Har dere begynt å kikke på vogn?

Anne My på landet

Andre møte med forumet
Hva tenker dere om vogn? Disse sommerbabyene blir kanskje fort for store for baggen på vinteren eller? Er redd vi må fortere over på sportsdelen for å få plass til vinterposen. Noen med erfaring fra sommerbaby tidligere? (Jentene mine er født i november og mars,så dette ble en ny problemstilling for meg)
 
Ja jeg har begynt å kikke.:happy:

Har juni jente fra før, og når været begynte å kjølne så lå hun fortsatt i bag, men i pose. Er jo plass til det i bag også :happy:
 
Ja litt! Men aner ikke hva jeg ser etter egentlig, foruten utseende og at den skal være lett å pakke med seg i bilen. Ønsker også at bilsetet skal kunne klikkes på understellet! :)
 
Hva tenker dere om vogn? Disse sommerbabyene blir kanskje fort for store for baggen på vinteren eller? Er redd vi må fortere over på sportsdelen for å få plass til vinterposen. Noen med erfaring fra sommerbaby tidligere? (Jentene mine er født i november og mars,så dette ble en ny problemstilling for meg)
Fødte ca på samme tid forrige gang, hadde Stokke trailz som vi synes hadde god plass i vognbagen til vinterpose. Byttet til sportsdel i februar siden hun gjerne ville opp å kikke :happy:
 
Vi har Emmaljunga Big Star Supreme fra nr3 :) må bare ta en vask og pleierunde på den! ELSKER den! stor og deilig, selve vognbaggen er jo 97cm innvendig - og har en liten babybag til bruk de første månedene.
Kan være vi må ha en mindre/lettere trille til bilen - men vi får se
 
Har bugaboo buffalo og babyjogger city elite fra forrige barnet, så vi kommer til å sette bagdelen på buffalovogna og kjøpe søskenbrett. Så får storesøster fortsette å bruke city elite til sovevogn. Vi skal også kjøpe Hamax Outback med babyslynge slik at det blir enkelt å ta med begge på tur når baby blir noen uker :)
 
Jeg fikk en baby på 5 kg sist (i august). Selv om vekta justerte seg overraskende fort er hun fremdeles over gjennomsnittet lang og lå alltid en størrelse foran de andre. Hadde emmaljunga Edge duo da - og en skikkelig klumpete vinterpose, og da hadde hun mer enn nok med plass.

Vi går for Bugaboo Fox denne gangen (har ikke statsjonsvogn lenger for å si det sånn, og trenger en allsidig og smidig vogn her vi bor) :) Regner med det går helt fint, enda den er en av de minste på markedet, og betraktelig smalere enn emmaljungaen.

Vi regner nesten med at også dette barnet blir lang for alderen da. Så vi kommer derfor også til å kjøpe en annen, litt større vogn og bruke som sovevogn i barnehagen, siden Fox sin sittedel gjerne er litt kort.
 
Har emmaljunga nxt90f fra forrige som kom i august, ikke noe problem med god vinterpose i bagdelen :happy: husker ikke helt når han gikk over til sittedelen..
 
Har ei stor emmaljunga vogn fra forrige gang.. lurer på hvordan jeg skal få plass til den i bilen.. har anskaffet hund og hundebur siden sist :woot:
 
Hva tenker dere om vogn? Disse sommerbabyene blir kanskje fort for store for baggen på vinteren eller? Er redd vi må fortere over på sportsdelen for å få plass til vinterposen. Noen med erfaring fra sommerbaby tidligere? (Jentene mine er født i november og mars,så dette ble en ny problemstilling for meg)
Har begynt å se litt på vogn. Har ikke helt peiling på hva jeg skal se etter, men her fikk jeg visst et godt tips om å tenke på størrelse og sesong også... Har bare sett på nettet, men gleder meg til jeg kan gå i en butikk og se ordentlig! Er litt tidlig enda for det for vår del.
 
Jeg har lagret mange annonser på Finn :) hadde jo søsken vogn klar og alt, uppa baby! Sykt fornøyd med den, drit enkel å slå sammen å få plass i liten golf. Men vil ha tvillingene ved siden av hverandre i starten, den vi har kan man kun ha baggene over hverandre. :happy:
Men usikker når jeg skal kjøpe
 
Hadde sett en del på nettet før jeg ble gravid, tenker på Britax smile 2 eller 3, men må ut å prøve dem i butikk først :D
 
Såvidt. Har lyst til å spare noen kronasjer og kjøpe brukt, så tenker vi stikker i en butikk og tester og så kikker aktivt på Finn etter den vi vil ha. Sånt kan jo gjerne ta litt tid...
 
Skal ha Edge duo. Vi er friluftsmennesker, og trenger en vogn med gode hjul som tåler all slags vær.
 
Vi har ikke begynt å se på vogn. Men etter X antall år i barnehage har jeg noen viktige kriterier. Og det er at vogna skal være stabil, helst 4 hjul, og hjulene skal IKKE spinne rundt. Ser for meg Emmaljunga eller lignende.
 
Hvor lang tid før termin bør man kjøpe vogn? Ser det er en del som er utsolgt i butikk på nettet. Lurer litt på buggaboo,men usikker på hvilken modell! Noen erfaringer?
 
Vi har ikke begynt å se på vogn. Men etter X antall år i barnehage har jeg noen viktige kriterier. Og det er at vogna skal være stabil, helst 4 hjul, og hjulene skal IKKE spinne rundt. Ser for meg Emmaljunga eller lignende.
Helt enig her :) vores har store hjul med brems foran og bak
 
Back
Topp