Har dere begynt å tenke på faddere?

Soffi23

Elsker forumet
Hvem, hvor mange faddere har dere tenkt å ha til barnet? Evt hvordan har dere gjort det med tidligere barn?

Jeg tror nok at min bror, samboeren hans, svigerinnen min og hennes samboer blir faddere. Men så har jeg en veldig nær barndomsvenninne som jeg har vært bestevenninne med siden 1.klasse på barneskolen. Vi er nå 23, og jeg har veldig lyst til å ha henne som fadder også. Blir det for mange faddere?

Vi skal ikke døpe, så våre faddere blir uansett ikke "offisielle". Vet ikke om vi skal ha søsken eller søsken med ektefeller. Alle søsknene våre er gift.

Min søster brukte meg og mannen som fadder, mens mannens søster bare brukte mannen min (altså hennes bror). Vi hadde da vært gift i mange år, men det ble sånn fordi den andre fadderen var singel.

Vi tenker å ha to faddere og har spurt den ene. Den ene er min manns beste venn og min eldste sønn som er 14 år når babyen blir født.

Til min eldste har vi fem faddere, der to er et par. Til nestemann tenker vi også fem, men der med to par. [emoji1]

Vi har 4 til førstemann. To gode venner og min søster og hennes mann. :)

Vi har 6 faddere på begge guttene, og kommervnokbtroligvtilnp ha det nå også. Blir trolig en barndomsvenninne av meg, en barndomskompis av mannen, et felles vennepar, og så er de to siste usikre (vi har to tanter som er faddere på hver sin av de eldste, og en onkel som er på den eldste - her må vi nok i tenkeboksen da vi har flere alternativer).

Jeg har mine to klare, også får mannen velge fra sin side selv. :)

Vi har nettopp snakket såvidt om dåp. For meg er dåp viktig, for han ikke. Så da blir det dåp [emoji23] jeg har begynt å tenke på faddere [emoji38]

Vi hadde 4 til sønnen vår som er 2 år. Da var det en venn på min side og hans, også broren hans og den ene søsteren min :)

Nå skal ikke vi døpe, men mener å huske at grensen for antall faddere er 6 stk?

Hvem, hvor mange faddere har dere tenkt å ha til barnet? Evt hvordan har dere gjort det med tidligere barn?

Jeg tror nok at min bror, samboeren hans, svigerinnen min og hennes samboer blir faddere. Men så har jeg en veldig nær barndomsvenninne som jeg har vært bestevenninne med siden 1.klasse på barneskolen. Vi er nå 23, og jeg har veldig lyst til å ha henne som fadder også. Blir det for mange faddere?

Nå skal ikke vi døpe, men mener å huske at grensen for antall faddere er 6 stk?

Jeg jobber som kontormedarbeider i min lokale menighet, og en av oppgavene mine er å legge inn døpte barn og faddere i kirkeregisteret. Man må ha minst to faddere. Før var øvre grense på 6 faddere, men nå kan man ha så mange man vil.
Men vil vel si at de fleste jeg har registrert ligger på 4-6 faddere.

Her står det litt mer om det:
https://kirken.no/nb-NO/daap/a-vare-fadder/

Back
Topp