Har dere blitt mer fokusert på kosthold?

ceria

Betatt av forumet
Med en gang jeg fikk positiv test så var det rett på butikken å kjøpe en åker med grønnsaker, sunt kjøtt, karbonadedeig og lavkarbobrød. I tillegg har jeg gått tur hver dag og begynt med mageøvelser;) jeg er så liiiiivredd for å legge på meg atte fysj! Kutta ut brus har jeg og! Måtte slutte å røyke også så da har jeg enda en ting som kan gjøre at jeg får kjappe kiloer... Flere som har blitt sånn?;p

Jeg er ikke sånn suuuper nøye med hva jeg spiser! Men jeg passer ekstra på osv! Trykker ikke i meg godter og usunn mat :) Vil helst ikke gå opp mer enn nødvendig:) Så prøver å holde meg sunn i ukene, og ha lørdagsgodt på lørdagen:D

Akkurat nå så må jeg bare spise det jeg klarer å spise pga kvalmen,heldigvis er ikke junkfood og godteri det som frister mest :p Men når kvalmen er over blir jeg nok mer bevisst på kostholdet.

Har akkurat spist litt godt nå, men passer på ellers hva jeg putter i meg. Prøver å være litt sunnere, går flere turer osv.
Kjempebra at du har sluttet å røyke, jeg gjorde det selv ved forrige svangerskap, men la ikke på meg mer av den grunn :)

har begynt å passe litt mer på bare. Spiser mye grønnsaker og har fått dilla på avaquado! (men skal vel ikke ha så mye av det...) Jeg spiser knekkebrød isteden for skive, lei hele brødet..!  Så må jeg virkelig bli flinkere til å komme meg ut på tur! sist gang gikk jeg til jobb hver dag i snø og alt, får liksom ikke gjort det nå når jenta skal i bhg.. Jeg vil IKKE legge på meg så mye håper jeg, startvekta er rundt 5 kg mer enn den var sist gang og det liker jeg ikke... MEEEEN så har jeg i bakhodet at kiloene renner av når en ammer, vertfall gjorde det det på meg  

Mer opptatt før faktisk... Vi har levd lavkarbo siden januar, og jeg klarte å gå ned ca 14 kg ( veide rett i underkant av 54 før jeg ble gravid nå). Men jeg må jo øke litt på karbene nå siden jeg er gravid. Og nå de siste dagene har jeg vært så kvalm og uggen i kroppen at jeg bare må putte innpå det jeg orker... Så har blitt litt drops for å døyve kvalmen... Men når kvalmen går over så blir det strengere og sunnere igjen! :-)

Æ kan nok ikke skryte av å være verdens sunneste, men har skjerpa mæ masse sia æ fant ut at æ va gravid! =) I perioden før æ visste at æ va gravid så spiste æ godis og drakk masse brus hver eneste dag, og la på mæ 2 kg på en måned.. =/ men nu spiser æ bare godis på lørdag og drikker bare 0,33 L brus om dagen, og har verken gått opp eller ned sia æ fikk positiv test! Har ikke spist nåkka frukt eller grønt før æ blei gravid, men idag har æ spist både et eple og en banan, så æ syns at æ kommer mæ ;) sakte men sikkert! Det rare e at æ ikke har lyst på sjokolade, som æ spiste hver eneste dag før.. har hatt skikkelig sjokolademani =p Men det e jo bra at lysta e borte!!

Eh nei Grunnen er enkel: jeg har så og si 0 matlyst, og i alle fall ikke på sunne ting. Jeg har funnet ut at feil mat er bedre enn ingen mat. Får ta igjen sunnheten senere

Jeg spiser mer eller mindre som før. Prøver å spise litt mindre godis. Men jeg tenker at jeg skal leve selv om jeg er gravid, så ikke noe strengt kosthold her. Hvertfall ikke før kiloene renner på...

Sjakkruta skrev:
Eh nei Grunnen er enkel: jeg har så og si 0 matlyst, og i alle fall ikke på sunne ting. Jeg har funnet ut at feil mat er bedre enn ingen mat. Får ta igjen sunnheten senere

Er stortsett alltid sunn. men blir ekstra oppmerksom når jeg er gravid.. jeg spiser alt, men med måte.. :)

På en måte føler jeg faktisk at jeg har blitt litt mer usunn.
Dette pga et lavkarbo-kosthold, som må bli lagt litt på hylla i denne perioden.
Sluttet å røyke...

Dette gjør at jeg har fått mer søtsug den siste uka. I tillegg så er det lettere å slenge inn en grandis f.eks. i ovnen nå som det er lov igjen (bannlyst fra lavkarbo nemlig)..

Noe av det mest geniale med lavkarbo er nemlig at søtsuget i stor grad forsvinner, og manko på røyk gjør at jeg ihvertfall går å lyster på noe heele tiden.

Ikke er jeg kvalm heller (er jo egentlig kjekt det da =P )!

Men har lest et sted at sjokolade er godt for svangerskapet!! Var visst mindre sannsynlighet for SA og greier også... 

Så i utgangspunktet prøver jeg å: 
spise variert og normalt sunt + litt sjokolade!!

Nekinna skrev:
Jeg spiser mer eller mindre som før. Prøver å spise litt mindre godis. Men jeg tenker at jeg skal leve selv om jeg er gravid, så ikke noe strengt kosthold her. Hvertfall ikke før kiloene renner på...

prøver å spise fornuftig. Er veldig bestemt på at jeg ikke skal putte i meg haugevis med mat som jeg gjerne har gjort tidligere svangerskap... La på meg ca 20kg i hvert av mine 3 svangerskap!! Denne gangen skal det IKKE skje!

Igrunn ikke. Spiser som før, mest mulig sunnt og variert.

Sjakkruta skrev:

samma her..

Back
Topp