Har dere allergier?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristin

Guest
Vår og sommer er høysesong for allergier, men det finnes jo også matallergier.

Hva dere noen allergier i hus? Hemmer det dere på noen måter med at der er ting dere ikke kan gjøre?

Jeg har pollenallergi, hurra nå for tiden i denne varmen gitt, ekstremt tørt [emoji849][emoji23]

Støv, høy og slikt.

Hund også gitt, og hest.

Av mat, egg, melk, hvete og nøtter. Peanøtter tetter meg og jeg kjenner det klør i halsen bare av lukta. Så det klarer jeg ikke ha i nærheten. Det andre går i små mengder. Men av hvete er det mer, jo grovere mel, jo bedre. Men spiser rimelig lite av det også gitt.

Reagerer om det blir for mye med ekstrem magevondt, i starten havna jeg på sykehuset fordi jeg hadde så vondt at jeg bare hyperventilerte. Alle allergier kom etter svangerskapet i 2006... [emoji849]

Vi har både pollenallergi, dyreallergi og matallergi i hus, det meste gjelder eldstemann. Men også mannen på pollen da. Det begrenser oss ikke. Vi medisinere dem. Ja. Og eldste unngår å spise valnøtter og jeg har epipen i veska.

Pollenallergi og det merkes godt i denne varmen [emoji45]

Har alle pollensortene (hurra!), katt, hund,hest, støv,høy, sitrus,kiwi,eple. Har også en del kryssallergier slik at jeg under pollensesongen reagerer på ting jeg vanligvis tåler, slik som banan.

Jeg har vert heldig heldig med å ikke ha noen form for allergier. I mot setning til min samboer som har pollenallergi, som er ofte en evig slit når sommeren begynner og det blomster både her og der.

Har alle pollensortene (hurra!), katt, hund,hest, støv,høy, sitrus,kiwi,eple. Har også en del kryssallergier slik at jeg under pollensesongen reagerer på ting jeg vanligvis tåler, slik som banan.
Akkurat som meg :hilarious: hurraa! Jeg er så å glad i banan!

Har flere i familien med så kraftig matallergi at vi ikke engang kan lage det dagene før de kommer på besøk, alt må vaskes og luftes ut.

Mannen har pollenallergi, gutta er atopikere. De reagerer på en del mat og parfyme. Det verste er reaksjonen på konserveringsmidler, det finnes i så og si alt. "Heldigvis" er reaksjonen forbigående og vi har fått beskjed om å ikke tenke nevneverdig på det, så lenge det ikke utvikler seg. Jeg var atopiker som liten, og allergisk mot MYE. Nå har jeg kontakteksem, og reagerer spesielt på MI (da bobler huden).

Er allergisk mot høy og reagerer litt på hest.
Veldig upraktisk egentlig, har drevet med sporten i 15 år :hilarious:

Har det meste av allergier og kryssallergier.. og er atopiker. Håper småen arver sin fars gener der, han har ingen allergier eller hudproblemer!

Pollen og pels - blitt veldig mye verre de siste årene (etter at jeg fikk barn)... Vi har heldigvis ikke matallergier i hus da:)

Jeg har cøliaki og pollenallergi. Andre allergier har jeg vokst av meg. Guttungen litt utslag på pollen, men ikke voldsomt :) det lever vi helt fint med. Cøliaki blir en livsstil og det ser jeg ikke på som noe problem.

Mannen reagerer på gresspollen, ellers har ingen av oss andre noen form for allergi :) så, vi er heldige sånn.

Det er heldigvis kortvarig :_rr

Det er jo bra da :shy: syns det er kjipt når noen i hus har pollen allergi. For man får ikke hjulpet dem på noen måte enn att dem tar allergi tablett som samboeren min tar, men noen ganger nyser han så mye att han får ikke snakke :sorry::sorry: så syns jo synd på han att han har det sånn, men får jo heller ikle gjort noe med det :sorry:

Mannen har pollen.
Jeg har noe allergi mot apocilline (eller hvordan det skrives?)
Og sønnen har akkurat vokst fra seg melkeallergien og begynt å tåle litt mat med egg i:)

Jeg har svakt utslag på støv og hund, men ikke noe som plager meg veldig :) Kiwi klør jeg i munnen av, men ingenting jeg ikke kan leve greit med :)

Det jeg derimot ikke har utslag på, men som legen mener jeg må være forsiktig med er skalldyr, jordbær og insekter... Skalldyr og jordbær hovner jeg opp i ansikt og munn av, mens insektstikk gir meg hissige merker og gjerne feber...

Har i tillegg en del mat jeg ikke kan spise pga. after og migrene :/

Begge barna har vært veldig plaget av eksem, men heldigvis bedre på sommeren :)

Back
Topp