Har den kommende babyen søsken?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristin

Guest
Får babyen storesøsken? Når planlegger dere å fortelle storesøsken om den kommende babyen?

Her har vi ei som skal bli storesøster. Hun skal få et påskeegg på skjærtorsdag morgen med en genser i der det står "Best sister" så skal hun få ei barbiedukke med baby i magen. Håper hun forstår hva det er snakk om.

Jepp, storebror blir 3 år en måneds til før lillegullet kommer :) Har ikke planer om å fortelle ham om det enda, ikke før etter oul i allefall :)

Har en liten jente på 9 mnd som skal bli storesøster! Så her trenger vi ikke fortelle da hun uansett ikke vil skjønne bæret :hilarious:

Har allerede sagt det til storebror på 1 år:p han var første som fikk vite det :hilarious: storebror på 11 år får vite det etter ultralyd i uke 12 :smug:

Usikker på når storebror på 5 skal få vite. Har kjøpt en bok til han om det å bli storebror, får se om han får den til påske eller om vi venter litt til:happy: Vil veldig gjerne ha han med oul

Har en på 4 som skal bli storebror, ikke sagt noe til han enda. Skal på ultralyd i uke 12, så vil fortelle han det etter det.

Ja, jeg har ei datter på 13 fra tidligere. Hun har vært informert hele veien siden vi gikk for ivf. Med stikking og slikt fant vi ut at hun burde være informert siden hun ville skjønne at noe var på ferde. Hun friket først ut, men etter den første dagen med utfriking roet hun seg ned og alt har alt gått greit. Når jeg fortalte om positiv test var det ok.

Hun er litt usikker på hvordan rollen som storesøster vil bli. Etter å ha vært enebarn så lenge blir det en omstilling av dimensjoner for henne. Når alt kommer til alt synes jeg hun har tatt det pent. Det føles ikke greit når det blir tatt beslutninger som påvirker livet og du har ingenting å si på det, så en kort utfriking er helt innafor. Vi fikk pratet mye og det er godt å se at vi kan prate om ting som føles vanskelige, for det er jo tross alt ingen garanti når det gjelder tenåringer.

Har ei datter på 1 år og 2 mnd som skal bli storesøster - har fortalt det :D:p

Hun skjønner vel ikke noe før babyen kommer ut - om hun i det hele tatt skjønner noe da en gang :)

Hunden på 4 år tipper jeg vil tenke «å neeei, enda en liten skapning som skal stjele oppmerksomheten fra meg!».

Her er storesøster 4 år og storebror 12 år når neste(og sistemann) kommer :)
De vet det begge to :)

En jente på 6 som bli storesøster☺ skal ikke fortelle noe før uke 12☺

Ja, ei på 4 som skal bli storesøster. Tenker å sei det etter TUL i veke 11.

Har ei bonusdatter på 9 år og ei datter på snart 2 år. Venter en stund enda med å si noe.

Back
Topp