Har dere arbeidsplan hjemme?

Lille_frosk

Glad i forumet
Ei venninne fortalte at de hadde begynt med arbeidsplan hjemme. De har laget en plan med f.eks. mandag - vask og rydde kjøkken, tirsdag støvsuge alle rom osv

Har dere dette? Hvordan løser dere tidklemma, middag, aktiviteter og det å holde hus og hjem ryddig og ordentlig?

Nei vi har ikke det, tar ting ved behov, men ser absolutt at det er praktisk :-)

Lagde en liste over daglige gjøremål og en liste på ukentlige. Så skulle vi krysse sv det vi gjorde med hver vår farge. Var en smule forbanna for at jeg gjør 99% sv av husarbeid. Funka dårlig her, han gjør det han vil og så tar jeg resten. Noen må jo :p

Nei, d har vi ikke å ser helt ærlig ikke hvordan det lar seg gjøre i praksis:p vi rydder litt overalt hver kveld å vasker når det trengs.

Nei det har vi ikke. Dagene er forskjellige her hjemme, og jeg kan ha kjempe mye energi en dag men være utslitt den neste. Så da tar jeg heller ting ved behov :)

Jeg tar vasking i helgene, ellers går jeg hjemme med baby så jeg får unna det meste på dagtid.

Sambo lager middag, jeg vasker. Vi er begge fornøyde med den fordelingen. Selv om jeg synes han kunne rydde mer. :p Jeg lager tross alt middag innimellom jeg og.

Ja i hodet mitt, videreføres muntlig til samboer.

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei. Har prøvd, men det funket dårlig.

Vi har heldigvis vaskehjelp! Fantastisk og vel brukte penger! Idag kom jeg hjem til et skinnende hjem. Vi blir jo "tvunget" til å rydde på forhånd

Vi har ukesmeny, ellers deler vi oppgavene litt mellom oss og utover uka.

Nei har ikke det, men ser for meg at senere når jentene blir eldre så kan det være en grei måte å organisere husarbeid/plikter på :)

Jeg lagde en slik plan for noen år siden. Tror vi brukte den i noen uker før den ble helt glemt :P
Her jobber vi med vanene, vært flinke i flere uker nå med å smårydde litt hele tiden. Også går vi over overflater og gulv ved behov :)

Nei, vi tar ring ved behov. Jeg som gjør mestparten normalt sett. Men han gjør mye nå som jeg er gravid. Generelt sett så ble vi flinkere å holde orden etter at vi solgte alle møblene og fikk nye. Mer åpent og fint nå. Alt har sin plass.

Back
Topp