Har dere begynt forebygging av strekkmerker?

MrsMeoh

Gift med forumet
Noen som allerede har behov for å smøre seg, f. eks på puppene??

Hvilken krem/olje bruker dere??

Noen som har erfaring med produkter fra tidligere svangerskap, og har noe å anbefale?

Ettersom strekkmerker kommer i underhuden og er hormonelt, så gidder jeg ikke bruke penger på dyre kremer som skal virke så bra! 
Har snakket med plastisk kirurg om det.. og etter det, så får de bare komme! 

En fin trøst et at de forsvinner mer og mer gjennom årene! :) Belive me, i know! Har hatt verdenskartet med ALLE fylkesveier på magen! 

Meen, det er jo mange som hevder at den kokkossmør kremen fra body shop funker! =) 

Ettersom strekkmerker kommer i underhuden og er hormonelt, så gidder jeg ikke bruke penger på dyre kremer som skal virke så bra! 
Har snakket med plastisk kirurg om det.. og etter det, så får de bare komme! 

En fin trøst et at de forsvinner mer og mer gjennom årene! :) Belive me, i know! Har hatt verdenskartet med ALLE fylkesveier på magen! 

Meen, det er jo mange som hevder at den kokkossmør kremen fra body shop funker! =) 

Siden det faktisk ikke kan forebygges med dyre kremer så smører jeg kun med vanlig olje, men er ikke begynt med det enda. Grunnen til at jeg gjør det er at den fysiske stimuleringen kan sies å hjelpe litt. Men i bunn og grunn tror jeg nok det handler mer om hormoner og arv... 

Kokos olje(billig) , du kan kjøpe fra utlandisk butikker.Jeg har brukt før, har ikke fått en eneste strekkmerker.Jeg har begynte å smøre allered, er 4+5 uker på vei.

Vel, som det de andre sier over her, så er det hormonelt.. Fikk mitt første strekkmerke 1 uke etter positiv test sist gang, så jeg ser ikke vitsen med å bruke kremer engang 

Jeg var glad jeg ikke fikk noen strekkmerker helt frem til 7mnd i forrige svangerskapet. Selvom jeg smørte med god fuktighetskrem som jeg fikk tips om da fra andre. Men som flere sier så er det nok  hormonelt..

Mamma tipset meg om å trekke litt i huden med jevne mellomrom. Hun gjorde det når hun gikk gravid. Hun fikk ikke strekkmerker, men det trenger selvsagt ikke være det som forebygger det. Jeg kommer nok til å gjøre dette! :-)

Jeg har et verdenskart siden forrige svangerskap og strekkmerkene har allerede satt noen nye plasser på verdenskartet (ikke magen).. Men jeg syns de har sin skjønnhet..

Back
Topp