Har de lov?? Ang Jehovas vitner

x1xTrine6

Gift med forumet
Skulle ut å "kikke på fuglene" i stad og oppdaget et lite hefte som var bretta og stappa inn under ytterdøra. Tok det opp og så det var fra Jehovas vitner.... Et tynt hefte proppa med dommedagsprofetier og annen skremselspropaganda... Har skrudd av ringeklokka så jeg antar at det er derfor de putta det under døra...MEN jeg synes det var frekt!!!
Blir sprø av folk som prøver å tre sine meninger og tro nedover øra på alt og alle. Jeg har min tro og den er jeg tilfreds med..nemlig.
Jeg må si jeg har litt vondt av disse stakars menneskene som er blitt "hjernevaska" til å gå fra dør til dør og oppleve mange ubehagelige mennesker og situasjoner men de burde jo hatt noen regler som går ut på å ikke påtvinge folk meningene dems...eller?
Snakker gjerne med dem og forklarer gjerne hvorfor jeg ikke er interresert men å stappe heftene under døra synes jeg er respektløst og er å gå for langt....
Det får meg hvertfall ikke til å melde meg inn i JV for å si det sånn...Dårlig strategi etter min mening.
Noen synspunkter eller opplevelser som vil deles med meg??

Hei du!!

Dette er bare en av mange syke sider hos jehovas vitner. Min biologiske far er et av de jehovas vitne, og han ringer bare eller kommer på besøk hvis han trur jeg har det litt tøft eller andre kinkige situasjoner....da prøver han å "omvende" meg.
De er, unnskyld uttrykket, fullstendig egoistiske og jærnevaska!!!
Da jeg var lita måtte jeg være med på slike turer ut for å "forkynne" og det føltes helt jævlig. Skjønte ettetrpå at grunnen til han tok barna med var for å oppna at de som åpnet dørene skulle få sympati for oss og slippe oss inn.....
Ellers er det helt sykt, for jeg har tre barn og han driter mildt sagt i de alle tre, og jeg som er datra hans bryr han seg heller ikke om...Kom på sykehuset da jeg fikk yngstemann i juni...siden har jeg ikke sett ham, eller fått en eneste tlf.

Blæææææææææ for en syk sekt dette er!!

Egentlig glad for at han driter i meg for da slipper jeg å forholde meg til jehovas vitner.

Klem fra j.elise!!!!

ORIGINAL: JanuarGullet

Vet ike om de har lov til det, men de har vel uansett sine egne lover og regler!!!
Får også mark av alle som skal prakke på andre sine religioner, samme hva det er.. Har jobbet på en bensinstasjon som er nabo til Oslo Kristne Senter. Og har flere ganger fått mine opplesninger om gud og skaperen og hele pakka.. Måtte si ifra flere ganger, men han bare fortsatte.. Herregud, komme her og frelse meg liksom. Mens jeg sto på jobb!!! Det er også frekt.. Tror ikke de har grenser jeg.. Jeg går da ikke rundt å forteller alle at gud ikke finnes, bare fordi jeg ikke tror på det...

Hi hi... Jeg har gått et år på Oslo Kristne Senters bibelskole og vært fast kunde på Esso`n det året[:D]
Men nå er jeg ikke fanatisk kristen...overhodet. Det var mer en flukt fra miljø og by da jeg var 17år... Har prøvd mye jeg[:D]

ORIGINAL: Therese79

Syns ikke de burde gjort det siden du ikke var "hjemme".

Var hyggelig mot de engang da jeg bodde hjemme, da kom de desverre titt og ofte..

Jupp...sånn er det her også. Men sist ga jeg klar beskjed om at de måtte unngå døra våres for vi var ikke interresert og de har holdt seg lenge...helt til nå. Men de er så utspekulerte... etter de fant ut at jeg har barn,så bruker de det mot meg. Som fekst hefter med reportasjer om syke barn osv...[&:]

Jeg er i mot alt og alle som skal prakke på meg sine meninger/tro
o.l.... Jeg tror det jeg tror, åsså tror de det de tror, åsså lar vi værandre
være i fred!!!

