"Har dere alt på stell til babyen?"

  • Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet
Her er det meste på plass :)
Utsetter bare pakking av fødebag...
 
Det meste er på plass.. Mangler å sterilisere flasker,smokker, kjøpe bleier og bind, re opp sengen, pakke ferdig sykehusbag:) Venter med de sistnevnte ettersom jeg bruker en del av tingene og vil ikke at sengtøy skal samle støv;-)
 
Her er seng og vogn noenlunde klar, må res opp men sengetøy er ferdig vasket så ikke så mye styr.

Må pakke fødebag, har det meste liggende rundtomkring til den alt tror jeg..

Må sette sammen lekegrinda..

Har god del klær som er vasket og lagt på plass etter størrelse.
Stellekommode er klar og har alt av utstyr klart der.
Venter med å sterilisere flasker eller handle inn mer enn de som er der før vi ser behovet der..

Føler litt at alt er ikke klart men det er generelt mer rot i leiligheten enn babyting som ikke er klargjort :p
 
venter på stellematten i posten, ellers er alt klart:)
 
Forventer pks om 4 uker. Har kjøpt vogn og pose, men alt det andre..... nei ingenting
 
Nesten klar nå. Har fått vasket og ordnet alt, mangler bare en kommode,tripp-trapp stol, bleiebøtte, noen flere vaskekluter og et par babyhåndklær i bambus og noen flere tøybleieinnlegg og brettebleier. :D
 
Nesten klar nå. Har fått vasket og ordnet alt, mangler bare en kommode,tripp-trapp stol, bleiebøtte, noen flere vaskekluter og et par babyhåndklær i bambus og noen flere tøybleieinnlegg og brettebleier. :D
Hva skal du ha som bleiebøtte for tb?
Har bestilt meg en sånn stor pose fra alvababy som jeg tenkte å ta i en skittentøyskurv eller noe.
Blir flere pail liners om den funker.
 
Hva skal du ha som bleiebøtte for tb?
Har bestilt meg en sånn stor pose fra alvababy som jeg tenkte å ta i en skittentøyskurv eller noe.
Blir flere pail liners om den funker.

Har ikke peiling faktisk... Derfor den fremdeles ikke er i hus :p

Jeg har sett at flere liker den filur-dunken fra IKEA, den er ganske stor og har lokk, og passer til paillinere (men er ikke spesielt fin) Ser også at Ubbi passer til det, men den synes jeg er heftig dyr for en bleiebøtte.

Har hørt at en stor våtpose i en korbell/sangenic bøtte funker om man ikke bruker den snurrefunksjonen som er på de bøttene, men bruker den som en vanlig bøtte, men er usikker på om det stemmer.
 
Mangler mye ennå! Men med dårlig bekken, svimmelhet og en del andre plager er det lite som blir gjort
 
Hva skal du ha som bleiebøtte for tb?
Har bestilt meg en sånn stor pose fra alvababy som jeg tenkte å ta i en skittentøyskurv eller noe.
Blir flere pail liners om den funker.

Kjøpte en sånn medium-størrelse Filur i går (28l), så får se hvordan den fungerer. Kan hende at jeg bytter den ut etterhvert, men nå er den i alle fall i hus :)
 
Ikke en ting er klart med unntak av vogn. Jeg klarer virkelig ikke å glede meg over denne graviditen og utsetter bare alt og later som ingenting. Vi har jo det meste vi trenger etter storebror i kjelleren og gubben kan finne frem og vaske det når jeg er på sykehuset hvis jeg ikke får gjort det før.
 
Tre uker igjen og alt er klart. Venter bare på at babynestet jeg bestilte skal bli ferdig denne uken. Godt med alt som er gjort
 
Faktisk har jeg alt mye mer klart denne gangen enn sist som jeg var førstegangs. Pleier vel å være motsatt. Sist pakket jeg aldri fødebag engang. Kastet bare noe i sekken da vi dro! Var altfor opptatt med oppussing. Nå står stellebord, vogge, vogn samt flatpakket sprinkelseng klart. Klær er vasket, skap er ryddet. Fødebag nesten ferdig. Resten tar jeg der og da. Bilstol er klar til henting på posten i morgen. Babygym ble bestilt i dag. Nå brukes dagene til å ta siste rest av oppussing i gangen :) Har ambisjoner om å slappe litt av før det braker løs men får vel bare innse at jeg ikke er så god på det. Trives best med mye på planen!
 
Min mann har kjøpt 20 bodyer i usa for 1 doller stykket = 9kr med skatt
 
Jeg har kjøpt alt jeg trenger men det er små strikkeprojekter som må gjøres ferdig. Også skal jeg sy en babynest for førstegang men har ikke kjøpt stoff ennå.
 
Back
Topp