Har dere alt greit?

OneOnOne

Betatt av forumet
Juli13-jentene
Eneste jeg har handlet er vogn og et sett med klær ( storesøster som på liv og død måtte kjøpe noe til lillebror). Føler jeg ligger langt bak når jeg leser trådene her inne.. tilogmed oktobergjengen er jo i full gang me redebygging :p

Eg har litt fra forrige. Men mangler masse enda, klær, gulpekluter, blå helsepledd, babycall, brystpumpe, stellebord/kommode pluss pluss ;)
holder på med litt oppussing, så vil vente til vi e ferdig med dt før vi kjøper inn resten :)

Jeg bygger rede og har gjort det en stund ja... Har i grunnen bare få ting igjen, som jeg med vilje venter med, som sette opp og re opp senger feks. Men man må jo bare finne et tempo og timing som passer seg selv :-) jeg ønsket heller å gjøre unna mye tidlig, så jeg kan hvile når jeg blir endaaaa tyngre i kroppen ;-)

Jeg har ingenting ennå, annet enn et strikkasett vi har fått og ei vogn + ei uro vi har etter storebror. Pga. huskjøp har kostnader i forbindelse til mageboeren blitt utsatt til sommeren - føler også at det er eeeevigheter til det skal skje noe her, så føler ikke noe stress med det :)

Storebror kom en mnd. før tiden, da hadde jeg kun fiksa vogn og noen bodyer - men i løpet av den uka jeg var på sykehuset ble barnerommet klargjort, kommoden fylt og alt utstyr kom på plass - noe lånt og noe kjøpt, ordner seg alltids - er ikke all verden de trenger de små :)

Jeg har vel det meste av det vi trenger nå tror jeg.
Tenker litt som En-skatt at det er greit å ha det meste klart nå i god tid så kan jeg slappe av når jeg er som størst og mest sliten ;)
Men så er jeg ikke den som klarer å vente for lenge heller med noe så gøy da som å gjøre klar til babyen :p
Dette er siste mann, og jeg vil virkelig kose meg med både forberedelsene og tiden etterpå som best jeg kan :D

Vi har det meste fra før, men har jammen blitt en del shopping (klær for det meste) også! Har ikke gjort noe klart da, bare handler og handler :P Mangler ikke mye, kun noe småtterier som det ikke haster med. Sist ble alt gjort i stand de få siste ukene før termin, så føler ikke eg har dårlig tid med å noe klargjort fremme :)

Har det meste eg trenger av klær til den første tiden og så e vogn komt i hus men mangler resten :P

Vi har ikke skaffet oss bopel enda vi, men vi har jo fått masse ting og tøy. Nå tør ikke jeg å handle noe - gitt situasjonen, men hvis han bare holder seg inne nå så skal vi på visning på lørdag:) Føler ett sterkt behov for å pulse litt med redebygging!

Jeg har vel det meste av det vi trenger nå tror jeg.
Tenker litt som En-skatt at det er greit å ha det meste klart nå i god tid så kan jeg slappe av når jeg er som størst og mest sliten ;)
Men så er jeg ikke den som klarer å vente for lenge heller med noe så gøy da som å gjøre klar til babyen :p
Dette er siste mann, og jeg vil virkelig kose meg med både forberedelsene og tiden etterpå som best jeg kan :D

Enig - jeg også gleder meg så til å ordne alt, så jeg klarer ikke å vente ;-) Hihi! Hønemor :-)

Har ingenting bortsett fra en kul pakke med gulpekluter og to bamser som vi kjøpte etter ultralyden - av symbolsk betydning. :)
Har bestemt oss for seng, stellebord, vogn men først og fremst MÅ vi rydde ut av barnerommet og male det... SÅ kommer innkjøpene. Orker knapt å tenke på alt som må gjøres :P
Men som mannen lover; Det kommer til å ordne seg ;) Haha...
*distansere seg*

