Har dere byttet til vinterdekk enda?

• Trådstarter Trådstarter LilleS
  • Opprettet Opprettet
Ja.. på den ene bilen er det vel 2-3 uker siden.. og på den andre gjorde vi det forrige uke.. :)
Bor på sørlandet og kjører piggfritt.. Grunnen til at vi skifta så tidlig på den ene er fordi mannen har vært på fjellet :)

Østlandet. Fikk bytta for 2 dager siden.
Er fortsatt mellom 8-12 grader her, men i fjor kjørte jeg ut fordi jeg var for sein med dekka, så i år skulle jeg være tiiiidlig ute.

Bor i Østfold..

Bytta på bilen min for to uker siden, og på gubben sin forrige helg..

Bor i Buskerud. Har bytta på den ene bilen, men ikke den andre. Skal ta den om 2 uker, for da skal vi til fjells .

Vi har bytta for vi skal kjøre over fjellet på ferie :-)  

Sist mandag. Trøndelag.

Byttet da det var frost, sånn rundt 10 oktober. Men kunne jo ha spart oss da det har vært 13-17 grader som normalen her til nå! Kjører piggfritt så vi kjørte ikke ulovlig med pigger liksom.
En vet aldri hvordan det blir her, over natten kan veiene plutselig ise til. Bor på sunnmøre :-)

Nei har ikke det enda..  Men vurderer å få gjort det snart itillfelle frosten kommer snikende...
Bor i rogaland

Bor i hordaland og har skiftet for noen uker siden. Kjører piggfritt så betyr ikke så mye :)

Ja, bor på Østlandet. Har vært et par frostnetter, men mildt i det siste. Greit å få det gjort før det blir væromslag.

Ja, bytta 5. oktober. Kunne ventet, men skulle over fjellet, så det var nødvendig. Bor på Helgeland.

Ja, for et par uker siden. Vil heller ha det på litt for tidlig, enn å vente til snøen faller som bare det.

Den andre bilen, som vi egentlig ikke bruker, har vi ikke skifta på for dekka er ikke her men skal få gjort det snart.

Ja, bor i trøndelag. Skulle kjøre over fjellet sørover, så måtte gjøre det. Kunne egentlig ventet, men det har vært 0 grader noen dager om morningen

Bor på øvre romerike, og bytta vel for to uker siden. Hender seg jeg tar en tur oppover mot sjusjøen, og der blir det fort is og snø

Nei, ikke på min bil. På den andre er det pigger, men det er fordi svigerfar har brukt den en stund, og vært oppe på fjellet.
Avventer bytting en liten stund siden det er meldt mildvær i lang tid fremover, men har piggdekka klare. Bor i Buskerud.

Bytta på ene bilen for noen uker siden, da vi hadde noen kalde netter. Og den andre for to dager siden, og godt er det for det var hålke på veien i dag. Bor i Trøndelag

ja bor i oppland, har både hatt frostnetter og snø her
har vel hatt de på i snart i 1.5mnd

Back
Topp