Har dere alt klart til babyen kommer?

**kathrine**

Elsker forumet
Har kjøpt vugge idag så mannen og ungene skal skru den sammen i kveld. Skal bare vaske de bittesmå klærne og sengetøy så er alt klart. Har til og med snakket med menighetskontoret og avtalt dato for dåp.

Ja her er det klart :)
Eneste som mangler er å skru sammen lekegrinda som skal stå i stua men det tenker jeg blir gjort mens jeg ligger på barsel. Her kan det brake løs når som helst så greit å være ferdig...

TRUR alt er klart! men føler at noe mangler :P vugge oppe, alt handlet inn (trur jeg) mangler som dere sier, å vaske klærne og sengetøyet en siste gang rett før hu kommer hjem... bilstol står klar, med stolpose, vogna står klar, med vognpose og lammeskinn.... trur jeg har husket alt nå :P panikk for ikke å være klar :P

Med familietradisjon føde før termin har vi også alt i orden, med unntak av lekegrind (som svigermor ønsker å gi oss i barselsgave) og hentesett som gubben har fått i oppdrag å kjøpe inn. Håper virkelig at jeg ikke går på overtid.

Nei, her er det noen detaljer som mangler :eek:
Har ikke fått på plass stellematte, senga er fortsatt i småbiter, men føler heller ikke at det er noe hast selv om jeg har kommet under en måned til termin nå.

Har ett strøk igjen på barnesenga, for så og montere den sammen på rommet. Ellers er siste rest av sengtøy til vask i skrivende stund. Klærne er på plass i kommoden. Føler egentlig han bare kan komme :)

Her er vi vel ikke akkurat helt imål, men vi har det viktigste. Skulle han komme idag så går det fint. Regner med at jeg trenger litt mer klær til han, da det blei mye rosa og hello kitty til storesøster. Heldigvis en del nøytralt også. Også får jeg sende sambo ned på folkeregisteret å få erkjent farskapet. Vi gjorde det på forhånd sist også og det var veldig greit.

Har 7 uker til termin, men en veit jo aldri! Så har vaska klær etter storebror og senga er skrudd sammen. Har vaska trekket på vogna og bilstolen!
Skal ha opp ei lekegrind så han skal få ligge i på dagtid, men den stresser vi ikke med! Tar det når vi kommer hjem fra føden:)
I morgen skal jeg vaske dyner og lammeskinn, tenker jeg :-)
Stellebordet har vi hatt oppe i over 2,5 år nå, så det er klart :p

Sent from my iPhone using BV Forum

31 dager igjen :O Jeg har kjøpt stellebord, og noe annet smått utstyr samt tatt klærne ned fra mørkloftet, men ikke begynt å vaske og ordne med klærne. Har ikke ordnet noe med seng og utstyr :/ Har seng da, men den er ikke satt opp, har ikke begynt å lete etter vogndyne osv.. :/ Bilstolen og vognen ligger lagret fra storebror brukte den.. Kanskje jeg bør begynne å tenke på å hemte frem, montere opp pg vaske sortere ting snart? :/

Her er alt vasket :D Mangler basen til isofix til bilsete, og mangler badebalje! Men det skal jeg få i hus! Ellers er sengen vuggen, bilstol, stellekommode montert og står på barnerommet. Må flyttes til vårt soverom / baderom og der de hører hjemme .. Men det kan vente hehe! :D Føler jeg også har glemt noe.. Hmm..!?!?

Oi! :eek:

Jeg har vasket pittelitt klær bare. Men bare 1 gang. De må vaskes på nytt.

Har kjøpt ting, men ikke montert. Sprinkelsenga står enda i pappesken, vugga er enda hos mamma, vognen er ikke kommet enda og stelleputen er på vei i posten et eller annet sted. Sååååeh... Jeg har ingenting på stell. :oops:

Tenkte at jeg hadde goooood tid. Men blir jo litt nervøs når jeg ser hvor mye dere har gjort.

Også får jeg sende sambo ned på folkeregisteret å få erkjent farskapet. Vi gjorde det på forhånd sist også og det var veldig greit.

Må far innom folkeregisteret for å erkjenne farskapet på et eller annet tidspunkt uansett? Har gått glipp av noe her, skjønner jeg ;) Hadde for meg at dette ble underskrevet og sånn på sykehuset..?

