Har dere begynt å tenke på navn?

mamat2prinsesser&4prinser

2007♡ 2009♡ 2012♡ 2018♡ 2021♡ 2023♡
VIP
Vi som prøver :)
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Jeg har allerede 4 navn klare til både gutt og jente:dummy::dummy1::joyful:

Neei, tror vi må komme litt lenger sånn at vi er litt tryggere på om ting går bra :P Så kan vi lage lister. :) Har mange mentale mål som må gjennomføres, før navn kommer på lista :p

Har begynt å se på det ja :) har ei liste på ca 10 aktuelle navn, mest jentenavn da jeg allerede har brukt de to fineste guttenavna jeg vet om fra før ;) :angelic:

Jentelisten er lang, guttelisten er det verre med. Og jeg har skikkelig følelse av at det er gutt denne gang.
Har to jenter fra før med korte enkle navn, så blir nok det samme denne gang.

Guttelisten ser foreløpig slik ut, men det er liksom ingen navn som skiller seg ut spesielt:
Even
Jo
Jens
Ulrik
Audun
Johannes

Jeg har begynt å tenke på navn, forloveden er ikke helt enig - men til mitt forsvar har han barn fra før som han har funnet navn til. Så joda han skal få noe å si, men min mening veier faktisk tyngst.

Skal dog si at det ikke blir noen klassiske norske navn. Selv har jeg ganske norsk-norsk navn, og jeg er ikke fan.

Ja blir det gutt skal han hete Harald. Blir det jente har jeg lyst på lovise eller eveline

Vi er allerede veldig enige om Fillip om det blir en gutt, om det blir jente så er vi derimot mer uenige :nailbiting: jeg vil ha Alva og han har satt seg helt på bakbeina :arghh: men skal aldri si aldri, navnet til sønnen vår var det første navnet jeg foreslo og han hatet det, men på vei til sykehuset etter at vannet hadde gått så foreslo han navnet selv :happy:

Fiona, Alfred, Håkon...

Det er så langt vi har kommet! Og navn som har vært aktuelle før selve svangerskapet :rolleyes:

Skulle vi få en jente så blir det Maja :)

Men blir det gutt så vet jeg faktisk ikke :p har brukt det fineste guttenavnet jeg vet om :p

Vi har begynt å lufte noen... men vi begge jobber med barn og har mange assosiasjoner til ulike navn. Så de navn jeg nevner ender samboern min med å slakte og motsatt! Slik var det sist også, så dette kan bli vanskelig :nailbiting:

Ja, vi har egentlig bestemt oss allerede, så nå venter vi bare på å få vite kjønnet. Selvfølgelig en mulighet for at man brått ombestemmer seg når babyen kommer ut og man får se på den, men enn så lenge har vi ett guttenavn og ett jentenavn vi er enig om :)

Med vår første var det såå enkelt. :joyful:
Nå er det vanskeligere for jeg mener at den nye babyen må få et navn med samme bokstav som oss andre (alle starter på J). :joyful: Samboer er uenig, men han har forsåvidt funnet et jentenavn han liker på J. Jeg er fortsatt litt usikker. :joyful: Han nekter alle de fine J-navnene til gutt som jeg finner. :shifty:

Har vel hatt navn sånn noen lunde klart i rundt 1,5 år nå tror jeg :hilarious:
Tok litt lengre tid enn planlagt å bli gravid denne gangen (20 pp), så mye har blitt klart lenge før spiren satt :)

Vi har noen navn stående på lista fra da vi ventet førstefødte, men har ikke begynt å snakke konkret om det enda:) jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid :Heartred

Nå er det vanskeligere for jeg mener at den nye babyen må få et navn med samme bokstav som oss andre (alle starter på J). :joyful: Samboer er uenig, men han har forsåvidt funnet et jentenavn han liker på J. Jeg er fortsatt litt usikker. :joyful: Han nekter alle de fine J-navnene til gutt som jeg finner. :shifty:

Jasper, Jonathan, Jo, Jonah, Jan, Julius, Julian, Jeppe..... Hm. Jeg har ikke falt helt for noen av dem, altså, men finnes vel en god del navn! Finner nok det perfekte til slutt! ;)

Hva med Julie og Jesper :)

Back
Topp