Mangler og male vugga,ellers så har vi vell alt... Må ha litt mer kler til lillegull :)

Siden babyen har storesøsken på 4 og 2 år så har vi det meste. Men i dag kjøpte jeg faktisk vinterdress og ullfleecedress til ham til vinteren igjen. Kjekt med 70% på Familiebutikken.no :D

Er i gang med redebygging, men forløpig i interiør og møbelverdenen. Har planer om å begynne på utstyret og annet i mai :)

Hmmm....hva har jeg da? Tror familien i Norge har diverse ting klart for meg (men de forteller jo ingenting til meg, så jeg vet ikke...).
Det jeg VET er klart er;
Seng,vugge, vogn, bilsete, noen få brukte klær (nok til å overleve et par uker om jeg ikke skulle fått sjans til å fikse noe før han lille stikker hodet ut...).
Har et par ting jeg skal kjøpe i Ungarn før jeg reiser til Norge (MYE billigere). Når jeg kommer til Norge blir det redebygging for fullt. Da blir det innflytt i ny leilighet, stelle i stand med alle småting - virkelig hønemor tendenser. Gleder meg noe sinnsykt til dette! (men har det på vent i 1,5 mnd til...)

Her er vi begge bitt av basillen og driver med redebygging på høyt plan, dette innebærer utvidelse av kjøkkenet, ny sofa, ny skjenk samt kjøpt vogn, barneseng og litt klær. Men ingenting er kommet enda så gleder meg vilt til ting er på plass! Det vi mangler til babyen er litt mer klær samt et stellebord. Men dette skal vi gå til innkjøp av på neste lønning.

Ikke mye redebygging her enda.. Handlet noe til lille frøkna når vi var i London, men det var ikke mye. Vogn og bilstol har vi fra storebror, pluss vogge og seng. Så ikke så mye slikt som ska handles. Klær og kommer hun nok til å arve litt etter storebror.
Fødte 4 uker før tiden sist, så da var det pappaen som måtte ordne i stand ting og tang.

Det ene tok med det andre, så vi har pusset opp soverommet, med nye møbler. Og loftstua er fylt opp med nye bokhyller, og ryddet opp i.
Storebror har fått nytt soverom, og babyrommet er blitt fresha opp.
Ellers med babyting har vi handlet litt klær og div.
Vogn, seng, bilstol, og mye annet har vi fra storebror, så er ikke mye vi mangler egentlig.
Jeg vil ha: lekegrind, ammeinnlegg i ull, purelan, og litt annet småtteri.

Her er det dårlig med redebygging gitt! Vi har kjøpt bilstol og bittelitt klær, men det er alt vi har gjort til nå. Heldigvis har vi ganske mye allerede, som sprinkelseng, klær, vognposer, vogn (bare sportsvogn, så jeg må finne ut om den kan brukes til baby også, softbag eller lignende?), pumpe, flasker, kluter, tepper +++. Men alt det vi har har fra før er pakket bort i esker her og der, og vogna befinner seg ca 650 km unna.

Det som gjenstår er å kjøpe ny madrass, softbag/mykbag eller noe slikt for å bruke i vogna, litt småtterier som bleier, babyolje og sinksale, og å ta frem og vaske alt som ligger pakket bort. Har ikke helt overskudd for tiden, og jeg tror ikke egentlig at jeg har det travelt enda, så jeg blir nok å utsette det i det lengste. Lenge leve latskapen! :)

Dårlig med redebygging her. Men har en plan om å starte snart.. er sykemeldt så trenger tidsfordriv om dagene:)

Har kjøpt bag til vogna jeg har, og vugge, ellers et par plagg bare ;) får arve klær, og bilsete har jeg fra før, men tenker kanskje kjøpe et nytt. Stellebord har jeg også fra før, og vippestol får jeg låne. Brystpumpe har jeg også et eller annet sted:-P

Back
Topp