Har bhg låv

plotti

Glad i forumet
Å spør om me kan henta barna tiligere eller at besteforeldrene kan henta di tiligere?[&:]

For d jore bhg min idag, for hu bhg pedagoden syn d va lenge at leah sko gå fra 6.45 t 15.30 idag. Har vert på jobb fra 7.30 t 15.00 idag. Følte liksom at eg måtte ha ein unskjllning for at hu sko ver i bhg så lenge:/ eg har jo isjw lyst men eg må!

Hadde ein liden diskusjon me bhg om at di isje hadde låv å sei sånn eingang. Kan isje ringa foreldrene kl 10 å spør om me har sjangs å henta hu tiligere.

ungen ska ikke ha lengre dage en 9 tima..   så vis  hu er legre en 9 tima så har hu låv å spør om d.. men vis ikke så har hu egetligt ikke låv nei.. 

Vet inte om det är nån regel för det eller inte, men jag vet att när jag jobbade så hände det av o till att vi frågade om föräldrarna kunde hämta lite tidigare..MEN då jobbade vi för det första i fam bhg, jag o en till hade hand om 6 barn tillsammans o de få ggr vi frågade om föräldrarna kunde hämta tidigare var pga att vi båda var svenskar o ibland krockade det så att vi ville hem till sverige samma helg o för att hinna med den bussen som vi brukade ta så var vi tvungna o sluta ca en halvtimme tidigare. Men detta skedde såpass sällan att föräldrarna brukade kunna lösa det o om dom inte kunde lösa det så var det helt enkelt så..Vi tog aldrig för givet att föräldrarna skulle ställa upp på det...Men jag skulle aldrig bett föräldrarna o hämta tidigare bara för att det blir långa dagar iaf. Om inte det var så att de blev hämtade precis vid stängning varje dag.

Usikker på om det er lov, men synes ikke det er greit i det hele tatt.
Ungene kan ha lange dager i barnehagen sålenge de ikke kommer over et visst antall timer i uka.

En ting er om de ringer og forteller at hun er fryktelig sliten, men å spørre om dere kan hente tidligere er ikke greit. De ansatte i barnehagen har igrunn lite med hvor lenge ungene er i barnehagen, sålenge det ikke er fra 7-17 hver dag...

ORIGINAL: snusmumrik

Ungene kan ha lange dager i barnehagen sålenge de ikke kommer over et visst antall timer i uka.

En ting er om de ringer og forteller at hun er fryktelig sliten, men å spørre om dere kan hente tidligere er ikke greit. De ansatte i barnehagen har igrunn lite med hvor lenge ungene er i barnehagen, sålenge det ikke er fra 7-17 hver dag...

Sign!!

Jeg har erfaring med at vi har spurt foreldre til barn i tillvenningen om de har mullighet til å ha kortere dager i begynnelsen. Dette fordi det er en kjempestor endring for de minste, men har de ikke mulighet så forholder vi oss til det... Hvis ikke barnet viser stor misstilpass og gråter mye selv med konstant omsorg og kos fra oss voksne.

Men å spørre kl 10 om du kan komme tidligere uten god grunn er jo rart.

I forhold til kontantstøtten regnes barnehage dagen som hele åpningstiden så jeg vil jo si at de ikke kan be deg hente fr uten sykdom/skade grunn..

enig!

Lov og lov... Hvis dere er i tillvenningsfasen skjønner jeg godt at de anbefaler det, men sånn ellers er det litt merkelig ja.
Dere har jo lov å bruke barnehagen som dere betaler for!

Vi ble anbefalt å ha litt kortere dager i starten, men om de har lov å be om det vet jeg ikke [8|]

ORIGINAL: julidavid09

ungen ska ikke ha lengre dage en 9 tima..   så vis  hu er legre en 9 tima så har hu låv å spør om d.. men vis ikke så har hu egetligt ikke låv nei.. 

Dette er vel fra bhg til bhg (evt kommune til kommune). Ikke noe regler på dette i bhg her ihvertfall! Og bhg er åpen i 10 timer..

De ansatte i barnehagen har igrunn lite med hvor lenge ungene er i barnehagen, sålenge det ikke er fra 7-17 hver dag...

Tjash, de kan jo ikke si noe på at de er i bhg fra 7-17 hver dag heller da.. Nå vet jeg ikke om det er noen i bhg her som har ungene så lenge.
Men veldig mange her på Støren, jobber i byen, og da er det en times reisevei. Har de vanlig arbeidsdag 08-16, så må de faktisk levere 7 og hente 17.. Lange dager for ungene - JA... Men må de så må de.

I tillvenningsfasen bør ikke barna være så lenge, det er snakk om de første 4 dagene. Etter dette er barnet klar for å være i barnehagen. Det er jo selfølgelig forskjell på barna da.
Men er barnehagen åpen fra 07:00 - 16:30 så er den det, vi kan ikke bestemme når foreldrene skal hente barna!!!!!  Kan ikke tro att de har lov til det, har aldri opplevd noe slikt i mine år i b.hagen.  Syns du skal ringe styreren i barnehagen å høre om det er tillfelle at de prasktiserer slik og si hva du føler. 
Så lenge barnet har det bra så har de INGEN grunn for å ringe deg kl 10. 

Syns du skal ringe!!

De har ingenting med hvor lenge barna er i barnehagen, man betaler for 100% plass.
Det er ikke alle som er like priviligerte å har mulighet til å hente barna tidligere.

Signerer denne!

ORIGINAL: Vesla85

De ansatte i barnehagen har igrunn lite med hvor lenge ungene er i barnehagen, sålenge det ikke er fra 7-17 hver dag...

Tjash, de kan jo ikke si noe på at de er i bhg fra 7-17 hver dag heller da.. Nå vet jeg ikke om det er noen i bhg her som har ungene så lenge.
Men veldig mange her på Støren, jobber i byen, og da er det en times reisevei. Har de vanlig arbeidsdag 08-16, så må de faktisk levere 7 og hente 17.. Lange dager for ungene - JA... Men må de så må de.

Barnehagen der jeg jobbet hadde åpent fra 7-17, og om barna var der hver dag fra 7-17 så måtte vi si ifra jo. I Trondheim kommune er det et visst antall timer i uka barna kan være i barnehagen. Vet ikke hvor nøye alle barnehagene er på det, men det var ihvertfall vi i min barnehage.

Back
Topp