Har dere alt på plass..?

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Er det noe dere må ordne til den lille kommer?

Her i huset har vi igjen litt å fikse:
- Vi pusser opp,særlig kjøkkenet må tas.
- Vi satte opp ny garasje i fjor som må grunnes og males så fort sola varmer. Egentlig min jobb men har jo fått fritak pga malingen :p
- Barnerom - det har vi ikke enda, har litt av et prosjekt der også.
- Og den nye bilen min må mest sannsynlig byttes ut (kjøpte sedan av alle ting...)

Såe - noen som er litt flinkere på planlegging enn oss?

Er litt av hvert som bør ordnes her også!

- Pusse opp glassverandaen og lage en liten terasse utenfor.
-Gjøre ferdig noen maleprosjekter inne.
-Soverommet vårt må ommøbleres for å få plass til babyseng.
-Vi har bare et barnerom, og hvis det kommer en liten gutt, må barnerommet gjøres litt mer kjønnsnøytralt. Nå er det rååsa!

Vi skal bygge om litt i 2.etg men det har vi bestemt før det var baby på vei :) Ellers har vi ingenting.. jeg elsker å pusse opp så det er stadig ting på agendaen her.. :) Har bodd i huset i over 6 år men jeg har ikke fått det som jeg vil ennå.. :) Kjøpte ny bil for en stund siden, bmw x5 så vi har plass til 3 barnestoler i, så ny bil slipper vi heldigvis :)

Her er vi akkurat ferdig med å pusse opp - heldighvis :D
Men mangler strøm i et par rom i 2.egt... Så det skal vi få fikset :) Fort gjort av min onkel som er elektriker :)
Ellers trenger vi ny bil, kjøpte oss akkurat sedan(dumme som vi var), så nå må vi ha stasjonsvogn igjen :P Haha! Ellers er det bare de vanlige babytingene, men der også har vi så og si alt fra den første gutten vår :) Føler ikke jeg stresser med noe denne gangen :D Digg! Sist pusset vi opp og måtte handle alt nytt osv...

Her må vi flytte :p vi leier, så skal prøve kjøpe noe. Akk nå har vi 1 soverom, på etterhvert to voksne og to barn, så det går ikke :p

Mye som må ordnes her også.
Vi leier en 3roms som er helt umulig i forhold til barnevogn osv.
Dessuten har vi klart å fylle den opp med så mye ting og tang at jeg ikke helt kan se hvor vi skal få plass til en baby her :P
Vi ønsket oss hus uansett, men nå haster det litt mer enn før :)
Og så trenger vi det meste av babyutstyr også, til førstemann fikk jeg låne noe, og jeg hadde bare en "billigvogn".
Denne gangen tror jeg vi går for det meste nytt, vi ser for oss at vi nå ønsker oss to relativt tette barn, så jeg synes ikke det blir så ille totalt når det kan brukes til to :)

Vi leier leilighet og leter etter hus :) Dessverre er det lite til salgs her vi ønsker å bo, og det dukker opp til salgs blir revet bort langt over prisantydning. Men vi håper på at noe dukker opp innen sommeren.

Tenker at vi har så god tid at jeg ikke tenker tanken. Har alt av utstyr, men en ekstra vogn til hu største i barnehagen kanskje

Her har vi egentli alt på plass, elr må ha litt nytt utstyr da. Men skal også gjøre om rommet vesla hadde da hun va baby, hun har fått nytt rom nå, så blir barnerom/gjesterom av det hun hadd først:D

Har det meste på plass. Må bare sette opp ei dør på barnerommet til vesla og fått flyttet henne over før fødsel :) Helst skulle vi vel ha funnet oss et nytt sted å bo.

Vi har småplukk igjen av oppussing lister og litt flekkmaling, må sette opp garasje med en liten bod med varme til barnevogn og sånne ting siden vi bor i andreetasje(vi leier ut nede).. vi har tre soverom, tvillingene deler det største, og vi har det ene lille, babyen kommer til å sove med oss frem til vi kjøper enda et hus og skal leie ut hele huset her, så det ekstra rommet fortsetter å være gjesterom/kontor:)

Hehe, det har vi vel ikke egentlig. Har det meste av utstyr til babyen fra forrige man, må kjøpe klær å litt div dersom dette blir en jente siden vi har gutt fra før. Ellers så driver vi å lager til nytt bad i 2 etsjen som nok blir ferdig til påske. Begge barnerommene må pusses opp fra grunnen av, med skifting av vindu etc. Huset må også males i år ;) Så blir mye jobb på gubben ;) Heldigvis er han en "handy-manny" så det går nok fint.

Her er det ingenting som må pusses på eller flikkes. Og det er deilig kjenner jeg. Men..nå synes jeg jo ikke at man måååå absolutt pusse opp alt man finner av prosjekt før baby kommer heller :)
Forhåpentligvis!!!! Må jeg kjøpe jenteklær! Knis..og litt fine jente sengetøy og dill.. Men kommer det en liten herlig gutt, så har han storebrødre som gjerne deler klær og utstyr :)

Vi har et oppussingsprosjekt på gang til våren/sommeren. Så må vi male og innrede barnerommet, og handle aaalt av utstyr og klær - dette er jo vår første! Så her gjelder det å spare penger og planlegge godt :-)

Back
Topp