Har dere bebiser som sover rundt??

Arda`s-mamma

Gift med forumet
Den siste tiden har gutten min begynt å sove i strekk.. Jeg legger han på sengen sin mellom 20.30-2100, og neste gang han er våken da er klokka 0430-0530.. Det er deilig å slippe mating sånn midt på natten.. før sto han opp etter 3-4 timer.. En tips til dere som har bebiser som må bæres i søvn eller ikke liker å bli satt i sin seng i våkentilstand: gjør slik.. Du legger bebisen i sengen sin og gir skikkelig god natt klem, så går du ut.. vis bebisen begynner å gråte går du inn og løfter den opp og gir den trøst, men sier nå må du sove, og legger den i sengen sin igjen, så går du ut.. vis gråten forsetter den 3. gangen, går du inn du kan løften fra senga eller bare snakke til bebisen i rolig tilstand roer den ned, og gjentar: nå må du sove, så går du ut... For min del funker dette her [:D][:D]bebisen min hatet sins eng, og måtte bæres i søvn(vugging, sovnet i armene)Men så ble jeg mer bestemt, da barn trenger klare regler og rammer rundt sine rtiner (: HUSK: GI TRØST; MEN IKKE GI ETTER.. tidlig krøkes... [:D]

ORIGINAL: Asil

Høres helt fantastisk ut. Her er det våkenetter for tiden. Gutten nekter plent å sove, både på dag og natt. Er overtrøtt, men skjønner ikke at han må bare gi seg hen. Aner ikke hva jeg skal gjøre.

Hilly, har jeg bare innbilt meg det, eller hadde du trøbbel med luftsmerter til Arda? August sliter med det av og til, men jeg får han ikke til å rape. Ti minutter etter at han er kommet i seng og ser ut til å ligge der og ha det ok med seg selv, starter han i hikke - og da dysses han ikke i søvn akkurat. I natt hadde han en skikkelig våkenatt, sukkervann så ut til å hjelpe og jeg har starta å gi Minifom for å se om det kan gjøre noen forskjell. Hva gjorde du (om det var luftsmerter Arda hadde..)?

Asil

ja det er luftsmerter og sureoppstøt han har.. det har blitt bedre nå, mitt råd er: jeg gir han minifom- får å få han til å rape, løft han opp , hodet hans v din skulder, og akkurat der nakken er så styrker du lett, da kommer det gjerne en rap, hvis ikke; kan du holde han slik som du gjør, og går litt rundt fram og til bake..men ikke gi deg.. den rapen kommer uansett.. bare tålmodighet.. jeg gir arda mme, og på hver 30-40 ml får vi han til å rape, han drikker ca 140 ml pr måltid, så da blir det gjerne minst 3-4-5 raping.. Og i mme blander jeg amme te.. (fåes kjøpt i apo., skal lindre urolig mage)Det ser ut som det har forbedret seg ca 70 prosent[;)]lykke til.. vis du lurer på mer kan du gjerne spørre..

ORIGINAL: MrsNorWolf

Jupp, her er en bebis som sover rundt. Har gjort det ganske lenge nå, en 3-4 uker [:)] Så det er godt å ha 2100 til 0530 for seg selv [:D] Men så sover hun lite på dagen, har en 3-4 hviler på 30 min - 1 time skulle bare ønske det var litt lenger sånn at jeg fikk gjort noe......

Jepp sånn er det hos oss også, han bare dupper av, eller har veldig lett søvn alt fra et kvarter til 1 time

Back
Topp