Synes det var frekt av dem jeg, å bare pakke den i dørsprekka deres!

ORIGINAL: Trine..snart6

Vet ike om de har lov til det, men de har vel uansett sine egne lover og regler!!!
Får også mark av alle som skal prakke på andre sine religioner, samme hva det er.. Har jobbet på en bensinstasjon som er nabo til Oslo Kristne Senter. Og har flere ganger fått mine opplesninger om gud og skaperen og hele pakka.. Måtte si ifra flere ganger, men han bare fortsatte.. Herregud, komme her og frelse meg liksom. Mens jeg sto på jobb!!! Det er også frekt.. Tror ikke de har grenser jeg.. Jeg går da ikke rundt å forteller alle at gud ikke finnes, bare fordi jeg ikke tror på det...

Hi hi... Jeg har gått et år på Oslo Kristne Senters bibelskole og vært fast kunde på Esso`n det året[:D]
Men nå er jeg ikke fanatisk kristen...overhodet. Det var mer en flukt fra miljø og by da jeg var 17år... Har prøvd mye jeg[:D]

Hehe.. De kunne være helt rå på på det der! Særlig på søndagsmorgen når jeg hadde jobbet natt, og begynte og bli passe sliten...
Tilgivelse og forsoning.. bla,bla,bla... hehe

Ho ho!!![:D][:D] Husker det var en del merkverdige folk der ja.. Når jeg gikk der var jeg skallet med laangt svart lugg,ring i øyenbrynet og mellom øya. gikk alltid svart kledd og hørte på "djevelens musikk"... Fikk endel advarsler fra høyere hold om utkastelse men ei dame som jobba der hadde fått det på hjertet at jeg skulle bli,så jeg ble... Hadde høyeste fraværs statistikk men kom meg gjennom det på en positiv måte. Traff masse flotte mennesker som var litt mer jordnære og eldste dattera mi er et resultat av dette året. Så i bunn og grunn er jeg glad jeg tok den sjansen,men jeg må si at jeg har aldri vært så mørkeredd som jeg ble etter det skoleåret[:D][:D][:D]
Midt i en time var det en i fra klassen som begynte og tale i tunger.. Og læreren vi hadde den timen skulle oversette da.. Joda.. Det var en beskjed til meg i fra Gud.. Han hadde vistnokk store planer for meg... Så jeg lurte jo lenge på hva dette kunne være..Ikke visste jeg at jeg skulle befolke halve jorda alene[:D][:D][:D] (6 barn)

Jeg pleier å avbryte dem med et "hadetbra og riktig god bedring". Selvfølgelig frekt det også, men jeg orker ikke ta i mot forkynnelse fra den motbydelige sekta. Synes også synd på barn som vokser opp i det miljøet, og de stakkarne som prøver å bryte ut derfra, med de konsekvensene det ofte medfører.

ORIGINAL: goldpen

Jeg pleier å avbryte dem med et "hadetbra og riktig god bedring". Selvfølgelig frekt det også, men jeg orker ikke ta i mot forkynnelse fra den motbydelige sekta. Synes også synd på barn som vokser opp i det miljøet, og de stakkarne som prøver å bryte ut derfra, med de konsekvensene det ofte medfører.

Jeg er en av dem som har gått ut av JV....

Barna er ikke med for sympati eller for at man skal få komme inn....

ORIGINAL: Linn23

Barna er ikke med for sympati eller for at man skal få komme inn....

Hvorfor er barna med da? De er jo ikke der for å prate, for det tar jo de voksne seg av.

For meg kan folk tro på akkurat det de vil, men de har ingen rett til å prøve å tre det ned over hodet på meg.

Håper du har det bra nå da. Har hørt mye om utfrysning og at familie ofte oppfører seg som om avhopperen er død/ikke eksisterer lengre. Sånt er jo helt grusomt!

