Har de bommet fullstendig på estimeringen av barnet?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Med første man ble han estimert til 3600 ved termin, ut kom en gutt på termin som 3670gr. Vill si det var ganske så nøyaktig. Denne gangen ble barnet estimert til 1680gr i uke 31 og i uke 34 så veide han ca 2200gr, de sa da at han kom til å veie rundt 3200-3400 til termin. Så det blir jo spennende å se:p Hvordan har det vært hos dere?fullstendig bom eller nesten riktig?

Her bommet de kraftig med nr 1. sa på ul 4 dager før at ho kom til å bli stor hvertfall 4.5 kg. Og ut kom ei lang og tynn tulle på 3140 og 53 cm....
De sier han her er stor å, men vil nå se det før jeg tror det :P

De traff godt med snuppa. Vi var inne på flere kontroller, da veksten omtrent stanset opp. De sa rundt 3 kg, og hun var 2980 g :)

De sa snuppa ville bli stor men hun var ikke mer enn 3150 gram og 49 lang. Med småen så ville han nok vært større om jeg hadde gått svangerskapet ut men pga svf så ble han født 4 uker før tiden og da veide han 3650 gram og var 53 cm. Det er jo stort nok det da  

Har bare målt på yngste gutten og 4 dager før han ble født sa de at han var omtrent lik som storebroren, 3310 og 50 cm, 4 dager etter på kom det ut en tass på 4374 og 53 cm,og det 19 dager før termin.... Så vil si de bommet mye....

1: Flere ganger estimert til 3,7 ved termin, 4-4.1 to uker over. Han ble født 16 dager over og veide 3,7

2: En dag før han ble født, estimert til 3,9. Var 3,5

Jeg husker ikke akkurat hva de sa, men de mente han kom til å være "mindre enn gjennomsnittet". Han var 3470 da han kom ut 10 dager over og var ifølge barnelegen "svært underernært".
Håper du føler deg bedre søteste!

Han ble estimert til å være 3300... Ut kom en gutt på 3800 tre dager før termin

Her blei gutten vår estimert til å bli 3700 gram og 50 lang i uke 37. Han blei født i uke 39  og var 3715 og 50 lang=)

Ble estimert til 3000, veide 3095 når han ble født.

Ble estimert 1,5 uke før termin, og fikk beskjed om at han kom til å være 4,5kg ved termin. Han ble født 2 dager før termin og veide 3,3kg

Tror forresten at man må regne med en halvkilo +/-, så man egentlig blåse i hele estimeringen..

Og etter hva jeg har blitt fortalt er smerten den samme uansett om ungen veier 3500 eller 4300 gram.

1 måned før termin begynte føldselslegen å mase om at jeg burde få ungen ut, for han ville bli stor. Hun mente han nærmet seg 4 kilo da. På termindato kom han, 3750 gram. Helbom.
Men han var ganske stor rundt hodet, og det er jo der mye av utgangspunktet for vektestimeringen ligger har jeg forstått.
Denne gangen tenker jeg at jeg ikke kommer til å bry meg om estimering, og heller ta det som det kommer... :)

FancyPants skrev:
Tror forresten at man må regne med en halvkilo +/-, så man egentlig blåse i hele estimeringen..

Og etter hva jeg har blitt fortalt er smerten den samme uansett om ungen veier 3500 eller 4300 gram.

Min vennine syntes det var mye bedre å føde en 5,5 enn første mann som var 4,0. Så vekt har ikke så mye å si på smerten:) Men jeg tenker mer på nysgjerrigheten jeg. Hvor stor er babyen min som alle tipper ikke kan veie stort mer enn tre til termin. Jeg tror han er som sin bror:p

Her bomma de iallefall. Var på to estimeringer og fikk beskjed om at snuppa kom til å være rundt 4500 ved termin, veide 3300 to dager over termin.

Sannheten skrev:
Jeg husker ikke akkurat hva de sa, men de mente han kom til å være "mindre enn gjennomsnittet". Han var 3470 da han kom ut 10 dager over og var ifølge barnelegen "svært underernært".
Håper du føler deg bedre søteste!

Ehhh.... Snuppa mi var 3580 da hun ble født 8 dager over. Ingen som sa noe om underernæring her :-P De sa at hun var akkurat på gj.snittet.

Han ble estimert til å være 3700 v/ termin. Han kom 3 dager før og var 4345... 

Men hu første hadde de ganske riktig, hu kom ut og var 2150 g. Men de estimerte hu dagen før hu kom ut da :P

Med hu andre traff de også ganske riktig, hu kom ut og var 3150 g. Da fikk jeg estimert rundt 3300 g til termin. Hu kom ei uke før :)

Back
Topp