Har dere bestemt dere for navn?

Har dere bestemt dere for navn?

  • Ja, vi har bestemt oss

    Votes: 20 35,1%
  • Nei, vi har ikke bestemt oss

    Votes: 24 42,1%
  • Vi har bestemt oss for noen få alternativer

    Votes: 13 22,8%

  • Antall som har svart
    57

Sarabi

Elsker forumet
Novemberbarna 2021
Maisløyfene 2024
Er nysgjerrig på å se hvor mange som har bestemt seg for navn på den lille :dummy::dummy1: Si også gjerne noe om hvordan dere bestemte dere, er gøy å høre :joyful: Noen som tidligere har bestemt seg for navn men endret mening etter babyen ble født? Noen som ikke har vært 100% komfortable med navnet som ble valgt, men vendt seg til det etter hvert?
 
Vi har bestemt oss for navn, det bestemte vi oss for like etter OUL da vi fikk bekreftet kjønn.
Lille Samuel :Heartblue

I en årrekke har jeg hatt et notat på mobilen hvor jeg har ført på både gutte- og jentenavn. Mannen har også ført på navn på den listen litt nå og da.

Etter tidlig ultralyd i uke 12 fikk vi vite at det var mest sannsynlig en gutt, og vi begynte å tenke litt mer spesifikt på navn. Gikk rett og slett i gjennom lista og markerte med hver våre tegn hva som var favorittene, også fjerna vi noen navn dersom en av oss absolutt ikke kunne tenkt oss det navnet. Sto da igjen med 3 jentenavn og 2 guttenavn.

Siden Samuel er navnet til mannens oldefar, så følte vi oss litt mer knytta til det. Så nå heter han det, og både familie og venner sier navnet hans når de skal snakke om lille i magen. :Heartblue
 
Er nysgjerrig på å se hvor mange som har bestemt seg for navn på den lille :dummy::dummy1: Si også gjerne noe om hvordan dere bestemte dere, er gøy å høre :joyful: Noen som tidligere har bestemt seg for navn men endret mening etter babyen ble født? Noen som ikke har vært 100% komfortable med navnet som ble valgt, men vendt seg til det etter hvert?
Jeg er gravid med nr.6, og har fått viljen min med de fem vi har på både fornavn og mellomnavn, så jeg lovte tidlig dette svangerskapet at mannen skulle få velge nå:hilarious: Han har prøvd seg med det samme navnet til to av jentene våre før men blitt nedstemt, så denne gangen får han endelig navnet:joyful: Koselig å kalle lillesøster i magen ved navn for de fem eldre søsknene også! :Heartred
 
Vi hadde egentlig bestemt oss, men så er jeg litt usikker på om jeg føler navnet er godt nok for at folk skal forstå at det ligger i samme navnekategori som storebrødrene. Så jeg må diskutere det litt med ektemannen. Det er forøvrig han som har kommet opp med alle navn til alle barna våre. :)
 
Her har vi gått noen runder med navn men nå er vi endelig i boks med navn, hvor begge to er enige. Mannen å fosterbarna har kaldt lillegutt i magen Ørn sidene vi fant ut at det hva en gutt men vi ble enig om ett annet navn sammen som vi skal dele med familie og venner når han kommer i november
 
Har ikke orket å tenke på det enda :facepalm: Er like vanskelig hver gang :joyful:
 
Synes Viktoria Karine er fint ♡Karine etter min avdøde mormor:( Viktoria ligner navnet mitt og betyr omtrent det samme og storebror er oppkalt etter pappaen sin, så da får jeg velge denne gangen♡ det er vanskelig, men prøver å venne meg til Viktoria enn så lenge ❤
Storebror heter Aksel, så kom gjerne med navneforslag til lillesøster ♡
 
Før me i det heila planla barn falt eg for navnet Romeo. Så når første var ei jente så ante eg ikkje ka me skulle kalle hu, mannen ville kalla hu Arya etter GOT, men ei venninne av meg kalla si for det samme år. Så me stokka litt om på bokstavene og landa på Ayra. Rett før hu blei født døde mi mormor, så hu fikk hennes navn også, Eli, men med í, altså Ayra Elí. Kun nokre veker etter fødsel angra eg :hilarious: forsto ikkje ka i all verden eg tenkte med som ga barnet mitt eit så komplisert navn! Det varte faktisk i fleire mnd, men alle andre elska navnet så eg beit det i meg. Så forelska eg meg i det sjølv heldigvis ❤