Ellers tror jeg det meste er klart her også! Såvidt jeg vet, for å si det sånn. Kan sikkert komme noen små overraskelser ;) Viser hun seg å være 48cm lang så trenger vi nok mer klær i str. 50, men har ikke kjøpt inn i tilfelle hun er større :)

Når dere vasker klærne og sånt, vasker dere de flere ganger?

Ser jo at sengetøyet skal vaskes 2 ganger (står på sengetøyet), men når jeg da har vasket de nye klærne 1 gang sammen med sengetøyet, skal jeg da vaske klærne sammen med sengetøyet èn gang til? Er det like mye kjemikalier i klærne som i sengetøyet?
Hvordan er det med sengekanten?
Ville ikke ødelegge den, så har lagt den i badekaret med vaskemiddel nå. Holder det tror dere?

4 uker til termin og ingenting er vasket og satt frem. Tenkte og drøye to uker til før jeg skulle gjøre det, men i går fikk jeg plutselig for meg at jeg burde gjøre det til uken. :D
Samboeren min jobber turnus og er hjemme annen vær uke så må jo gjøre sånne ting snart, sånn at han ikke er borte da jeg føder og ingen er hjemme og ordner i stand! :rolleyes:

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Må far innom folkeregisteret for å erkjenne farskapet på et eller annet tidspunkt uansett? Har gått glipp av noe her, skjønner jeg ;) Hadde for meg at dette ble underskrevet og sånn på sykehuset..?

Mannen underskrev på farskap på sykehuset da sønnen vår ble født i 2011 i alle fall...

Når dere vasker klærne og sånt, vasker dere de flere ganger?

Ser jo at sengetøyet skal vaskes 2 ganger (står på sengetøyet), men når jeg da har vasket de nye klærne 1 gang sammen med sengetøyet, skal jeg da vaske klærne sammen med sengetøyet èn gang til? Er det like mye kjemikalier i klærne som i sengetøyet?
Hvordan er det med sengekanten?
Ville ikke ødelegge den, så har lagt den i badekaret med vaskemiddel nå. Holder det tror dere?

Jeg vasker klærne bare en gang, og sengetøyet to ganger siden det står på - sikkert å overdrive men tør jo ikke annet når det først står det på pakken :) Når jeg tenker meg om så ligger det jo sånne små poser med noen greier (møllkuler? :P ) med sengetøyet så kanskje det er derfor de vil man skal vaske det to ganger...
Har du sjekka vaskeanvisningen på sengekanten? Jeg har maskinvaska sengekantene til sønnen vår utallige ganger da han i en periode med reflux spydde de ut hver eneste natt, og det gikk helt fint. Det eneste jeg gjorde var å justere ned på sentrifugeringa så de fikk litt mindre bank...

Det står at man kan vaske sengekanten på 40 grader i maskin, men googlet det og leste at flere opplevde at den ble myk og hengslete av det og at de måtte kjøpe ny.

Nå har jeg hevet klær OG sengetøy i samme maskin, og tenkte ikke på før etterpå at det kanskje ikke var så lurt... Har jeg nå fått klærne full av sånn sengetøykjemikalier? Vasket på 40 grader.

Med storebror så skreiv han under hos jm jeg på kontroll hos.
Denne gangen slipper han å skrive under på noe, siden vi er gift.
Men det er mange som skriver under på fødeavd også :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Oi! :eek:

Jeg har vasket pittelitt klær bare. Men bare 1 gang. De må vaskes på nytt.

Har kjøpt ting, men ikke montert. Sprinkelsenga står enda i pappesken, vugga er enda hos mamma, vognen er ikke kommet enda og stelleputen er på vei i posten et eller annet sted. Sååååeh... Jeg har ingenting på stell. :oops:

Tenkte at jeg hadde goooood tid. Men blir jo litt nervøs når jeg ser hvor mye dere har gjort.
Hos oss er alt av klær vasket (moren min gjorde det for oss) og det meste er i hus, bortsett fra seng til barnerommet og seng på rommet vårt som skal hentes hos familie. Vi venter på at vinduer skal byttes neste uke så vil ikke gjøre det før den tid. Jeg synes vi har fått det meste i hus og fødebagen er 90% klar, men det har litt med at vi ble litt skremt etter en tur på føden i forrige uke

Back
Topp