Har dere "alltid" søndagsmiddager?

Orly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2016
Husker vi alltid pleide å dra til besteforeldre og lignende på søndager da vi var små, og fikk servert oksestek og lammelår og andre gode, langtekkelige middagsmåltider, og bestandig med dessert. Er dette noe dere har videreført?
Vi prøver å ha litt bedre middager på søndagene, men er ofte det sklir ut. Også relativt sjeldent at vi har middagsgjester på søndager, det skjer kanskje en gang i mnd. Glemmer ofte dessert og da.
Hvordan er det hos dere?

Bare når vi blir invitert på middag hos mamma på søndager, da lager hun noe ekstra godt. Og får ofte is eller kake til dessert ;)

Nei, det er svært sjeldent! Men er ikke vokst opp med det heller. Svigers serverer som regel steik og slikt på søndager :)

Sjeldent vi lager tradisjonell søndagsmiddag hjemme, men blir ofte invitert på det hos foreldre eller svigers. :)

Føler det går litt i perioder... Hender vi slår til å inviterer famile eller venner på en skikkelig søndagsmiddag og desert :)

Jeg har så lyst til å si ja, men stadig oftere spiser vi "søndagsmiddag" I en idrettshall eller på vei hjem fra helgetur. :oops:

Vi har søndagsmiddag men desert er ikkje med . Er ikkje oppvokst med det

Vi har prøvd med tanke på at det er i helgen man har tid til å lage middag som tar tid. Men skulle gjerne gjort litt sammen med ungene også...

Å dra på middagsbesøk kan vi bli litt flinkere til:)

Gode middager lager vi når vi har tid og lyst, enten det er helg eller ukedag. Mannen jobber turnus og jeg jobber også endel helg så hverdager er ofte fridager hos oss.

Vi spiser stort sett alltid søndagsmiddag hos mine foreldre. Med dessert.

Vi spiser som regel middag som vanlig på søndager, sjeldent vi blir invitert bort egentlig :) trives best hjemme o helgene så det er helt i orden kjenner jeg :)

Stort sett har vi det. Tradisjons mat og dessert.
Men plutselig hadde vi Peppes forrige søndag:)

Det hender vi har typiske søndagsmiddager, men ikke noe vi gjør fast

Vi prøver, men det er bare meg og samboer og lille på 7 uker. Hu spiser ikke noe sånt helt enda, men vi skal prøve. Jeg har mange positive minner om det :)

Vi bor desverre litt for langt unna alle besteforeldre til å videreføre dette. Vokste opp med gode middager hos mormor med dessert og egentlig helaften. Veldig koselig greie egentlig :)

Vi lager bedre mat, men dessert har vi ikke, og det gjøres somregel hjemme uten gjester. Det er slett ikke alltid steik, eller annen "saus og poteter" mat, men noe godt, litt stas.

Jeg har måttet lære mannen dette, da vi møttes så han ikke problemet med fiskepinner på søndag. Søndagsmiddag var ikke et begrep for ham. Han har lært, men jeg ser når vi er gode svigers at han er ikke oppvokst med det

Nei, vi er som regel på farta. Hvis vi er hos mamma så er det alltid deilig middag og noe kos etterpå :)

Back
Topp