Har de rett til dette?

Senator Malin

Elsker forumet
Jeg booka ett hotell i nyc før helgen og betalte depositum på 200$. Men jeg avbestilte den noen timer etterpå fordi jeg hadde sett feil på prisen... Hehe.. Jeg er duuuuum.... Trodde det var 200$ for oppholdet, men neida. Det var 200$ per natt istedet.:P
Nå vil jeg ha tilbake dep. men de er litt vanskelig å ha med å gjør..:O  Kan de nekte meg å betale det tilbake?! Ifølge banken min er beløpet reservert (men borte fra min konto) så det er bare for de og kansellere beløpet..

veit ikke
men trodde de tok depositum for å være sikre på at noen kom til å bruke romme eller ved skade

Fikk du ikke den turen gratis? eller var det ikke den :P

Det vanlige er at de tar en del av depositumet, eller alt, som avbestillingsgebyr.

Senator Malin skrev:
Qualitas skrev:

Ikke hotell...-.-

aaaah... det er litt teit da.. Ja vinn gratis tur!!! men det er ikke heeelt gratis daemoticon

Kleo79 skrev:
Det vanlige er at de tar en del av depositumet, eller alt, som avbestillingsgebyr.

Ja, om man avbestiller nærme ankomstdatoen ja! Nå er det jo faktisk 3 mnd til vi kommer...

Qualitas skrev:
Senator Malin skrev:
Qualitas skrev:

Ikke hotell...-.-

aaaah... det er litt teit da.. Ja vinn gratis tur!!! men det er ikke heeelt gratis daemoticon

Hehe. Jeg vet. Og hotell i nyc er DYRT.. Dyrere enn i Norge..

Tipper de kan beholde dep om de vil.

Her i Norge kan man gjerne avbestille frem til et klokkeslett ankomstdato eller dagen før og ikke tape penger. Men mener depositumsregler i Norge også er slik at de kan beholde det om kunden avbestiller.

og foressten.. 1200kr for et hotellrom pr natt er ikke uvanlig i Norge heller altså.
Man må vel minimum betale det for bra hotell i Norge for et rom. 
Om man ikke tar inn på skikkelig økonomirom slik vi skal i Kr.sand i sommer.. 900kr for dobbeltrom.

TonjeJenta skrev:

Tipper de kan beholde dep om de vil.

Her i Norge kan man gjerne avbestille frem til et klokkeslett ankomstdato eller dagen før og ikke tape penger. Men mener depositumsregler i Norge også er slik at de kan beholde det om kunden avbestiller.

Hmm.. men her er det ikke hotellet som har pengene, men nettsiden jeg bestilte fra. (hostelbookers.com)

Hotellet sa at de aldri ville trekke penger fra meg før jeg hadde brukt rommet og skulle dra. DA skulle de ha penger. Så det er hostelbookers som har pengene mine..

TonjeJenta skrev:

og foressten.. 1200kr for et hotellrom pr natt er ikke uvanlig i Norge heller altså.
Man må vel minimum betale det for bra hotell i Norge for et rom. 
Om man ikke tar inn på skikkelig økonomirom slik vi skal i Kr.sand i sommer.. 900kr for dobbeltrom.

Jeg veit, men dette var ett HOSTEL/hotell i Chinatown (privat rom og dusj sådan) og jeg betaler ikke 200$ per natt for det altså. Der går grensen.
Har funnet ett annet ett helt greit for tilsammen 4000 NOK (9 dager(. Det er priser jeg liker :P

ÅÅÅÅå er så lei at det henger seg 8/10 ggr når man prøver å sitere noen.. 

Menneh.. ja... det er BILLIG da.. 4000 for 9 dager altså.
Men jeg pleier å bestille rom direkte ... og ikke via sånne websider. Pleier normalt ikke lønne seg heller. Bestiller man direkte fra hotellet pleier de å gi deg samme pris uansett, og enklere ved avbestilling o.l.

Dette står under betingelser på hostelbookers.com:
- Når du bekrefter en bestilling, godtar du å betale et ikke-refunderbart og ikke-overførbart depositum på 10% av bestillingens totale verdi, samt eventuelle bestillingsavgifter som gjelder under bestillingen
Depositumer er ikke refunderbare og ikke overførbare i tilfelle avbestilling eller endring av en bestilling.

McThrill skrev:
Dette står under betingelser på hostelbookers.com:
- Når du bekrefter en bestilling, godtar du å betale et ikke-refunderbart og ikke-overførbart depositum på 10% av bestillingens totale verdi, samt eventuelle bestillingsavgifter som gjelder under bestillingen
Depositumer er ikke refunderbare og ikke overførbare i tilfelle avbestilling eller endring av en bestilling.

Faaaaaaaen

Back
Topp