Har dere begynt å hovne opp?

BK92

Forelsket i forumet
Merker dere noe til hovne hender, føtter o.s.v?
Funnet noen gode triks mot det? Synes ikke det hjelper å ha føttene høyt.

Jeg kan ikke se at føtter og hender hovner opp, men føttene verker og prikker på kveldene. Noen ganger ser leggene litt stramme ut, tror de er hovne da. Hendene er ofte litt vanskeligere å knyte på morgenen. Håper ikke det blir så mye verre eller vondere fremover, men det er 11 uker igjen :nailbiting: Kanskje varmen har litt av skylden også..

Merker det godt ved mye bevegelse. Vært på en tur i dag og kjentes ut som hendene skulle sprenges ass

Har vært hoven en stund... Ser det ikke så godt på føttene, men de er vonde. Hjelper litt å ha dem høyt og at mannen masserer dem :smug: Vises mer på fingrene. Har måttet ta av ringene. Varmen gjør det ikke akkurat bedre... :hungover:

Ja merker det i beina. Sandalene mine var trangere i ettermiddag enn i morges, f.eks. Jeg har en del ødemer i beina pga graviditeten, men det trekker seg heldigvis tilbake i løpet av natta. Er du flink å drikke vann og bruke støttestrømper?

Har hovnet mye opp i beina. Så kjedelig! Ingen sko, utenom sandaler, passer, og jeg får veldig vondt om jeg går mye. Ringene mine har ikke passet på flere uker.

Har fått tjukkere fingre og ser at jeg får mye merker etter sokkene, det gjør jeg ikke til vanlig. Litt ubehagelig, men ikke vondt enda i hvertfall.. Har ikke noen tips desverre :/

Nja, jeg kan ikke bruke høye sokker, strikken er for stram, og jeg har nok en del vann i kroppen, men det er nok mer pga varmen enn noe annet.
Henger meg på dette med å anbefale støttestrømper, evt støttestrømpebukser.

Føttene begynner å bli litt hovne, men tror det er mye pga varmen akkurat nå.. og hvis jeg går mye må jeg ligge med de høyt i noen timer, syns det fungerer greit:)

Hovner i både hender og føtter tidvis. På kvelden ofte, eller etter mye ståing/gåing (mye betyr noe... :-) ) Hjelper med massasje eller å ligge med beina/armene høyt... Merker det av og til på morgenen også i det siste.

Merker at det har begynt å stramme seg litt i beina på slutten av dagen nå, kommet etter at det ble varmere. Sist fikk jeg mye vann i beina så håper å slippe det denne gangen. Syns egentlig ikke det hjelper med hverken massasje eller ligge med beina høyt.

Vært heldig å har sluppet unna det problemet alle svangerskapene :)

Hørt at støttestrømper er anbefalt om man har vann i kroppen.

Ikke noe særlig vann i kroppen her. Hadde ikke det sist heller, men da var det en annen årstid og ikke disse temperaturene. Så er litt spent på om det kanskje kommer etter hvert :P

Ja merker det i beina. Sandalene mine var trangere i ettermiddag enn i morges, f.eks. Jeg har en del ødemer i beina pga graviditeten, men det trekker seg heldigvis tilbake i løpet av natta. Er du flink å drikke vann og bruke støttestrømper?
Forsøker å få inn nok vann og støttestrømper må jeg nok få kjøpt inn nå ja :) Når på døgnet bruker du dine?

Forsøker å få inn nok vann og støttestrømper må jeg nok få kjøpt inn nå ja :) Når på døgnet bruker du dine?
Akkurat nå bruker jeg dem ikke for det er så varmt og jeg er ute hele dagen, men det er anbefalt å ta dem på før du står opp om morgenen, for da har du minst vann i beina :)

Jeg glemte å ta på støttestrømpene i morges før vi skulle fly hjem, ikke det smarteste i denne varmen. Tror ikke jeg noensinne har hatt så hovne føtter som i dag:arghh:

Jeg har hovnet ordentlig opp i bena siste dagene.
For noen uker siden røk forlovelsesringen og i morgen ryker gifteringen også

Jeg glemte å ta på støttestrømpene i morges før vi skulle fly hjem, ikke det smarteste i denne varmen. Tror ikke jeg noensinne har hatt så hovne føtter som i dag:arghh:
Å nei :arghh: jeg ser for meg hvordan det kan være. I fjor da vi fløy hjem fra Tyrkia så hovnet jeg så sykt opp at jeg nesten ikke kunne gå da vi landet. Skulle helst hatt rullestol fra flyet, så ille var det. Vi var noen av de første ut, og 300 mennesker gikk forbi meg, samt flyvertinnene. Vi var sist i passkontrollen. Jeg ble nesten litt redd da. Brukte to dager på å få normale føtter igjen :wideyed:
Håper føttene dine er bedre i morgen! Ligg med dem høyt - masse!

Aaau! Hvordan går det nå?

Jeg har hovnet ordentlig opp i bena siste dagene.
For noen uker siden røk forlovelsesringen og i morgen ryker gifteringen også
Kan faktisk være greit å bare ta det av så man er sikker. Jeg husker jeg begynte å bruke skoene til samboeren tilslutt. Måtte jo bare det :P

Back
Topp