har damene mye..

Kvalmen er endelig blitt redusert, har dog forferdelig dårlig matlyst, så hvis noen har noen gode forslag på enkle varmretter som egner seg til lunsj, er det bare å skrike ut! Blir evig takknemlig! :-D Takler ikke knekkebrød lenger og spiser begrenset med brød grunnet hveteallergi. Er også fryktelig trøtt, men klarer å ta hensyn til dette siden jeg er student og har få obligatoriske forelesninger. Sover ofte opptil 9/10 timer i løpet av en natt. :) Har også verdens beste mann som ordner alt når jeg plutselig blir totalt ubrukelig. :-D

Et irrelevant spørsmål for tråden, men spør likevel: Er det slik at en bør holde seg unna vaskemidler med sterke lukter i løpet av graviditeten? Typisk unngå å vaske badet med Jif osv.?
Jeg så på FBI på NRK at jif og andre sprayer ikke er så bra hygienisk sett, en bare tror det blir rent fordi det lukter godt etterpå. Det beste var bare en fuktig microfiberklut, bakteriene var betydelig mer redusert og du slipper å få skadelig spray i lungene. .

Skikkelige ømme bryster, så trøtt at jeg kan sove døgnet rundt til tider føles det som og kvalm. Har blitt litt bedre av kvalmen, men mye mat som byr meg i mot. Hadde det slik hele forrige svangerskap. Noe som resulterte i minimal vektoppgang. Bekken har også begynt å krangle og lyskemuskelaturen har også begynt å krangle.

Er blitt så kvalm og dårlig denne siste uken, og nå brekker jeg meg og spyr jeg på morningen også. Har en god opptur midt på dagen, før jeg blir kvalm igjen til kvelden. Legger meg tidlig, for jeg er jo så trøtt! Fremdeles litt vondt i korsryggen. Gleder meg til andre trimester!

Beklager jenter at jeg ikke har fått svart dere, har liksom aldri tid å sette meg ned lengre, men nå er jeg endelig blitt sykemeldt..
siste uka har jeg bare gått på brekt meg igjennom heeeele dagene, og faktisk gått ned 3 kg etter jeg ble gravid. kaster ikke opp men brekker meg konstant, det er sååå slitsomt, men jeg skal ikke klage, leser jo her at mange har det mye værre dessverre.
Unner ingen sånt no, meeen "snart" har vi en fantastisk gave som er verd slitet :p
selvom jeg skulle ønske symptomene ikke kom :p har jo egentlig ikke kjent så mye før nå for en uke siden.

Ellers så vokser jeg som bare det, enda vekta hadde gått ned :p

verste som er nå er denne brekkinga og kvelerfornemmelsen, litt vanskelig å forklare men det kjennes ut som noen holder meg konstant stramt i halsen, skjønner liksom ikke hva det er for, men sikkert vanslig det også.

Skal for første gang til jormora her på øya, den 3 nov. og er meeeget spendt :-)
skal da sammtidig ta opp søvproblemene til lillemann, kanskje hun har noen gode råd :-)
hun skal fungere som helsesøster her nå, sammtidig som hun er jormor (bor på ei lita øy, så hun kommer tilreisende noen gang i mnd) :-)

Håper det går bra med dere alle :-)

Jeg er sykt trøtt, har hodepine konstant i ei uka før det forsvinn...skikkelige rare drømmer hvit gjennomsiktig melk i puppene og kvalmen som ikke har vært der er kommet litt... Også veeeldig oppblåst

Uke 14 nå. Forrige uke følte jeg meg såååå fin og tenkte jippi- nå er det verste over! Men nei... Har de siste dagene hatt konstant hodepine, og i går og i dag har jeg vært veldig kvalm igjen og føler meg utrolig "full" i magen.

Back
Topp