Har dere aircondition?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Det er så varmt om dagen, får ikke sove om natten. Har vinduet helt oppe, men med gresspollen allergi så blir jeg bare dårlig. Ikke har vi råd til varmepumpe nå, så jeg tenkte på disse aircondition som du drar rundt deg. Eller vifte? Noen som har erfaringer med disse? Er de noe bra? Verdt 3000-4000?

Har det, og det er verdt hver krone! Synes barnerommet er uforsvarlig varmt nå, 24-25 grader! Aircondition kjøler ned rommet til 17-18 grader på en times tid. Må til! 

Ikke noe man har særlig behov for i Lofoten. Vi har et par vifter, en som kan stå på bord og en høy som står på gulv, som vi kan ha i stua eller på soverommene, det hjelper på de få dagene per sommer hvor det er uutholdelig varmt, spesielt om natta. 

Vi har klimaanlegg i huset siden det er påbudt i nye hus. Skrur den bare på kaldere luft på varme dager. Men synes på dager hvor lufta står stille omtrent ute at det ikke hjelper.

Jaaa, jeg elsker min aircondition.  Har en slik flyttbar type som du setter opp i vinduet når du trenger den, en slik som du får kjøpt på el-butikkene. Den er helt fantastisk, men den virker ikke godt nok for så store rom som reklamen sier. De kommer i forskjellige størrelser, og du bør nok kjøpe en større enn det står at du trenger. 

(Mannen min synes at den bråker for mye hvis det er noe som kan plage deg, men barna og jeg sover bare bedre til den jevne duren. :P )

Lille_frosk skrev:
Vi har klimaanlegg i huset siden det er påbudt i nye hus. Skrur den bare på kaldere luft på varme dager. Men synes på dager hvor lufta står stille omtrent ute at det ikke hjelper.

Mener du ventilasjonsystem? For det er ikke påbudt med klimaanlegg i nye hus? Vi bor også i nytt hus, har ventilasjonsystem her også. Men det hjelper ikke stort når det er varmt og soverommene koker:) Susing gjør ikke noe. Bare deilig å høre på. Hihi Tror vi skal gå for enn slik:)

Back
Topp