Har de felles økonomi?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Ja alt er felles! Alt puttes i samme pott, vi bruker samme bankkort og skattepengene deles på to og alt som kjøpes inn blir snakket om men vi får kjøpe oss det vi vil så lenge vi har råd :)

Vi har hver vår økonomi og deler på regningene. Eller han tar de store. Jeg tar de små. Begge har penger tilgode til sparekonto da. Men om jeg en mnd ikke har særlig penger, får jeg av han. Og likeså omvendt.

Begge setter inn penger på regningskontoen og så betaler vi mat annenhver uke. Resten bruker hver som de vil ;)

Alt er felles

Felles økonomi men hver vår bankkonto. :) Han betaler det aller meste da :P

Ja, helt felles, samme lønnskonto og alt.

Her har vi felles matkonto foreløbig :) etter hvert når huset står ferdig så skal alt som går til hus,bil etc bli felles også

Betaler inn like mye til regningskonto + matkort. Resten har vi selv, har hver vår (skrale) sparekonto. Men snakker om større innkjøp og deler gjerne med hverandre, så er ganske felles igrunn. Deilig å ha litt "egne penger".

Ja. Alt kommer inn på en konto, regninger betales derifra, så føres penger over til hver våre private kontoer etter behov.

Har delvis felles økonomi.
Me har ein rekningskonto, matkonto og sparekonto i lag. Også har me ein rekningskonto, sparekonto osv kvar for oss. Setter inn ein felles sum på felles rekningskonto der alt av hus, bil, mat osv blir trekt fra.
Har valgt å gjera det slik da han har ei datter frå før som han betalar barnebidrag på og eg har eit studielån. Eg har ingen interesse av å betale peng til hans eks, og eg har ingen interesse av at han må betale på mitt lån som vart skapt før eg møtte han.

Har felleskonto hvor vi begge setter inn et fast beløp som går til husholdningen, lån, regninger og ting til barnet vårt. Vi har også felles sparekonto. Begge betaler inn likt beløp hver mnd til begge kontoer.

Så har vi egne kontoer med våre egne penger som vi bruker på oss selv. Betaler også studielån osv. fra disse kontoene.

Felles matkonto, der begge setter inn penger. Deler på husleie og strøm.

Men siden leilighet er min, så betaler jeg lånet på den.
Ellers helt separat økonomi.

Betaler hver våre ting av felles utgifter (lån, forsikring, strøm, Internett+++).

Stort sett meg som handler mat....

Jeg har størst inntekt av oss.

Øh ja og nei....
Han betaler alt med hus, jeg alt med hytta, vi betaler for bilene våre selv, jeg betaler alt med gutta, mat betaler den som handler:)

Her går all lønn inn på samme konto, og alt betales felles. Det som blir til overs bruker begge av selv om en av oss har utbetalt ca dobbelt så mye som den andre pr dags dato.
Vi er gift, så det er naturlig for oss.
har et barn hver fra tidligere, som mtp bidrag og lignende koster "ulikt" pr mnd, men det er nå våre barn likefullt, så vi teller ikke kroner og øre på noen ting.

Felles økonomi. All lønn går inn på samme kontonr og begge kortene hører til den kontoen.
Noe annet ville vært uaktuelt her.

Back
Topp