har dere begynt å planlegge?

vevina

Forumet er livet
da mener jeg hvor sengen skal stå, om dere skal ha egen seng i stuen.
hvor plassere stellebord osv osv osv..................???
sitter her å funderer hvordan vi skal gjøre det for vi leier et LITE hus, må nok bli litt oppfinnsom ja[:D]

noen som har gode tips?

Ingen planer... Eller... Vi har planlagt at vi må gjøre gjesterommet om til barnerom, om ni mnd [;)]

Det finnes mange flotte løsninger til liten plass! Foreksempel så har de stelle bord på ikea som man kan slå opp inntil veggen osv. [:D] Det er bare å titte seg rundt etter smarte løsninger, de finnes over alt! For hver eneste barneting som finnes, finnes det et "smart-løsning-alternativ" [:D]

Vi skal også gjøre gjesterommet til barnerom. Men noe mer enn det har vi ikke planlagt. Har endel som må ordnes ellers på huset, så vi tar barnerommet til høsten [:)]

her må og gjesterommet gjøres om, er et lite rom da som er både gjesterom og lager rom, har endel hyller og sånt.
tenkte å kanskje hend eopp noen forheng foran hyllene eller noe for å gjøre det litt koseligere.
men stresser ikke med barnerom, kommer til å ha babyen inne hos oss i begynnelsen regner jeg med, har en vogge med hjul, så tenker jeg komme rtil å trille den fram og tilbake kanskje....
men stellebord hvet jeg ikke hva jeg skal gjøre med......kan ikke henge opp noe på veggene pga de platene som er der, og det er ikke egentlig plass.....

men det ordner seg nok[:)]

litt gøy å planlegge å

Vi tenger større huuuus[8D] Vi har to store og et lite soverom,vi har det ene store,jentungen det andreog det tredje er et gjesterom...meeeen så har vi to barn på avlastning en gang i mnd,og da er gjesterommet veldig fint å ha...hehe,men vi finner vel en løsning [:D]

Er begynt å tenke ja. Bor i en liten leilighet med 1 soverom, så de første åra må ungen ligge på samme rom uansett. Må flytte dataen ut av soverommet så det er pass til vugge/seng. Tenkte å kjøpe sånne vegg klistremerker som ikke skader veggen og pynte litt på den veggen barnet skal ha. Ellers må jeg bytte ut en smal kommode med en breiere så jeg har plass til klærene. Stellebord er det plass til på badet, og badekar har jeg...stamp også ^^

Vi har et barn fra før, så stellebord og sånn har vi på plass.
Vi hadde seng i stua da, der den kommende storebror nå har lekekrok...

Vi har så smått begynt å styre med å lage "roterommet" ved siden av vårt soverom om til barnerom. Det har gått under navnet "barnerommet" et pr år, for planene er ikke nye... Dette er altså snakk om et rom til den kommende storebror... han har ikke fått rom enda. Sover på  vårt rom, og leker i stua. (soverommene er i kjelleren, så det er ikke så aktuelt at han leker på rommet sitt enda uansett)

Har masse vi må gjøre, og det helst nå i sommer...

Vi skal blant annet gjøre om kontoret til soverom til Casper. Det mellom store rommet som vi har skal gjøres om til rom (bytte og male bare) til Mathilda og babyen (når den skal flytte inn)..Så skal vi ha tilbake det største rommet i leiligheten...Der får vi plass til sprinkelsenga uten noen problemer...

Neste blir da å finne ut hvor vi skal ha kontoret henn??[8|]

Lurer litt på å kjøpe en sånn søt liten vugge/krybbe å ha i stua...Siden Mathilda da bare er 2 år og 11 mnd når denne bylten blir født, så hun vil sikkert henge over denne bylten, og det synes jeg kan bli skummelt hvis jeg skal lage mat eller rydde eller rett og slett må snu ryggen til litt...

Annet en det, har vi ikke noen andre planer...[8D]

Tenker litt på hvor vi skal ha ting.. Men vi har ikke turt å begynne å glede oss enda, vi venter til 12 ukersgrensen er nådd før vi begynner å planlegge :) 

Har alt klart jeg, siden jeg har en liten fra før av. Det eneste er vel at vi må bygge ut huset, for å ha nok soverom til minsten ankommer..[:)]

Ikke planlagt noe særlig ennå..[:)]

nei er litt tidlig å planlegge noe enda synes jeg..

men ha ørsmå tanker om for eks: plass til stellebord, hvor?
:)

Har alt av utstyr, utenom vogn![:)]

Men kan nesten ikkje planlegge kor tinga skal stå enda[8D] Eneste eg håper på er at vi har komt oss inn i nye huset vårt, til nye babyen kommer[:)] 

Kan bli litt travelt med en nyfødt baby og flytting i hus[8D] Så håper vi har komt så langt at vi har fått ting på plass til den nye kommer, så får vi heller ta ting litt etter hvert![:)] 

Rommet kan eg jo innrede med stæsj mens babyen sover på rommet vårt.

Emma skal få bytte rom til ett større rom, så får babyen den lille rommet som emma har nå.
stellebordet står på plass, når vi bruker det litt enda..[:)]

Jo, har vel så smått begynt å planlegge - men jeg begynte strengt tatt å planlegge for barn nummer to allerede mens jeg gikk gravid forrige gang [:-]

Babyen kommer til å sove inne hos oss den første tida - i hvertfall 6-8 mnd, med mindre ungen snorker noe forferdelig [;)]

Ellers må vi kjøpe ny bil (stasjonsvogn) med plass til helst tre barneseter (så vi kan ta med en liten venn nå og da). Jeg planlegger også en ombygging i kjelleren, sånn at vi kan bruke de tre soverommene oppe til oss og ungene, og få en ny gang og kjellerstue nede i kjelleren, med plass til "gjesterom" i en krok. Men det blir på litt sikt, altså...

Men ettersom vi har et barn fra før av, er det aller meste klart. Trenger bare ny bil, ny madrass til babysenga og litt små babyklær - så er det bare for babyen å komme!

vi venter til etter ul, men må innrømme at jeg har sett for meg alt jeg skal ha og hvor det skal plaseres. Kontoret mitt blir babyrom :)

Nei, ikke tenkt så mye på det.. hadde tenkt å flytte herfra innen senest 2 år.. :)

nei har ikke tenkt så mye på den enda.. vi holder på å selge leiligheten vår nå, skal bygge hus.. det blir vel ferdig rett etter babyen er født.. så venter med planlegging litt til..

Back
Topp