*flashback*
Her i vinter/vår va æ plaga me ei fra JH som kom å ringte på døra her en gang i uka, æ åpna første gangen, da sku æ akkurat på jobb, så d tolka ho visst som at ho kunne komme tilbake en anna gang å se om æ hadde tid til å høre på tullet hennes... Hver gang stakk ho et hefte i dørhanken...
Etter 3-4 uke slutta ho heldivis å komme...
Kanskje ho så hefte sitt ligge i papirsekken på trappa[8D]

En ting må jeg få helt klart ut før jeg svarer på noen av spørsmålene deres; Jeg forsvarer IKKE at de går på dørene til folk, det var selv noe av det værste jeg visste. Men jeg synes det er dumt når det kommer påstander som ikke det er hold i.

Barna er med fordi de blir oppdratt i foreldrenes religion. Barna skal være med fra de er små, både på møtene og når de går på dørene til folk. Hvis dere noen gang har mottatt blader eller noe sånt fordi en liten unge har gitt dere dem, så er det fordi barnet selv vil, og ikke fordi foreldrene har presset dem til det. Når de er oppdratt til at det er det som er riktig- så blir de jo stolt over at de også kan gjøre noe. JV går heller ikke bevisst ut når det er dårlig vær for å komme inn til folk- de går ute i all slags vær. For det er det religionen går ut på!

En ting må jeg få helt klart ut før jeg svarer på noen av spørsmålene deres; Jeg forsvarer IKKE at de går på dørene til folk, det var selv noe av det værste jeg visste. Men jeg synes det er dumt når det kommer påstander som ikke det er hold i.

Barna er med fordi de blir oppdratt i foreldrenes religion. Barna skal være med fra de er små, både på møtene og når de går på dørene til folk. Hvis dere noen gang har mottatt blader eller noe sånt fordi en liten unge har gitt dere dem, så er det fordi barnet selv vil, og ikke fordi foreldrene har presset dem til det. Når de er oppdratt til at det er det som er riktig- så blir de jo stolt over at de også kan gjøre noe. JV går heller ikke bevisst ut når det er dårlig vær for å komme inn til folk- de går ute i all slags vær. For det er det religionen går ut på!

Er i hvert fall veldig glad for at jeg ikke hadde en barndom der jeg ble dratt med rundt fra dør til dør hos fremmede for å mase om ting som mange synes er helt forkastelig. Tror ikke sånt er sunt for barn. De har måttet møte mye avvisning i tidlig alder.

Jeg er helt enig med deg [:D]

Så søtt!!!

Mannen min og. Og han er ikke utstøtt av familien, i alle fall, selv om alle tror det.

ORIGINAL: stjernemor80

De kom til oss i sommer.
Sambo var ikke hjemme, bare dattera hans og jeg.

Hun lukket opp da de ringte på (jag satt i stua og hørte alt).
De spurte om mammaen eller pappaen hennes var hjemme, de ville snakke med dem om Gud og Jesus.

Hun sa at nei, de var ikke hjemme.

Da hun kom inn i stua og jeg spurte hvem det var sa hun: "Det var bare noen som kom g spurte etter Gud og Jesus"

[:D][:D][:D][:D][:D][:D]måtte le litt da jeg[:D][:D][:D][:D][:D][:D]

hehe! gullkorn da![:D]

Jeg har lest en bok som ei som har gått ut av JV, tror den
heter "Da gråter englene" og er skrevet av ei som heter Marianne.
Der skriver hun om oppveksten, tenårene og utbrytningen av
JV.
Veldig god bok som jeg anbefaler...
Og dere som har brutt ut av JV, synes dere er tøffe jeg..

*Meya*
Jeg er heller ikke utstøtt av familien. Det der er veldig individuelt hva den enkelte familie velger å gjøre. Hvor er han fra? Er han gammel? Lenge siden han gikk ut? Kanskje jeg kjenner han [:)]

Back
Topp