Har den kommende babyen søsken?

Jepp!
Mannen har to fra før av, og de kommer til elleville når de får vite! :D
 
Har ei på 2 år og jeg må si jeg er spent på hvordan det skal gå. Hun er veldig sta og mammadalt så vi har litt å jobbe med frem til neste kommer. Tror det er viktig å inkludere hu men tror vi kommer til å vente til etter oul. Har den i uke 17:)
 
Vår 4-åring har det siste halvåret spurt om søsken minst ukentlig og ofte daglig, og jeg håper håper håper at vi skal kunne fortelle ham den gode nyheten på begynnelsen av høsten.

Midt i den harde tida med prøverør og skuffelser har det vært vanskelig å få alle disse bønnene hans om å få et søsken, og greie å svare ham ordentlig uten å begynne å grine. Han vet nå at «det er ikke alltid magen vil lage baby» og at vi prøver å lage baby men det er ikke sikkert det går. Jeg synes igrunn det er hjerteskjærende at en som er bare fire skal behøve å sitte på den kunnskapen, men det har vært viktig for meg å være ærlig og fortelle ham at å lage baby ikke er bare bare. Kanskje vil han sette enda større pris på søskenet når det (forhåpentligvis & endelig) kommer, når han har skjønt at det ikke er en selvfølge?
 
Last edited:
Vi har en prins på 4 år fra før av, regner med å fortelle han etter ultralyd bekrefter at alt er som det skal
 
Vi har ei jente på 2 år fra før, vi har fortalt at mamma har baby i magen så hun peker søtt på navlen og sier baby ❤️
Vi snakker om babyen hjemme så føler det er kun naturlig å si det.
 
Vi har en kommende storebror, som vi er litt usikker på når skal få vite det. Han blir 3 i oktober :)
 
Første barn her! :happy:
 
Har 2 jenter. Ei på 4,5 som kommer til å bli henrykt over nyheten og ei på 2 som ganske sikkert blir litt sjalu på bitteliten. 2-åringen er veldig mammadalt og har fortsatt ikke glemt puppen. Tenkte å fortelle det engang etter at vi har tatt nipt-test.
 
Har 3 barn fra før. En gutt på snart 11, jente på 8 og ei jente på 3. Har planer om privat tul rundt uke 14, tenker å fortelle de etter det.:angelic:
 
Har en på 3,5 år :) Han har gått rundt i ukesvis og sagt at jeg har baby i magen. Lenge før vi selv visste! Skal vise bilder og forklare rundt uke 12.
 
Har ei på 2 år og jeg må si jeg er spent på hvordan det skal gå. Hun er veldig sta og mammadalt så vi har litt å jobbe med frem til neste kommer. Tror det er viktig å inkludere hu men tror vi kommer til å vente til etter oul. Har den i uke 17:)
Samme her! 2 åringen er ekstremt sjalu på meg om jeg bare snakker med andre barn :woot: så dette blir spennende!!
 
Vi har ei jente på snart 5 år født september 2014 og en gutt på 1,5 år født desember 2017!

Han minste forstår nok ikke, men litt usikker på storesøster. Vi fortelle nok ikke henne før vi tenker å fortelle familie.
Vi har sagt det veldig tidlig før til familie og venner,men denne gangen vil vi ha det litt for oss selv ❤️
 
Jeg har en gutt på 5 år, men nå blir det første barn sammen! Han på 5 har ønsket seg søsken lenge så dette blir en fin overraskelse☺️ Venter med å fortelle det til etter ordinær ul.
 
Back
Topp