Har dere begynt på noe prevensjon etter fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Er det hormonpreparater, eller er det litt mer "primitive" løsninger som gjelder når dere nettopp har født? :)

Jeg reagerer vanvittig på hormonpreparater. Ble ikke til å leve med på mi ipilla cerazette etter forrige fødsel, så da testet jeg kobberspiral. Det funket fint. Så nå har jeg fått satt inn det på nytt :)

Har lyst til å teste hormonspiral, men kunne ikke sette den inn før 6 dager etter mens fikk jeg beskjed om så får bare vente litt til da. Kommer til å sette inn kobberspiral etter jul om den da ikke har kommet. Vil ikke sjanse mer enn nødvendig

Har satt inn hormonspiral. (4 uker etter fødsel)
Håper mensen aldri kommer tilbake, så krysser fingrene.

Har lyst til å teste hormonspiral, men kunne ikke sette den inn før 6 dager etter mens fikk jeg beskjed om så får bare vente litt til da. Kommer til å sette inn kobberspiral etter jul om den da ikke har kommet. Vil ikke sjanse mer enn nødvendig

Har du fått tilbake mensen etter fødsel?

Har satt inn hormonspiral. (4 uker etter fødsel)
Håper mensen aldri kommer tilbake, så krysser fingrene.

Har du fått tilbake mensen etter fødsel?

Trodde det, men usikker nå [emoji848] Fikk den igjen tidlig med de tre første og hadde samme type blødning 5 uker etter fødsel denne gang også. Fikk beskjed om å vente til mensen kom og 6 dager etter mensstart for innsettelse. Han sa ingenting om at man kunne starte selv om mens uteblir [emoji848] Ser an noen dager til også booker jeg en time, siden det tydeligvis er mulig.

Trodde det, men usikker nå [emoji848] Fikk den igjen tidlig med de tre første og hadde samme type blødning 5 uker etter fødsel denne gang også. Fikk beskjed om å vente til mensen kom og 6 dager etter mensstart for innsettelse. Han sa ingenting om at man kunne starte selv om mens uteblir [emoji848] Ser an noen dager til også booker jeg en time, siden det tydeligvis er mulig.

Ja. Synes det hørtes litt rart ut om du ikke hadde fått mensen enda (men om du har - så ligger det vel noe i det) ;)

Fikk beskjed av jordmor da jeg gikk svanger, at det var smart å tenke på prevensjon(spiral) tidlig etter fødsel - så kunne man være så heldig å slippe at mensen kommer tilbake.

Jeg går forøvrig ikke tilbake til p-piller - da den lille ble unnfanget på dette :p

Vi bruker kondom. Har gjort det i sikkert 6 år. Jeg tåler ikke hormoner og nekter utsette kroppen mon for det.

Får heller sterilisere en av oss når vi har fått 2 barn :)

Ja. Synes det hørtes litt rart ut om du ikke hadde fått mensen enda (men om du har - så ligger det vel noe i det) ;)

Fikk beskjed av jordmor da jeg gikk svanger, at det var smart å tenke på prevensjon(spiral) tidlig etter fødsel - så kunne man være så heldig å slippe at mensen kommer tilbake.

Jeg går forøvrig ikke tilbake til p-piller - da den lille ble unnfanget på dette :p

Ser den [emoji28] her håper vi ikke på et femte barn. Så kunne godt tenkt å sterilisert meg, men må spares opp til det først [emoji85]

Hormonspiral :) Fikk satt den inn 6 uker etter fødsel, før mensen kom tilbake.

Ser den [emoji28] her håper vi ikke på et femte barn. Så kunne godt tenkt å sterilisert meg, men må spares opp til det først [emoji85]

Må få mannfolket til å gjøre det.
Billigere - og har ikke kroppen din vært igjennom nok? :laughing002
(Men det er vel tryggere at vi gjør det)

Det er imponerende, vi ønsker oss også to. Men jeg er ikke klar enda overhode... Synes det er slitsomt med baby jeg :P

Vi har vært så heldig med lille nurket vårt, hun er ganske så rolig og enkel å ha med å gjøre at jeg føler vi kan godt ha nr 2 ganske fort. Men ting kan jo forandre seg [emoji23][emoji85] Så vi får bare se [emoji1]

Må få mannfolket til å gjøre det.
Billigere - og har ikke kroppen din vært igjennom nok? :laughing002
(Men det er vel tryggere at vi gjør det)

Han nekter å gjøre det selv, så er nok best om jeg gjør det da. Er jo ikke mann stakkars om han blir snippet [emoji23]

Edit: Fått mens igjen nå, så da blir det booking av time [emoji1303][emoji5] Håper ikke deg gjør vondt. Satt inn kobberspiral før men aldri brukt hormon.

Last edited:
Jeg har tidligere gått på p-piller i mange år. Og siden vi er ganske voksne (35 og 38) og dette var førstemann blir det nok ikke lenge til vi prøver på neste. Vi brukte også lang tid på unnfangelsen, så det er også en grunn til å ikke vente for lenge.

Under prøvingen fikk jeg også god kontroll på syklus og kjennetegn på når jeg hadde el, så holder det seg likt vil vi kunne planlegge en ny liten en også håper jeg.

Back
Topp