Har dere bestemt navn? :)

mammamarita

Glad i forumet
Vi ble faktisk enige om jentenavn i går. Guttenavnet har vært klart lenge (også før jeg ble gravid);)
Så da er det i boks :D

Hva med dere? :)

Er ganske enige om jentenavn. Guttenavn har vi ikke tenkt på enda. Enda mange mnd å tenke på :)

Vi var enige om jentenavn, men sliter med guttenavn og nå er det vel ganske stor sannsynlighet for at det blir gutt iom at det ble sagt på tidlig-ul så da jobber vi videre med guttenavn... ;) Sleit med guttenavn sist også så det blir vel ikke lettere den her gangen :)

Vi hadde ikke noe guttenavn klart sist, men da var vi skråsikre på at det ble jente. Ble jo også det ;)
Joda, massevis av tid å tenke ut navn på, men litt moro å ha bestemt seg også synes jeg :)

Her har både gutte- og jentenavn vært klart lenge, siden før jeg ble gravid ;)

Har noen navn som vi tenkte på sist sv.skap....men får vente til UL er over,og vi vet forhåpentligvis kjønnet....da skal jeg begynne å tenke og gruble:)

Vi fleipet om noen navn før graviditeten, eller når vi begynte å snakke om å snart slutte på pilla. Så da jeg tok opp tema ganske tidlig mente mannen at 'ja, men skulle det ikke bli x og y da?' Så vi har vel sånn nesten bestemt oss iallefall. Blir spennende! :-D

Ingen jentenavn klare. Ang guttenavn så har vi to. Blant annet det vi trodde førstemann skulle hete... Men han passa ikke til det.

Vi har i grunnen bare snakket om jentenavn vi.. ;) begge tror at det er det som gjemmer seg inni magen, men det får vi forhåpentlig svar på om tre uker på ordinær ul:) Men er ganske enige om et jentenavn. Mannen liker det i alle fall veldig godt, og jeg trooor jeg liker det godt :) er akkurat den typen navn jeg liker, men er fortsatt litt usikker..

Blir det en gutt så sliiiiiter vi... har NULL peiling ;)

Molly80 skrev:
Ingen jentenavn klare. Ang guttenavn så har vi to. Blant annet det vi trodde førstemann skulle hete... Men han passa ikke til det.

Ja, du det har jeg tenkt på... Vi har jo bestemt navnene for lenge siden, men hva om vi kommer på fødestua og får hilse på den lille for første gang, og bare tenker "jammen, du er jo ikke xxx" :P

elisabov skrev:

Molly80 skrev:

Ja, du det har jeg tenkt på... Vi har jo bestemt navnene for lenge siden, men hva om vi kommer på fødestua og får hilse på den lille for første gang, og bare tenker "jammen, du er jo ikke xxx" :P

Vi hadde flere navn altså, men favoritten passa bare ikke på en så stor og lang gutt som han var :) 
Men så er det jo sånn at etter noen dager så passer jo navnet uansett sikkert da, når du har brukt det nok.. men vi valgte altså et annet navn.
Vi gikk faktisk lei et jentenavn før vi visste det skulle bli gutt, så vi diskuterer ikke så mye enda.

Ganske sikker på at dette er en gutt, da både jeg og jordmor så en tut på UL. Jeg har et navn jeg veldig gjerne vil ha, men mannen liker det ikke sier han. Jeg har en jobb å gjøre der ja :)

Vi har ikke begynt å tenke på navn ennå. Tenker vi venter til etter ordinær ultralyd, for da slipper vi forhåpentligvis unna med å finne ett navn :D 

Sist hadde vi bestemt oss ei stund etter ultralyd, men ingen fikk vite det før han var født. For vi ville se om han passet til navnet før vi kunngjorde det :) Tenker vi skal gjøre det sånn denne gangen også.. 

blåkanin skrev:
Vi har ikke begynt å tenke på navn ennå. Tenker vi venter til etter ordinær ultralyd, for da slipper vi forhåpentligvis unna med å finne ett navn :D 

Sist hadde vi bestemt oss ei stund etter ultralyd, men ingen fikk vite det før han var født. For vi ville se om han passet til navnet før vi kunngjorde det :) Tenker vi skal gjøre det sånn denne gangen også.. 

Så gode dere var som greide å holde det hemmelig :) Hos oss var ingenting hemmelig - på tross av at jeg ønsket det litt.. Vi snakket først om å vente leeenge med å fortelle om graviditeten - den røyk FORT! så skulle vi holde kjønnet hemmelig for alle andre, det røyk vel samme dag som ultralyden avr og deretter skulle vi holde navnet hemmelig. Men nei da, jeg er like tett som ei sil. Greier ikke å la vær å snakke og fortelle om det jeg er opptatt av ;) 

"Det som hjertet er fullt av renner munnen over med" eller noe sånt ;)

Da vi var gravide med jenten vår, hadde vi navnet klart ganske tidlig, men denne gangen så kjenner jeg at det skal bli vanskelig!
Nå skal det liksom være et navn som skal passe til et annet!
Likevel så lager jeg lister over navn jeg liker, og den kommer til å bli lang frem mot ordinær ul! Så etter det får vi se om vi finner et navn vi begge liker, sammen med storesøster da ;)

Vi har lenge gått å drømt om en liten spire, så navnene var allerede på plass til både gutt og jente ;) Nå er det bare å vente i spenning å se hvilket navn vi skal ta i bruk

HvitSnø skrev:

blåkanin skrev:

Så gode dere var som greide å holde det hemmelig :) Hos oss var ingenting hemmelig - på tross av at jeg ønsket det litt.. Vi snakket først om å vente leeenge med å fortelle om graviditeten - den røyk FORT! så skulle vi holde kjønnet hemmelig for alle andre, det røyk vel samme dag som ultralyden avr og deretter skulle vi holde navnet hemmelig. Men nei da, jeg er like tett som ei sil. Greier ikke å la vær å snakke og fortelle om det jeg er opptatt av ;) 

Hahahhah, sign!!!! Jeg er akkurat likedan!!! Så denne gangen sa jeg bare med én gang at jeg kommer til å fortelle ALT! ;)

Vi har både guttenavn og jentenavn klare :) Her blir det oppkalling av besteforeldre, så vi er spente på hva som kommer :)

MittAndre <3 skrev:

HvitSnø skrev:

Hahahhah, sign!!!! Jeg er akkurat likedan!!! Så denne gangen sa jeg bare med én gang at jeg kommer til å fortelle ALT! ;)

Jeg er veldig spent på hvordan det skal gå. Kjønn kommer nok ikke til å være noen hemmelighet om det er sikkert, men navn har jeg litt lyst til å holde for oss for å se om det faktisk passer når barnet kommer + at jeg har ikke lyst til å høre alle andres meninger. Jeg vil at det skal være vår fulle bestemmelse uten ubevist påvirkelse fra andre. :)

Vi hadde guttenavnet klart sist, men hadde to reservenavn i tilfelle det ikke passet. Sannelig passet ikke navnet da gutten kom ut og vi valgte det ene ekstranavnet. Denne gangen tror jeg vi går for det navnet vi egentlig hadde valgt sist. Hvis det er jente har jeg navnet klart. Må bare få mannen med på det. Han har ikke begynt å tenke på navn ennå og jeg har ikke tenkt å ta det opp på denne siden av nyttår. Foreløpig klarer jeg ikke å se for meg babyen som jente eller gutt. Det er bare babyen.

Back
Topp