Har de begynt å spise skive?

Eiramjenta

Forelsket i forumet
Jeg har så vidt begynt med små biter. Men er nervøs for at hun skal sette i halsen. Var ikke så nervøs med første mann. Kanskje det er alderen som gjør at jeg er mer nervøs...

Her spiser hun skive som om hun ikke har gjort annet  både store og små biter, og holder av og til skiva selv og biter av passe store biter. Hun er flink til å spytte ut når hun har fått for mye i munnen da. Begynte så smått med brød når hun var 6.5 måned, nå kan hun fint spise både 1 og 2 skiver til lunsj hvis hun er sulten nok!

Frøken83 skrev:
Her spiser hun skive som om hun ikke har gjort annet  både store og små biter, og holder av og til skiva selv og biter av passe store biter. Hun er flink til å spytte ut når hun har fått for mye i munnen da. Begynte så smått med brød når hun var 6.5 måned, nå kan hun fint spise både 1 og 2 skiver til lunsj hvis hun er sulten nok!

Så flink hun er som spytter ut maten hvis det blir for mye og holder skiva selv :-)

Jeg får skjerpe meg og komme over nervøsiteten. Hun kan jo ikke spise grøt til hun begynner på skolen

Her spiser hun brødskiver som bare det!
Begynte med små biter, men nå kan hun fint spise av en hel skive, med skorpe og alt.. Har bare to tenner, men biter helt fint av passe store biter, og tygger så fint atte
(hard/seig skorpe klarer hun ikke å bite av enda da..)

Har ikke satt noe i halsen enda heller

Her er han ikke sånn kjempeglad i skive. Prøver alltid brød før grøt til lunsj. Han spiser i underkant av en halv skive så har han fått nok :-p Satser på at det kommer seg etterhvert :)

Ja, han spiser brød:-)
Men han er ikke så glad i frokost det lille nurket mitt. Vil ikke ha grøt el brød til frokost...

ser at de fleste er i gang med brød måltid. Får gi meg selv et spark bak og komme igang med å gå skive

Her er hun veldig glad i brødskive - hun foretrekker det fremfor grøt og har vel spist brødskiver et par måneder nå. Men hun krever stort sett å spise selv!Enten deler jeg det opp i biter til henne, eller hun får en halv skive hun river i biter selv og spiser. Har aldri satt i halsen. Har brødbiten så lenge i munnen og bløter den opp så det ikke er noe problem.

Gir henne brød ca annenhver dag, vil ikke si hun spiser spesielt mye brød, blir bare noen biter, kanskje 1/4 skive.

Jeg prøver å gi henne brød en gang om dagen hver dag, til lunsj, men vi har det problemet at hun veldig lett brekker seg når hun får brød. Selv om jeg lager pittesmå biter med og dypper dem i en blanding av melk og vann, så brekker hun seg. Tror det kanskje at det kan være litt psykisk, at hun rett og slett synes det er ekkelt å få slike store matbiter i munnen som hun må tygge selv. Grøt derimot elsker hun, så blir ofte det etter et forsøk på å gi henne brød. Har prøvd to pålegg til nå, prim og leverpostei, men jeg tror primen ble litt mer populær :P

Snuppa har blitt 9 måneder og har fått 2 tenner nede!
Har prøvd gi brødskive,men har ikke gått så bra.Hun er mere glad i grøt,men må nok snart prøve litt skive igjen.Er jo ikke så lett med brødmat med kun to tenner heller..

Nå går det bedre å spise skive. Vi øver veldig så blir det litt lettere med mat nå vi er på ferie reiser 8.juni. Gleder oss veldig!!!!!!

Back
Topp