Har dere alt på plass for barn/flere søsken?

Skulle helst hatt både større hus og bil, men økonomien strekker foreløpig ikke til når det gjelder noen av delene..

Vært en periode nå med i praksis 1-1,5 lønn og det er ikke holdbart. Med ny jobb på mannen blir heldigvis situasjonen bedre etterhvert men hadde ikke skada med lottogevinst:joyful:

Vi eier leilighet på 75 kvadrat på bakkeplan med to soverom og kjører en Kia Soul, har ingen barn fra før:happy:
 
Her har vi fått nr tre huset har tre soverom så må vel bygge ut eller noe på sikt. Bilen går det ikke tre seter i bak så en sitter foran Og en voksen bak.

så klar nei og her er babien på utsiden
 
nei, her er ikke alt klart! har hus med alt på ett plan. har leieboer nede, men mulighet til å lage et soverom/gjesterom som må brukes fram til vi får flyttet vaskerommet ned, da blir det 3 soverom oppe og det holder. vi skal bare være 4. hehe som student er jo økonomien på = 0, så når jeg endelig er ferdig skal vi prioritere nyere bil! men tenker at det er viktigere å få en baby til før alt er klart :D enn å vente til alt er klart og jeg er for gammel til å få barn :arghh:
 
Prøver på nummer 2.

Har fast jobb, men kun 50 prosent (og resten dagpenger). Vi eier leilighet, men må etterhvert ha større plass, dog trengs ikke det de første årene.

Føler det er greit på stell :)
 
Her kjøpte vi 7 seters bil i fjor så har nok seter i bilen tilfelle det klaffer. Har bare 3 soverom, men er på utkikk etter et småbruk om dagen i tillegg til at jeg bare har en midlertidig stilling. Men satser på at det ordner seg etterhvert. Vi har forsåvidt nesten alt av baby utstyr etter 5-åringen da
 
Både hus og bil med nok plass til barn nr. 2 her :) Har spart på alt av babyutstyr også. Eneste jeg kommer på som mangler er å pusse opp soverommet til nestemann, men det er jo ikke akkurat noe som haster :p
 
Jeg er gravid med nr 3. Her kom bilen tidligere i vår med plass til 3 barneseter. Jakten på bil begynte ganske med en gang jeg ble gravid i fjor, men jeg mistet noen ganger. Bilen ble ikke levert før noen mnd etter min opprinnelige termin, så i teorien måtte vi klart oss med en bil uten plass til alle i noen mnd.

Huset er litt lite, men det går greit så lenge barna er små. Vi har bare 3 soverom og det er ikke store mulighetene for å bygge på rekkehuset vårt. Har lagret søk på Finn.no etter boliger i nabolaget vårt, men er er problemet at prisene er sinnsykt høye.

Alt av utstyr får vi nok lånt litt her og der, da det er mange småbarn i familien og utstyr har gått på rundgang.

Dette med lån har vi også tenkt på, og planen er vel å skaffe finansieringsbevis før magen blir synlig og krysse fingrene for at drømmeboligen dukker opp innen få mnd:joyful:
 
Tja, føler ting ligger ganske godt til rette av det praktiske; fast jobb, eier rekkehus, har «alt» av babyting. Nå har vi bare to soverom, men de er store så storesøster og lille kan godt dele soverom uten plassmangel (men blir uansett ikke på 2 år), har mulighet til å gjøre om kjellerstua til soverom (for oss), men det vil jeg helst ikke. Ellers ikke mulighet til å bygge på. Men det synes jeg er helt greit. Sist gang var vi begge studenter og bodde på en liten leilighet i en annnen by enn resten av familien så ting lå lite på plass sånn sett, men det gikk jo helt fint det også. Det viktigst er at den lille kommer inn i en familie som ønsker den, resten kommer :) har heldigvis en del måneder å få ting i orden så er ikke stresset
 
Back
Topp