kg. Men i Akta Graco babysetet skal jeg snart bytte selene til øverste hakk, så har massevis å gå på gitt :D. Men har Britax Multitec klart som han skal over i når han skal bytte som storesøster har brukt siden vi kjøpte nytt i april. Også skal hun over i en annen Britax som foreløpig er i pappan sin bil. Men må ha nye seter til hans bil før vi kan flytte over. Så heldigvis ingen hast her. Byttet rundt 11mnd med storesøster. Men hun var mindre i str.... men passet fortsatt bra i setet. Men ville se mer :)

Vi har byttet. Tøtta skrek hele tiden mens vi kjørte bil. Ble heldigvis bedre i nye bilstolen :)

Ikke byttet :)

Har acta graco og det passer greit enda, selv om snuppa er 73 cm og 9,2 kg. Hadde ikke gått med vintertøy på tror jeg. Svogeren min og kona skal få setet til babyen de får i august, så må bytte i løpet av sommeren :)

Har et Besafte izi kid x 3 etter storesøster som mini skal over i :)

Ja, en stund siden. Jenta vår ble for lang, så selene gikk langt nedenfor skuldrene. Og følte jeg trykket henne sammen da jeg stramma selene. Hun sitter nå i et Britax Maxway-sete.

Dette setet har vi også kjøpt..
Gleder meg til å prøve det i bilen. Og håper lillemann liker det :)

Kvælpklein! skrev:
Ja, en stund siden. Jenta vår ble for lang, så selene gikk langt nedenfor skuldrene. Og følte jeg trykket henne sammen da jeg stramma selene. Hun sitter nå i et Britax Maxway-sete.

Det eneste vi har merket som er kjipt med og bytte sete er:Han sitter jo helt rett i ryggen, og når han sovner, så henger han skikkelig med nakken sin stakkars....
Har vi montert den feil mon tro?? .......

lennypenny skrev:
Det eneste vi har merket som er kjipt med og bytte sete er:Han sitter jo helt rett i ryggen, og når han sovner, så henger han skikkelig med nakken sin stakkars....

Vi har noe som trekkes ut under setet så det bikker mer bakover. I tillegg kan man være to stykker om å presse setet bakover og nedover mens den andre strammer etter forankringsselene. Ellers finnes det nakkestøtter, så han ikke tipper forover med hodet.

lennypenny skrev:

Det er sånn det skal være. Vi kjøpte Britax Maxway og har akkurat det samme "problem". Men jeg har vært på Barnashus å spurt, og det var sånn det skulle være. Får kjøpe nakkestøtte:)

Ok, så det er normalt altså? :)
Nakkestøtte ok, er det en type? Eller hundrevis og velge mellom der også ? :D

Vi prøvde vårt nye besafe sete (som skal være sete nr 2), og hun hang med hode fremover når hun sovnet, selv med nakkestøtter... Det så virkelig ikke bra ut. Men vi har acta graco nå og snuppa vår er ikke så stor, så bruker nok det en god stund til.

Back
Topp