Har dere bestilt/vært på første jordmortime?

*Mai11&Nov13og18?*

Glad i forumet
Lurer litt på det, fordi jeg ringte til helsestasjonen for å bestille første jordmortime.
Fortalte at jeg er andre gangs, har nettopp testet positivt, så ingen hast.
Fikk time den 12.mars, er ikke det litt tilig til å være andregangs? er bare 7 uker da:confused:

Men gjør ikke meg noe ;) gleder meg til å få svangerskapspapirene.

Har noen av dere vært på kontroll? evt når skal dere, og hvilken svangerskapsuke er dere i da?

Jeg har ikke bestilt enda, skal på tidlig ul til tirsdag, er alt ok så bestiller jeg da:) jeg vil til jordmor i uke 12 tidligst..

å så spennende :D
Var på første time i uke 6 sist, pga jeg hadde en SA i uke 9 tiligere, så jordmoren såg hvor stresset og redd jeg var, så fikk tilig UL i uke 9 da :) fikk sett ganske mye og :)

Hvorfor vil du vente til uke 12? er det noen fordeler å vente til da?

Jeg skal på tidlig ultralyd til uka, så hvis alt ser bra ut denne gangen så bestiller jeg nok time til legen først. Jeg må følges opp der regelmessig pga lavt stoffskifte. Så tror jeg jordmor blir andre gangen, husker ikke når andre kontroll bruker å være.

Jeg har allerede vært på kontroll hos lege pga jeg var så nervøs og stresset pga SA i oktober har ny legetime 11 mars, da er jeg 9- 10 uker skal på tidlig litt over 12 uker på vei så bestiller jeg sikkert time til jordmor etter det :-)

var til legen forrige uke, og hun sekket livmor og mente den kjentes helt fin ut. Jordmortime neste uke for samtale.
det står i mine papirer at jeg skal følges tett svangerskap to, men usikker på om det blir det...
1.legetime har jeg i april. Skal ha timene mine til jormor også denne gang fordi jeg føler meg mest vel hos henne.

Har jeg ikke tenkt på en gang... Skal til lege i morra for å få henvisning til tidlig ul. Men forrige gang var jeg ikke på første jordmor kontroll før uke 19 eller noe sånt.. De pleide vist ikke å ta inn før man hadde vært på ordinær ul... Så jeg var ikke der før etter ul jeg da. Vil dit tidligere denne gangen hvertfall, men først lege i morra, så håpe på en ul, også har jeg legetime i uke 12 igjen for å ta blodprøver osv.. Deretter vil jeg til jordmor :)

Nei ikke enda :)
Tenkte jeg skulle ringe i morgen, først en tur til legen siden jeg er litt forvirra rett og slett :P
Må nok bestille en ul for å finne ut hvor langt på vei jeg egentlig er..

Men jeg ønsker litt god oppfølging denne gangen da siste svangerskap var litt trøbblete :)

å så spennende :D
Var på første time i uke 6 sist, pga jeg hadde en SA i uke 9 tiligere, så jordmoren såg hvor stresset og redd jeg var, så fikk tilig UL i uke 9 da :) fikk sett ganske mye og :)

Hvorfor vil du vente til uke 12? er det noen fordeler å vente til da?
Jeg vil vente til uke 12 for da kan hun finne hjertelyden;) jeg synes ikke det er så mye annet å gjøre hos jm før uke 12:) har vært hos legen og tatt blodprøver i uke 6, skal på ul i uke 7, så da er det ikke så mye mer å gjøre enda;)

Jeg vil vente til uke 12 for da kan hun finne hjertelyden;) jeg synes ikke det er så mye annet å gjøre hos jm før uke 12:) har vært hos legen og tatt blodprøver i uke 6, skal på ul i uke 7, så da er det ikke så mye mer å gjøre enda;)
Oki :-D jeg jobber så nert jordmor kontoret så hun sier jeg bare kan komme innom mår jeg vil for å høre hjertet :) sa d sist vertfall :)

Jeg har time 10 april. Men vet ikke hvor langt jeg er på vei. Unnfanget midt i januar tenker jeg. Ville ha tidligere, men fikk ikke :p

Jeg skal til legen når jeg er i uke 10+4 eller noe sånt. Skal til tidlig UL 4 mars. Så tenker at jeg ringer for å undersøke når jeg kan få time med jordmor etter UL. Stresser egentlig ikke noe med det, da jeg kan godt gå til fastlegen min de første kontrollene :)

Back
Topp