Når eg blei gravid i fjor landa me på navnet Isak, så kalla ei venninne av meg sin sønn Isak, så då havna me tilbake på Romeo nå. Er i uke 22 og gav han navnet i uke 13. Mange seier me burde venta og at det ikkje er noko skam å endre navnet om han kommer ut å ikkje er noko Romeo likevell. Men det kommer ikkje til å skje, uansett ka følelser eg får når han blir født så er dette navnet hans :Heartblue
 
Med første tok det en uke etter fødsel før vi landa på et navn, jeg blånektet på mannens forslag helt til jeg forstod at det var det eneste som funka. Nr 2 fikk et navn vi hadde vært enige om siden før første kom (fikk jente først, og hadde bare guttenavnet klart). Nå med nr 3 har vi liksom brukt de navnene vi har hatt ønske om (mye oppkalling på de to første, begge har dobbeltnavn), så nå har vi vært nødt til å lage en liste over alternativ vi liker og så får vi diskutere det fram mot fødsel og sikkert etterpå også.

Helt ved siden av tema: flere som sliter med å finne en helt vanlig smiley i mobilappen? Den på mobiltastaturet forsvinner når teksten publiseres, og de som kommer opp når jeg trykker på smiley på appen er jo alt annet enn den helt vanlige. :anyone
 
Med første tok det en uke etter fødsel før vi landa på et navn, jeg blånektet på mannens forslag helt til jeg forstod at det var det eneste som funka. Nr 2 fikk et navn vi hadde vært enige om siden før første kom (fikk jente først, og hadde bare guttenavnet klart). Nå med nr 3 har vi liksom brukt de navnene vi har hatt ønske om (mye oppkalling på de to første, begge har dobbeltnavn), så nå har vi vært nødt til å lage en liste over alternativ vi liker og så får vi diskutere det fram mot fødsel og sikkert etterpå også.

Helt ved siden av tema: flere som sliter med å finne en helt vanlig smiley i mobilappen? Den på mobiltastaturet forsvinner når teksten publiseres, og de som kommer opp når jeg trykker på smiley på appen er jo alt annet enn den helt vanlige. :anyone
Du får helt vanlig smiley ved å bruke : og ). Som i gamle dager. ;) :)
 
Vet ikke kjønn, men blir Hennie på jente:Heartpink, har ønsket å bruke dette fra før jeg fikk første.
Om det blir gutt blir han navnløs....for finner ingen guttenavn vi liker:wacky:
 
Første jenta fikk ikke navn før etter noen uker! Jeg liker navnet veldig godt, men føler enda ikke jeg har vendt meg helt til det. Det var ikke ett navn jeg hadde trodd jeg skulle ende opp med, det er oppkalling på pappan sin side!
Hun er bare 10mnd, så regner med det blir bedre med tiden når vi bruker det oftere og oftere!

Denne gangen ble det også ett navn jeg ikke helt hadde trodd og sett før meg! Men noen på jobben min het det, og det ble lagret litt i bakhode! Vi synes det passet så godt til storesøster sitt navn, og ønsket veldig gjærne og ha navnet klart denne gangen til Lillebror!

Så vi har Ingeborg og venter Leonard:Heartpink:Heartblue
 
Nå har vi endelig landet på navn til snuppa. Det ble ikke det far hadde bestemt denne gangen, men vi er enige i at det vi kom frem til er et fint navn. :)
 
Vi bestemte navn etter å ha fått bekreftet kjønn på ordinær ultralyd (hadde to tidligere ultralyder hvor de var ganske sikre på kjønn). Her har eldre søsken etterspurt navn omtrent daglig siden de fikk vite om graviditeten, så like greit å få det på plass:p Valget var ganske lett, var bare ett navn både jeg og pappaen likte:knegg:
 
Jeg har ett navn som har vært på toppen av navnelista mi i 1-2 år. Prøver å være åpen for andre navn men det vender stadig tilbake til det navnet jeg har tenkt så mye på. Her om dagen sa samboeren min helt plutselig til meg; "det er det navnet det kommer til å bli, er det ikke?" :hilarious: og jeg føler jo egentlig at det er det, for ser ikke helt at det skal komme et helt annet navn ut av det blå som jeg skal like bedre. Alikevel er det SÅ vanskelig å bestemme at JA det navnet blir det :wacky:
 
Hadde egentlig bestemt oss. Bor på ei veldig lita bygd og det flyttet en familie hit som har fått barn dette året med samme navn som det vi tenkte. Pluss at de har samme etternavn som far til vårt barn, så jeg tror vi velger noe annet :hilarious::hilarious:
 
Vi står mellom ett par forskjellige navn. Men er enige om at de er fine. Det er heller ingen vi føler passer sånn helt perfekt enda. Men vi har enda noen måneder igjen
 
Back
Topp