Har dere begynt juleforberedelser?

Smiley80

Forumet er livet
Hei jenter, hvordan går det med juleforberedelsene?

Her er det meste av julegaver kjøpt inn, men er ikke kommet i noe julestemning enda kjenner jeg. Nå på søndag skal vi på "Jul på museet", det er en åpen dag hvor de selger mat, julepynt, julekaker, besøk av nissen, støping av lys, kor som synger julesanger osv, så da satser jeg på at stemningen kommer for fullt [:D]

Ellers har jeg begynt så smått på kjøkkenet med rundvask, skal si det trengs...får ta litt nå og litt da...tida går litt fra meg...jobber jo fullt og helger og kvelder har man lyst til å gjøre andre ting enn å vaske [&:] Ellers har jeg endelig fått opp nye gardiner (ikke julegardiner, men tykke gråmelerte), det var virkelig på tide med litt forandring i stua! Skal bruke helga på å få frem litt mer jul, dvs litt duker, engler, blir , mest det går i lillla/grått/sølv her hjemme. Er ingen nisse-elsker så da går det mer i engler her hjemme [;)]

Hvordan skal dere pynte til jul da?

Har fått vaska ned stua og skifta til røde gardiner, ellers har jeg kjøpt inn endel julegaver[:)]

Hørtes koselig ut med jul på museet[:)] blir nok litt julesteming da!

Heisann! Julegavene er så å si kjøpt inn. [:D] Venter på et par kalendere som vi skal gi bort og skal ut å handle til typen. Har allerede begynt å pakke inn, men har endel igjen. Må vel ta det øktvis, for vi har lange dager nå for tiden.. [:o] og har planer for de fleste helgene framover, med et par julebord og fødselsdager.. huui!

Ellers så er planen å pynte til jula iløpet av denne helga, kanskje lørdagen!
Da skal nye julegardiner fra Jotex opp (grå/hvite med nisser på!) og andre julepynt både inne og ute.. Det skal syes matchende putetrekk til stueputene også. Da skal vi nok komme i steming! Blir nok julegavepakking iløpet av helga også.

Vi kjøper inn julkalender imårra.... Planen var å lage julekalender til smukkasene, men jeg tror det hadde blitt et stressopplegg... Så iår får de en Kinder-kalender, da slipper jeg å gruble på hva jeg skal pakke til minsten.... [8|] Vi får ta det neste år!  [;)]

Julefester og julebord tar sine avpark neste uka. Ana Maria og Inga Eveline si barnehage har adventsfest på mandag, hvor festen foregår ute med synging og farget-is-lys. Høyt prioritert!
Jobben min har julebord fredagen neste uka og det blir mitt første julebord på en stund!!

Siden jeg har termin i desember har jeg begynt på juleforberedelsene svært tidlig i år . Alle julegaver er kjøpt og levert , kalenderen til Asbjørn er ferdig, julegardinene er oppe , julebrevene er skrevet bortsett fra et avsnitt (avventer dette til den lille er født), jeg har bakt kransekake stenger og krydderkake som ligger i fryseren , kjøpt noe ferdig kaker , laget marsipan og til helga tar vi vasken og pyntingen her , og jeg og Asbjørn skal bake pepperkaker .... Så etter 1. Søndag i advent er unnagjort er det bare å ta det med ro og vente :-)

Her er jula ganske velkommen... har vasket ned huset, ryddet boder, garasje, vaskerom, og fått orden på det meste...i dag har jeg pyntet til jul, og stort sett alle gaver til pakkekalender er klare, og fått handlet masse julegaver også...men har fortsatt en del igjen =) Ser vel for meg å gjøre ferdig ting denne uken[:)]

Back
Topp