Har dere bestemt dere for bedøvelse?

Lykkeliten

Glad i forumet
Jeg har ikke tenkt så mye på det enda, men hører om folk som bestemmer seg allerede før fødselen.. Å det er vell helt forskjellig om hvor fort det går også.. Men om dere får mulighet til å velge, hva velger dere da?

Jeg har egentlig lyst på alt jeg kan få :P
Hører det har kommet en ny type bedøvelse , men sykehuset våres tror jeg ikke har det..

Trur jeg tar det som det kommer, er litt redd for sprøyter og har ikke brukt epidural eller som har med sprøyter å gjøre hvis jeg absolutt ikke må. Men av en merkelig grunn så hadde jeg visst takket ja til akupunktur når jeg fikk gutten, kan ikke huske at det gjorde vondt eller hadde effekt! :p
Har brukt lystgass og spist isbiter på begge fødsler og det syns jeg egentlig var nok for meg! :p
Kan godt hende jeg trenger epidural denne gangen, hvem vet! :p

Jeg hadde epidural og lystgass sist. Det var jordmor som anbefalte epiduralen etter 8 timer med intense rier. Fødselen varte i 13 timer.. Jeg hadde ikke bestemt noe på forhånd, tok alt på sparket og kommer til å gjøre det denne gangen også :) Har en drøm om vannfødsel da, men vet ikke om jeg klarer det. Tror ikke de tilbyr den nye typen smertelindring på SUS heller, tror kanskje bare det er i Kristiansand og muligens Bergen son har tatt den i bruk.. ?

Jeg sverger til epiduralen dersom det blir like ille som sist! :p I utgangspunktet vil jeg prøve uten, men er veldig forberedt på å måtte ha epidural. Før forrige fødsel skulle jeg i allefall ikke ha epidural for jeg har sånn sprøyteskrekk, men jammen endte jeg opp med epidural likevel :p

Siden sykehuset jeg skal føde på har kuttet lystgass har jeg bestemt meg for å gå for ingen ting denne gangen også. Gjorde det sist også. Men tar ting litt som det kommer:-)

Tenker å gå så lenge jeg kan uten noe :) Men vurderer akupunktur om det er mulighet for det på sykehuset jeg skal føde på :)

Tenker å gå så lenge jeg kan uten noe :) Men vurderer akupunktur om det er mulighet for det på sykehuset jeg skal føde på :)

Signerer denne! Vurderer også varm dusj/badekar hvis det er muligheter for det på sykehuset, men siden dette er første fødsel, så kan jo alt skje.......

Jeg har i utgangspunktet ikke lyst på epidural. Det var bestemt at jeg skulle ha på forrige fødsel på grunn av usikkerheter rundt ryggen min. Det ble en veldig dårlig opplevelse, så denne gangen vil jeg helst klare meg uten. Lystgass skal jeg ha, det hjalp meg veldig med å huske å puste rett. I tillegg skal jeg ønske meg akupunktur. Om fødselen går like fort som sist, så skal jeg klare meg (tror jeg i dag da ;))

Klarte meg fint uten noe sist, tenker at det skal jeg nå også. Epidural/spinalbedøvelse er uaktuelt.

Har ikke hatt noe form for bedøvelse på de tre andre fødslene.. Og håper på at jeg klarer meg uten denne gangen også. (Har sprøyte-nåle skrekk ! Så vil helst unngå alt slikt :p og lystgassen sin maske stinket så den vil jeg ikke ha ! :p )

Jg har sagt i fra på forhånd at jg ønsker epudiral. Har hatt en fødsel uten, og 2 fødsler md epudiral. Dt er som å komme til himmelen :) :) Smertelindringen var så å si 100% :)

Jeg skal føde på ABC klinikken på Ullevål, så da blir det null bedøvelse.
Men varmt bad, og akupunktur som smertelindring.
Gleder meg nesten til å føde på ABC, tror det blir veldig bra. Dempet lys, rolig musikk, ingen leger og jordmødre som er der hele tiden =)

Tror jeg tar det som det kommer. sist endte det med haste-ks så har ikke noe å sammenligne med...
Hadde ikke tenkt noe på bedøvelse den gangen heller...

Satser på å være hjemme mesteparten av fødselen, så da blir det uten smertelindring. Bare håper på en like fin fødsel som sist.

Jeg skal ikke ha smertelindring. Har ikke hatt det de andre gangene heller. Varme bad og varme kluter mot korsryggen har fungert veldig godt!

Visst det blir nødvendig med noe så blir det epidural men om ting går fort og jeg ikke rekker noe så blir det jo ingenting :) Hadde epidural forrige gang pga alvorlig svf men den kunne jeg like godt vært foruten for jeg fikk kjenne på det som om det ikke skulle vært noe bedøvelse der og det taklet jeg veldig bra. Men nå vet jeg ikke hvordan ting kommer til å bli eller noe så da tar jeg ikke så hensyn til det.

Tar det jo selvfølgelig som det kommer, men er veldig interessert i badekar. Ellers kommer jeg til å være åpen for forslag fra jordmor :)

Vist dette blir en lang fødsel vil jeg ha epidural! Men om det blir som sist, gikk litt fortere med nr 2, så vil jeg klare meg uten:) synst det lindra godt å ligge litt i badekar:)

Jeg har hatt epidural og lystgass på mine to tidligere fødsler, blir denne som dem blir det nok det nå også, med førstemann var det jm som bestemte at jeg skulle ha epidural da jeg hadde null pause mellom riene (kjente neste bygge seg opp før den forrige slapp taket) og det var en utrolig befrielse da den ble satt en stund senere. Med andremann spurte jeg selv etter da jeg hadde veldig tette rier også da, hadde dog en liten pause mellom rakk å si at jeg hadde pause før neste begynte :P Hadde ikke like god effekt som førstegang, men hjalp en god del.

Jeg har hatt to induserte fødsler og skulle denne mot formodning starte av seg selv er jeg veldig spent på hvordan forløpet blir, naturlige rier ar kanskje bedre (ikke like tette fra start til slutt) enn induserte rier? og da kan det jo være jeg tør å prøve meg på badekar, med de forrige har jeg ikke overskuet å bevege meg opp i badekaret pga. de tette riene og at jeg har vært overbevist om at jeg ville ha druknet :P

Jeg tar det uansett som det kommer, ingen fødsler er like :)

Back
Topp