Har de grun til å bli sure

bondekone

Forumet er livet
Her for 3 dager siden så var det en del unger her å lekte. Noe som endte med at en del herverk ble gjort i en campingvogn som jentungen her har brukt som dokkestue. Har aldri blitt ødelagt noenting inni der på de 2-3årene ungene våres har lekt der
Men den dagen så var 2 av barnebarna til den enne naboen her i tilleg til våres 2 og 2 vi er tante og onkel til.
Jentungen kom løpende inn å sa at de store gutta drev å ødela dokkestua hennes. De store gutta er barnebarne til naboen. Mannen går ut og ser der at de har knust et vindu, de har dratt av bordplatter og slåttstykker en dør. Så mannen sender dermed de 2 som vi er tante og onkel opp på rommet og ber de 2 andre om å dra hjem, for de hadde ikke noe her å gjøre hvis de bare skulle gjøre herverk
Siden da har ikke naboen hilst på oss, ikke en gang foreldrene til disse guttene. Mannen dro opp for å prate med naboen og kona hans ville ikke prate med mannen ho bare gikk ut av romme. Og mannen i huset syntes mannen min hadde vært uretmesig sint, for barnebarna dems sa de ikke hadde gjort noe galt. Enda mannen hadde sett de stå å sparke i dørene na han kom ut.Og som mannen sa , at onkelbarne som var her som de skyldt på er ikke mer en 4år og tviler sterkt på at en 4 åring klarer å dra løs dører .
Så var vi urimelige ved å sende de hjem, de andre havnet på romme her siden vi ikke kunne garantere om de hadde vært med på det som hadde blitt gjort. Og har de noe grun til å bli sure? en må da kunne snakke til andre sine barn når de gjør noe galt

herregud, nei da hadde de blitt sendt hjem her også. Kan vel egentlig være glade for at de ikke må erstatte noe hvis de har knust ruter og slikt. Hadde det vært mine unger skulle de pent få blitt med over og sagt unnskyld og ryddet opp og eventuelle uke penger den uka hadde gått til å erstatte det de hadde ødelagt. En ting er hvis dem knuser noe ved uhell med å rasere noe på den måten hadde vært uaktuelt og såklart vært greit at dere hadde sendt dem hjem og vært strenge med dem. Da kan dem bare være sure hadde jeg tenkt :)

*mylittleangel* skrev:
herregud, nei da hadde de blitt sendt hjem her også. Kan vel egentlig være glade for at de ikke må erstatte noe hvis de har knust ruter og slikt. Hadde det vært mine unger skulle de pent få blitt med over og sagt unnskyld og ryddet opp og eventuelle uke penger den uka hadde gått til å erstatte det de hadde ødelagt. En ting er hvis dem knuser noe ved uhell med å rasere noe på den måten hadde vært uaktuelt og såklart vært greit at dere hadde sendt dem hjem og vært strenge med dem. Da kan dem bare være sure hadde jeg tenkt :)

Er det vi og mener. Var som svigerfar sa,: han mente at vi skulle forlange at de reparerte det som ble ødelagt eller betale for skaddene.
Så vet at når dokkestua til jenta står klar i løpet av sommeren så blir nok døra der låst når vi vet de er tilstede

Nei, herlighet! Hadde det hvert jenta mi som hadde gjort det, så skulle hun pent fått bedt om ynskyldning og vi hadde tilbydd oss og fikse oppigjen skadene! Hadde det hvert barn som hadde ødelagt ting med vilje her, så hadde jeg glatt sendt dem hjem, og sagt at dei ikke trengte og komme igjen før dei klarer og oppføre seg!

Syns ikke de har grunn til å være sure nei, man må tåle at folk snakker til ungene når de gjør slikt. o_O 

Back
Topp