Har dere ønske om kjønn?

gutt11og?

Elsker forumet
Ja, har dere det?
Det er jo, dessverre, ganske tabu å ønske seg enten gutt eller jente. De fleste sier vel at så lenge barnet er friskt, så spiller det ingen rolle.

Forrige gang hadde jeg veldig lyst på ei jente, men fikk en gutt! Verdens beste gutt :) Denne gangen tenker jeg at det hadde vært moro med ei jente, for å få en av hver, men samtidig så er jeg jo "tryggest" på gutt og tenker i mitt stille sinn at det er morsommere for de når de vokser til, og kanskje ha samme interesser osv..

Gidder ikke noen stor diskusjon her, bare ett enkelt spm :)

Er jo utrolig stort tabu rundt dette. For min del er det det samme hva det blir denne gangen bare det er friskt og kommer rundt termin, men for storesøster sin skyld hadde det kanskje vært kos med en jente til. I tillegg er det bare jenter som ventes rundt oss. (vi fikk en kusine i november som var og venter en ny kusine i mai. I tillegg venter min bestevenninne en jente i slutten av juli) Men selvfølgelig er det en tanke om at det hadde vært kjekt med en av hvert kjønn også. :dance008 Hørte i helgen at det er ca 75% sjanse for å få det kjønnet du fikk sist, men vet ikke hvor mye hold det er i den teorien.

Jeg sier at jeg ønsker meg en jente, for det er det jeg gjør. Jeg har to gutter, og ønsker meg en jente.
Når folk sier til meg: " Det er vel jenta som kommer nå" Så sier jeg at jeg håper det. Enkelt.
MEN, får jeg en gutt til, får jeg verdens beste hat trick, og ville aldri ønsket meg noe annet.

Jeg sier at jeg ønsker meg en jente, for det er det jeg gjør. Jeg har to gutter, og ønsker meg en jente.
Når folk sier til meg: " Det er vel jenta som kommer nå" Så sier jeg at jeg håper det. Enkelt.
MEN, får jeg en gutt til, får jeg verdens beste hat trick, og ville aldri ønsket meg noe annet.
Må bare signere Bonia her, som jeg skulle sagt det selv :)

har gutt fra før så hadde vært koselig med jente om alt går bra da. men jeg må jo si jeg er jo tryggere på det å ha gutt samt at alle rundt meg har gutt eller venter en gutt.

Jeg kunne gjerne tenkt meg gutt for da hadde det blitt en av hver, men ei jente er like velkomment av mange grunner- en av de er at vi da ikke trenger noe som helst av utstyr, hehe. Så hadde jo vært praktisk. Tatt vare på alt av klær og utstyr fra hun..

Kunne godt tenkt meg en gutt nå, siden jeg har 2 jenter. Blir det jente, har jeg i det minste klær nok.
Men det blir hva det blir, og man tar selvfølgelig til takke med uansett kjønn :)

Kjipt at det ofte blir "krangling" av slike spørsmål, men jeg ser ikke helt hvorfor det ikke er lov å ønske seg et kjønn. Man har derimot ikke lov til å bli skuffet. Alle ønsker seg selvfølgelig et friskt barn. Jeg ønsket meg jente første gang, men fikk gutt. Kjempeglad for det siden han kan passe på nr 2 når den kommer:) Har selv en storebror og det har alltid vært trygt å ha en som backer opp i skolegården:) Nå ønsker jeg veldig ei jente fordi jeg ønsker et av hver og har masse babyklær fra da jeg var liten som jeg ikke får brukt om det ikke er jente denne gangen. Er det derimot en gutt blir jeg like lykkelig da og. Da har jeg masse klær fra nr.1, og en kompis til bassen:)

Helt ærlig så er det virkelig det samme, kjenner jeg. Har en gutt fra før, så det hadde jo vært stas med ei jente denne gangen. På en annen side har vi maaaasse gutteklær og to nydelige gutter hadde også vært fantastisk:)

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det skal være så tabu å ønske seg ett bestemt kjønn! Er jo ikke akkurat sånn at man ikke vil ha den hvis det ikke blir det man ønsket seg! Man blir jo like glad selvom :)
Selv må jeg si at jeg ønsker meg ei jente! Har 2 gutter fra før, så hadde vært veldig stas med ei tulle :)
Men blir selvfølgelig glad uansett bare alt går bra og ungen er frisk :)

Helt ærlig så er det virkelig det samme, kjenner jeg. Har en gutt fra før, så det hadde jo vært stas med ei jente denne gangen. På en annen side har vi maaaasse gutteklær og to nydelige gutter hadde også vært fantastisk:)

Kan bare signere denne :)

har egentlig ikke noe ønske. har tre jenter fra før så hadde jo vært gøy med en gutt. men hvis det blir jente så har vi alt av klær og det som trengs fra før:-) og det er jo veldig greit :-p blir like glad uansett hvilket kjønn det blir:-)

enig! :)

Back
Topp