Har dere brutt noen...

Lillenurk93

Elsker forumet
Marslykke 2016
..."dette skal du ikke gjøre når du er gravid" ting?

Jeg har selv drukket, spist rå sjømat, medium biff, spekemat/fårepølse, upasteuriserte oster, løftet tungt og trent hardt. Alt dette før positiv test (3+6) da jeg overhode ikke trodde jeg skulle være gravid.
 
..."dette skal du ikke gjøre når du er gravid" ting?

Jeg har selv drukket, spist rå sjømat, medium biff, spekemat/fårepølse, upasteuriserte oster, løftet tungt og trent hardt. Alt dette før positiv test (3+6) da jeg overhode ikke trodde jeg skulle være gravid.

Spiste en deilig medium biff i rugetiden =s bra den var god, for det er den siste på en stund. Ellers koser jeg meg med både kaffe og grønn te innimellom :p også var det den spekematen da...

Men man kan ikke gjøre noe med hva man gjorde i går :) er bare å se fremover og gjøre det beste man kan!
 
Jepp :( spist både medium/rå biff og mye salami å tatt ett par snus, har en dårlig uvane at jeg snuser når jeg er stresset var en del mer snus før jeg fant ut at jeg var gravid. Men har ikke hørt noe etter jeg fant ut at jeg var gravid så det er bra hvertfall!
 
Jeg har spist spekemat og drukket øl. Helga før positiv test :) Regner med at det skal gå helt fint, var ikke store mengdene heldigvis.
 
Jeg spiste salami hele forrige svangerskap, men mindre enn før. Luker lite pålegg og ble kjedelig å kun spise brød med smør/leverpostei som er det pålegget jeg liker. Forrige uke var jeg hos en venninne og drakk 2 glass vin, trodde ikke jeg var gravid. Nå blir det minking av salami, og ikke alkohol. Og selvfølgelig ikke røyk d, siden jeg ikke røyker uansett[emoji12]
 
7-8 dpo spiste jeg røkt laks, skjell, drakk et glass alkohol, medium hjortebiff..
Men det tenker jeg ingenting på. Så lite alkohol så tidlig har ikke noe å si, og jeg ble ikke syk av maten.
 
Spiste en deilig medium biff i rugetiden =s bra den var god, for det er den siste på en stund. Ellers koser jeg meg med både kaffe og grønn te innimellom :p også var det den spekematen da...

Men man kan ikke gjøre noe med hva man gjorde i går :) er bare å se fremover og gjøre det beste man kan!

Ja, gjort er gjort! Men tenker att før positiv test må det være lov. Tenk på de som gjerne ikke finner ut att dem er gravid før de e nærmere 12-16uker liksom. Blir barn ut av dem også :)
 
7-8 dpo spiste jeg røkt laks, skjell, drakk et glass alkohol, medium hjortebiff..
Men det tenker jeg ingenting på. Så lite alkohol så tidlig har ikke noe å si, og jeg ble ikke syk av maten.

Tenker litt det samme som deg, hjerte er ikke begynt og slå, navlestrengen er ikke ferdig utviklet osv.
 
Tenker litt det samme som deg, hjerte er ikke begynt og slå, navlestrengen er ikke ferdig utviklet osv.

Man er ikke koblet til fosteret i det hele tatt. De lever i sin egen boble - bokstavelig talt :p
Eneste som kan skje, er at man får en SA med en gang. Kroppen støter det fra seg.. Men da gjelder det gjerne heller fyllekuler også.
Vel - i følge en engelsk forskningsartikkel jeg leste da. Men jeg synes det høres mer logiskt ut enn mye annet. :)
 
Forrige svangerskap drakk før eg visste det, men ikke denne gang siden det var planlagt :) trente gjorde jeg også sist og drakk mye energidrikker osv men det gjekk helt fint (alt før jeg visste jeg var gravid i uke 5-6) :)
 
Jeg var ute på festligheter forrige lørdag, og fant ut jeg var gravid denne uken. Var egentlig sikker på at jeg ikke var gravid, da jeg ikke trodde vi traff på EL pga jobben til mannen. . men tenker at det må gå greit, skal jo selvfølgelig ikke røre noe fremover. Og er veganer, så spekemat og oster eller fisk er ikke problem :happy:
 
Forrige svangerskap drakk før eg visste det, men ikke denne gang siden det var planlagt :) trente gjorde jeg også sist og drakk mye energidrikker osv men det gjekk helt fint (alt før jeg visste jeg var gravid i uke 5-6) :)

Går vel an å trene? Bare ikke sånn heavy intensitetstrening eller løfte noe voldsomt?
 
Går vel an å trene? Bare ikke sånn heavy intensitetstrening eller løfte noe voldsomt?

Det du sa :) er du vandt med trene og være i aktivitet kan man vare forsette, bare ikke øke kg på vekter (fikk jeg beskjed opp av JM sist hvertfall) Er man ikke vandt med styrketrening må man være litt meir forsiktig :)
 
Går vel an å trene? Bare ikke sånn heavy intensitetstrening eller løfte noe voldsomt?
Ja går ann å trene. Men eg trente mer enn nødvendig for prøvde å gå ned i vekt og det er ikkje lov når ein går gravid :) hadde nok fått spiseforstyrrelser hadde det ikkje vært for graviditeten
 
Jeg spiste faktisk medium biff når jeg var gravid med M :/ gikk heldigvis bra :) kommer ikke til å gjøre det nå
 
..."dette skal du ikke gjøre når du er gravid" ting?

Jeg har selv drukket, spist rå sjømat, medium biff, spekemat/fårepølse, upasteuriserte oster, løftet tungt og trent hardt. Alt dette før positiv test (3+6) da jeg overhode ikke trodde jeg skulle være gravid.


du kan spise rå sjømat... er masse sushi du kan spise, men er visst noen fisketyper du bør holde deg unna :)
 
Ikke gjort noe etter jeg testet. Men jeg har spist salami. Kommer ikke på noe annet :)
 
Back
Topp