Har de lov til å spørre om.. jobbintervju..sykepleier..

Oceania

Elsker forumet
kom på et spm jeg fikk under et jobbintervju.. "ammer du mye enda, kommer du til å trenge ammepauser?"
det satt jo et menneske, representant fra nsf der..men hun sa ingenting.. men er det egentlig noe de kan spørre om????? om jeg kommer til å trenge 1-2 timer ammefri er ikke noe jeg har lyst å annonsere i et jobbintervju akkurat... o_O

Ikke riktig og spørre om det!! Og uansett om du trenger det så skal ikke det ha NOE og si for om du kan få jobben eller ikke!!
Synes det var frekt og spørre jeg!!

Høres litt på kanten ut... Sånt skal jo ikke ha noe med om du får jobben eller ikke å gjøre. Vet ikke om det er lov eller ikke, men syns det høres rart ut..

Høres ikke ut som et spørsmål som er greit å stille på jobbintervju nei.

Trudde ikke dem hadde lov til det nei.. Det har dem ingenting med, og skal ikke være noe grunnlag for og ansette eller ikke.

§ 4. I likestillingsloven sier: [...] "I ansettelsesprosessen, herunder under intervju, må ikke arbeidsgiver be om at søker, uavhengig av kjønn, skal gi opplysninger om graviditet, adopsjon eller familieplanlegging. Arbeidsgiver må heller ikke iverksette tiltak for å innhente slike opplysninger på annen måte."

Så, det er ikke spesifisert at man ikke kan spøre om ammepauser, men å faktisk gjøre det er helt bak mål syns jeg!

hello. nei det har ikke en arbeidsgiver lov å spørre om... de kan velge deg vekk om du hadde fortalt de. det har de faktisk ikke lvo til...

Herre min hatt for et spørsmål.......

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Back
Topp